[WinXP] Euroteken onder US toetsenbordindeling

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Hoewel er duizenden threads over euro's geweest zijn, heb ik er geen gevonden die mijn probleem behandelde...

In Windows XP doet het euroteken op het toetsenbord (CTRL-ALT-5 of ALTGR-5) het alleen als je je toetsenbordindeling op "Dutch" of "United States-International" zet.

Echter: beide toetsenbordinstellingen vind ik waardeloos omdat de aanhalingstekens het niet fatsoenlijk meer doen (2x indrukken, ongewild accenten, etc).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat:
- het euro teken (alt-5) werkt
- ik normale aanhalingstekens heb?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij ligt dat probleem wat jij noemt niet aan de toetsenbordindeling maar aan de taal... Selecteer als taal nu eens engels in plaats van nederlands....

Dus toetsenbordindeling op US-international
en taal op engels of US ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Stel je toetsenbord in zoals je hem zou willen hebben en probeer de € eens te krijgen met alt + 0 + 1 + 2 + 8
werkt dit wel?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

die accenten enzo zijn juist heel handing voor bijvoorbeeld ë. Bij " typ je gewoon aanhalingstekens en dan spatie. Voor euro beruik je gewoon alt+0128

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:21 schreef wfvn het volgende:
Volgens mij ligt dat probleem wat jij noemt niet aan de toetsenbordindeling maar aan de taal... Selecteer als taal nu eens engels in plaats van nederlands....

Dus toetsenbordindeling op US-international
en taal op engels of US ofzo...
De taal is hierbij totaal irrelevant. Er verandert niets aan het toetsenbord gedrag als je je toetsenbordindeling (Keyboard Layout) hetzelfde laat.

De toetsenbordindeling moet op "Dutch" of "United States-International" zoals ik al zei om het euro teken te kunnen gebruiken met ALT-5. Maar dan zijn m'n aanhalingstekens 'fout'.

Het gedrag van het toetsenbord moet zijn zoals dat met de toetsenbordindeling "US" is.
Op woensdag 02 januari 2002 14:23 schreef diekstra het volgende:
Stel je toetsenbord in zoals je hem zou willen hebben en probeer de € eens te krijgen met alt + 0 + 1 + 2 + 8
werkt dit wel?
ALT-0128 werkt wel ja. Maar dat is veel te omslachtig uiteraard..
Op woensdag 02 januari 2002 14:25 schreef sWORDs het volgende:
die accenten enzo zijn juist heel handing voor bijvoorbeeld ë. Bij " typ je gewoon aanhalingstekens en dan spatie. Voor euro beruik je gewoon alt+0128
Ik vind dat onhandig. Punt. Ik wil dat absoluut niet. En ALT-0128 wil ik ook niet. Windows moet zich gedragen zoals ik dat wil, niet andersom :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
*kuch* nog steeds geen euro teken hier. Iemand een leuke oplossing intussen? Ik kan me niet voortellen dat alle 30000 anderen hier met die irritante aanhalingstekens-instelling werkt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:59

Dark

who tweaked the light?

normaal gesproken is ctrl+alt+e euro onder het US keyboard... (evt. rechteralt of AltGr) maar ik merk net dat het in IE (bij het invullen van dit formulier) niet werkt... in msn, icq en de meeste andere programma's wel... vreemd jah...

http://www.microsoft.com/windows/euro.asp kan je ook ff kijken... staat veel €-info, en op http://www.microsoft.com/typography/faq/faq12.htm staat een overzicht van keyaanslagen - taal keyboard

edit2:
laat maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik wil ook graag niet m'n instelling aanpassen omdat ik dan niet met 1 hand (right alt + enter) m'n DivXje op fullscreen kan zetten :) Dus dan maar geen simpel euro teken, gewoon 'eur' ofzo neerzetten, net als 'fl' ipv dat echt 'f' tekentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gaat naar symbool in een zo'n menutje.
daar pak je niet symbols maar times new roman.
zoek je ff de euroteken op -> klik op eigenschappen (staat naast invoegen)-> gaat helemaal in het linker vakje staan en drukt ctrl+alt+5 -> klik je op toewijzen.

En het werkt bij mij (winxp + office2000)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op donderdag 03 januari 2002 11:53 schreef Burat het volgende:
*kuch* nog steeds geen euro teken hier. Iemand een leuke oplossing intussen? Ik kan me niet voortellen dat alle 30000 anderen hier met die irritante aanhalingstekens-instelling werkt..!
Hmmz. :P ik werk wel met die "irritante" instelling, het werkt juist veel makkelijker om dingen als "hé" enzo te zeggen.. Maargoed, da's mijn mening

Je kunt als toetsenbord indeling ook Nederlands kiezen, en als taal ook. :) Dan krijg je géén (weer gebruik gemaakt van die handige accentjes!!) onnodige zooi, en werkt de €uro ook. :)

Tenminste, zo heb ik het wel eens werkend gezien, misschien leuk om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 12:54
dit probleem heb ik dus ook. ik verkies dus US als indeling ipv US international omdat die " enzo makkelijker gaan.
alt 0128: €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Je moet gewoon 2 talen er op zetten:
Dutch(Netherlands, keyb us int.) en English(United States, keyb US).
Dan kan je met alt(links)+shift wisselen: als ik vb of c++ doe, dan in engels, scheelt veel tijd met ", en gewoon typen in word de nederlandse, want dan hoef je niet al die rare combinaties voor é e.d. te leren.

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert, steek die euro gewoon in je hol :P

Groetjes Joost + Jasper
Campuslaan 65 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK WEET GEEN OPLOSSING, BIJ MIJ WERKT HET PRIMA, MAAR ALS gANG LID KAN IK NIET ACHTER BLIJVEN NADAT IK ZIE DAT DE HEREN BURAT EN RODG OOK HEBBEN GEPOST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

Jag

Op donderdag 10 januari 2002 02:06 schreef Challanger het volgende:
IK WEET GEEN OPLOSSING, BIJ MIJ WERKT HET PRIMA, MAAR ALS gANG LID KAN IK NIET ACHTER BLIJVEN NADAT IK ZIE DAT DE HEREN BURAT EN RODG OOK HEBBEN GEPOST.
Posten in hoofdletters is echt heel irritant, bovendien is het nog een loze post ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Volgens mij is het zo dat als je toetsenbord op US staat en taal op English VS, de € te bereiken is (in Office iig) met ALT+CRTL+E. In deze post (notepad ?) werkt die echter weer niet :?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik gebruik ctrl-alt-e
Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen bezwaar hebt tegen een extra hulpprogramma in je geheugen, bekijk dan eens het onvolprezen Allchars (freeware)
http://allchars.zwolnet.com
Pagina: 1