Toon posts:

Audit zonder Novell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WazZuP TweAkErS...??

Ik ben op zoek naar een app die kan loggen wat er verwijderd wordt op 1 harde schijf.... (het liefst een complete directory in plaats van onafhankelijke files)

Het liefst geen appz die een hoop nonsens ernaast nog logt (zoals inlog time en welke programma's de bestanden geopend heeft.. zoals audit binnen windows want de log files mogen niet te groot worden en het netwerk mag niet te veel belast worden)

Ik heb inderdaad al wat appz ge'downd' die wel de opties bevatte die ik zocht maar deze werken alleen onder Novell en we maken daar hier geen gebruik van...!! |:(

Alvast bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En waar maakje dan wel gebruik van :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad.... vergeten toe te voegen...
Maak gebruik van Windows NT 4.0 en Windows 2000 Server....
Liefst een app die op NT draait

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is er eigenlijk mis met de autiting van NT zelf :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft veel te grote logs doordat het ook alles logt als er een programma het bestand gebruikt....
En dit probleem is binnen een bedrijf die gebruik maakt van miljoenen bestanden.....!!!

Deze vliegen over de servers, het enige wat we graag willen zien is als er bestanden verdwijnen WIE er voor verantwoordelijk kan worden gesteld.... Of eerder dat we de situatie kunnen nabootsen... en misschien zelfs het proces kunnen verbeteren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
correct me if i'am wrong, maar onder nt/2000 kun je per bestand aangeven of de dit geaudit moet worden of niet, (en zoveel log entry's genereerd dit niet eens)

tenminste enkele jaartjes geleden werkte ik bij een groote multinational waar ik toen nogal 'paranoide' was (een fase uit die tijd :) ) toen heb ik ook alleen mijn home directory's staan auditen (en elke zoveel minuten in de logs kijken of er iemand bij zat te koekeloeren....

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het probleem juist......... Als we praten over miljoenen bestanden op meerdere plaatsen op de server en er wordt van elk afzonderlijk bestand geregistreerd welk programma het gebruikt terwijl elk bestand dagelijks op meerdere manieren worden gebruikt..... Dan krijg je dus wel VEEL te lange logs... (Iets wat het netwerk weer vertraagt)

We praten hier niet over een windows directory maar over duizenden subdirectory's met miljoenen bestanden waar om de paar minuten subdirector's bijkomen en bestanden worden gecreërd, verplaatst of gebruikt.....!!!

En ik hoef niet te weten wat er allemaal mee gebeurt en wie ze allemaal bekijkt... Ik wil alleen weten dat wanneer we een paar missen wie er het laatst aan heeft gezeten of wie het "Delete" commando gegeven heeft...!!

Dit programmaatje heb ik wel gevonden voor Novell... Daarmee kon je aangeven op welke ontwikkelingen de app moest letten (verwijderen, wijzigen, creëren).... Het was een heel handig programmaatje maar wij maken geen gebruik van Novell....!!
Pagina: 1