partion magic vraag

Pagina: 1
Acties:

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
ik ben mijn partities aan het veranderen van grote.
De ene part, met mp3s 24gb is zo goed als vol.
Nu verander ik mijn 'd' part van 10 gb naar 5 gb en de 'e' partion (vol met mp3s) naar 30 gb.
Maar hij staat nu al 90 min op overall 58% moving partiton 42% en moving data 42% hdd led brand bijna nonstop.
Kan dit normaal zijn?

hdd ibm 40GB 7200 mobo epox 8k7a+, 1400 amd, 256mb ram.
En als ik nu ga resetten ben ik dan zowiezo mijn data kwijt?.... :'(

bvd.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Gewoon w88. Het kan idd een HELE tijd duren... Zeker omdat PQmagic onder DOS draait waar geen dma en die flauwekul enzo werkt. (ofja werkt wel, maar busmastering ofzo niet). Dus gewoon afw88, resetten lijkt me niet zo gezond nu... :(

succes ermee

Verwijderd

kan inderdaad heel lang gaan duren daar PM 24gb aan data moet moven.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 22:27
mijn lege nieuwe maxtor 40 gb heeft er 8.5 uur over gedaan om deze in 3 delen te snijden. best :(

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Het verplaatsen van data van schijven waar niet veel ruimte meer vrij is duurt in PM heeeeeeel erg lang. Lekker laten lopen en vanavond eens kijken of ie klaar is. Als ie dan nog steeds op hetzelfde % staat.....tsjaa dan vrees ik dat een reset het enige is.

Welke versie van PM gebruik je? 6 of 7 zijn zowieso veruit de snelste versies.

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Dan maar wachten ik gebuik V 7.x het zijn ntfs partities.
weer één uur verder en nog niets veranderd 58% 42% 42%.
Ik blijf eraf en hoop dat het goed gaat komen.
Vind het wel heel raar dan Num Lock ook niet reageert als of die hangt.
Maar ik heb hoop hoor nog steeds grr grr grr,,, grr grr grr. en hdd led gaat ook heel af en toe uit dus zal wel druk bezig zijn :?

Verwijderd

mensen je moet gewoon fdisken veel beter sneller en veiliger en wat betreft die mp3s fik ze op een cd en als je geen brander heb :9~ moet je er een kopen en zet het hele zooitje op cd of flikker al die mp3s weg.
dat zou ik doen.
laterz daafie

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:30 schreef daafie het volgende:
mensen je moet gewoon fdisken veel beter sneller en veiliger en wat betreft die mp3s fik ze op een cd en als je geen brander heb :9~ moet je er een kopen en zet het hele zooitje op cd of flikker al die mp3s weg.
dat zou ik doen.
laterz daafie
Dat vind ik ook, maar volgens mij moet je eventjes hier kijken beste vriend.

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Hehe moest alleen die partitie vergroten en als je dan eerst 24gb aan mp3s op cds moet zetten duurd ook zeer lang op 12x speed bovendien zijn het zijn iest van 35 cds :r
Ik moet een dvd brander hebben.
Een cd writer heb ik natuurlijk wel wie niet |:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 02 januari 2002 15:30 schreef daafie het volgende:
dat zou ik doen.
laterz daafie
Onzin dat het veiliger is.
Als je in Partition Magic "Skip Bad Cluster" aanvinkt ben je net zo snel klaar...en het is véél duidelijker dan dat wazige Fdisk.
Alleen zo vaak formatteer je je HD's niet dus ik zou die bad sector check aanlaten.
En 8 uur is wel extreem zeg voor een 40 gig HD.

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Jammer dat ik daar niet aan gedacht heb "Skip Bad Cluster" was die mischien nu al klaar geweest.
Even een vraag Partion magic geeft toch wel een foutmeldig als die er niet uit komt?
Maargoed hij staat nu een paar uur op 58% 42% 42% :? en daar wordt je niet vrolijk van.

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Naja heb de boel gereset en joepie niets aan't handje naja bijna niets 4 gb aan mp3s naar zijn male moer verders niet.
:o

Verwijderd

deze vraag had je al een x gesteld en schop je topic niet zo omhoog jij das niet zo mooi |:( :(

Verwijderd

en fdisk is zo simpel als wat man. jij hebt zkr het dos tijdperk gemist ofzo??
tsss

Verwijderd

en jij komt hier zeker een beetje geheugenruimte verneuken
gooi alles toch eens in 1 post man da's nou al de 2de keer
van irri gesproken

als ie uren aan een stuk op hetzelfde percentage blijft staan is het niet meer normaal denk ik
best resetje doen als dat gebeurd
ik snap wel nooit waarom mensen zoveel plaats nodig hebben
heb zelf maar 16GB en er is nog 10 van vrij, als je 700 meg aan mp3's hebt ofzo onmiddellijk op een cdtje gooien werkt voor mij het beste

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:29 schreef cybered het volgende:
Jammer dat ik daar niet aan gedacht heb "Skip Bad Cluster" was die mischien nu al klaar geweest.
Even een vraag Partion magic geeft toch wel een foutmeldig als die er niet uit komt?
Maargoed hij staat nu een paar uur op 58% 42% 42% :? en daar wordt je niet vrolijk van.
onder dos of windows?
de windows versie kan vastlopen, de DOS versie zo goed als nimmer.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

iig nooit pc uitzetten als je met dit soort dingen bezig bent, opzich wel slordig dat er niet bij staat dat het lang kan duren.

PM heeft mn hd al meerdere malen gered, en erg handig progje!!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Moven kost nou eenmaal tijd maar als ie langer dan een halve dag bezig is dan denk ik toch dat het niet helemaal goed zit.

Deze advertentieplaats is te huur!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef Crazy_Casemod het volgende:
mijn lege nieuwe maxtor 40 gb heeft er 8.5 uur over gedaan om deze in 3 delen te snijden. best :(
Dat kan kloppen, ligt niet aan Partition magic, maar aan instellingen. Je moet Bad Sector Test uitzetten, anders gaatie de hele harddisk na voor bad sectors.
En wat dat moven betreft. K'vin het eigenlijk nog snel gaan. 24 GB *1024^3*8* 1 of 0 is veel hoor :)
Maar goed, het is best lang als je snel gewend bent. Niet cancellen, want dan is de kans groot dat je hele partitie kwijt bent (en das inclusief mp3tjes).

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Pagina: 1