Toon posts:

X-server(= client) onder mac OS 8.6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op mijn appletje mac os 8.6, daarnaast heb ik ook een debian server draaien. werkt allemaal goed maar ik heb maar 1 monitor. Is het mogelijk om (net als op de pc) via een soort ssh( dit heb ik al) een x omgeving te krijgen. ik heb nu ximian op mijn debian-doos en moet zeggen dat bevalt me best maar om nu heel de tijd monitoren los te koppelen en aan te sluiten.

is het uberhaupt wel mogelijk want google leverde me geen oplossing

Verwijderd

ja 4 jaar geleden had ik hier een tooltje voor ben inmiddels vergeten hoe ie heette. zal m wel even voor je zoeken

Verwijderd

Topicstarter
kee, ik hoor het wel als je het weer onder de stof vandaan hebt geblazen.

Verwijderd

Topicstarter
als gevolg op mijn vorige vraag heb ik nu een nieuwe vraag.
heeft er iemand ervaring met macX(2.0) en MI/X (ik vermoed dat dit mac X-clients zijn) en zo ja welke is beter, gebruiksvriendelijker, stabieler.

iemand ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als je MacOS X had kon je gewoon XFree draaien. Je kunt natuurlijk ook Linux installeren op je apple, maar dan moet je wel ffies controleren of al je harde waren ondersteund worden (ik denk nu aan een geluidskaart / grafische kaart / netwerkkaart enzo).
(over een x-server voor je huidige mac-opstelling kan ik je niet adviseren)

Verwijderd

Topicstarter
Briljant idee Valium, ware het niet dat ik geen G3 heb en dus osX niet KAN installeren. Ik had inderdaad al aardig wat hits gevonden over osX. En ik wil wel gebruik blijven maken van macOs gewoon omdat ik dat makkelijk vindt en al mijn software daar op heb draaien , verder is het natuurlijk uitermate kewl om zo veel mogelijk verschillende os'en te hebben..8-)

Verwijderd

ben nogsteeds hard bezig met zoeken, maar vrees dak m niet ga vinden :'(
Pagina: 1