Toon posts:

Layout met photoshop?????

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor veel mensen zeggen : "en dan knutsel ik de layout van mn site ff met photoshop in elkaar".

Wat bedoelen ze precies daarmee? dat je menus en titelbalken kan maken en opslaan als html document ofzo?

Alvast bedankt,

`Gary

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Ehm,

1. Geen namen onder je bericht
2. Lees de FAQ
3. Lees eerst de FAQ
4. Gebruik de search
5. Lees daarna de FAQ nogeens

en
6. Nee. Je ontwerpt je website in Photoshop (ik althans) en je knipt 'em op in stukjes. Die stukjes sla je op als GIF of JPG en dan ga je naar een texteditor en zet je de website in elkaar.

Het kan ook geautomatiseerd, maar dat spuugt vaak verneukeratieve code uit.

7. Lees hierna de FAQ nogeens

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 02 januari 2002 14:01 schreef X-ZERO het volgende:
Wat bedoelen ze precies daarmee? dat je menus en titelbalken kan maken en opslaan als html document ofzo?
Zoiets ja.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

zoiets inderdaad ... :)

|{ brrr }] |

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Hij dacht dat Photoshop hetzelfde was als een MenuMaker v1.04 of zo :P

Verwijderd

Met Photoshop kun je gewoon een heleboek effecten maken en als je wat gevorderd raakt kun je ook je interfaces voor websites maken.
Dan knip je de stukjes uit je plaatje d'r uit en zet je weer bij elkaar dmv HTML en dan krijg je een site ;)
(ongeveer)

Verwijderd

Inderdaad ja, 1 van de manieren om een site te ontwerpen is om het eerst te 'schetsen' in Photoshop, omdat het zoveel design mogelijkheden biedt. Als de design klaar is dan wordt het gesliced, dus het wordt een puzzel, die je vervolgens in Dreamweaver weer in elkaar zet.

Ook een handige prog om layouts te designen is Illustrator of Freehand.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het juiste antwoord is gegeven door Willem169 die door gaat voor een krat Oranjeboom >:)

Wat ie met de FAQ bedoeld is denk ik vooral het stukje over welke vragen er wel/niet moegen. Dit is er 1 in de categorie Computer-IDee en dat geeft niet, maar horen niet in W&G.

Als je wil weten hoe het werkt moet je even wat research doen, Willem169 geeft het antwoord al.

Dat iedereen ooit newbie is geweest klopt (probeer je voor te zijn), maar we hebben het niet van GoT geleerd ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.