Ik probeer al drie weken om mxstream te delen op mijn thuisnetwerk, maar het lukt niet. Ik maak gebruik van mxstream basic. Ik heb Sygate en Winroute geprobeerd, maar deze laten het telkens na een korte tijd afweten. Mijn server gaat er telkens uit. Ik wil graag weten of iemand bij mij thuis dat voor elkaar kan krijgen. Geringe vergoeding is mogelijk.
Gebruik die geringe vergoeding om een Edimax Broadband Router te kopen. Bijvoorbeeld bij Memo ofzo. Je moet dat ding wel ff instellen, maar daarna zijn je problemen wel voorbij.. Je kan de instellingen vinden op dit forum ergens
Verwijderd
Het beste kun je gewoon standaard Internet delen van Microsoft gebruiken.
Deze zit bij Win98Se, ME, Win2k, XP standaard inbegrepen.
Welke Windows heb je draaien op de server + clients?
Ik heb Internet delen ook geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik heb op de server, de client en de client laptop Win 98SE geinstalleerd.Op woensdag 02 januari 2002 14:17 schreef Devil_2000 het volgende:
Het beste kun je gewoon standaard Internet delen van Microsoft gebruiken.
Verwijderd
Het moet lukkenOp woensdag 02 januari 2002 14:22 schreef Mazzel het volgende:
[..]
Ik heb Internet delen ook geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik heb op de server, de client en de client laptop Win 98SE geinstalleerd.
Je hebt neem ik aan wel een diskette aangemaakt, en deze ook gebruikt voor de client pc's?
Wat je moet doen is op de client pc's handmatig een DNS adres + Gateway opgeven [eigenschappen TCP/IP]
DNS krijg je van de provider, Planet Internet heeft bijvoorbeeld als DNS 195.121.1.34 & 195.121.1.66
Verder moet je bij DNS een host en domein invullen.
<host> server naam
<domein> Werkgroep naam
Gateway is simpel, dit is namelijk het ip adres van de server.
In de meeste gevallen 192.168.0.1
Ik weet niet of bij het internet delen van Windows 98 deze dingen automatisch ingesteld worden, volgens mij niet.
Bekijk deze URL eens, daar staat alles stap voor stap uitgelegd.
probeer wingate, dat is een goede internet share programma..
www.lintegrate.nl
Een Linux router die op één floppy past. Het enige wat je moet kunnen is een wachtwoord + loginnaam invoeren
Super simpel, super stabiel, firewall ingebouwd.
Een Linux router die op één floppy past. Het enige wat je moet kunnen is een wachtwoord + loginnaam invoeren
Super simpel, super stabiel, firewall ingebouwd.
Pagina: 1