Toon posts:

Hoe maak jij kleuren combinaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bv GOT blauw, donker blauw, wit voor de letters , geel :? hoe zorg je dat kleuren bij elkaar passen :?

:D Tnx.

Verwijderd

Xagandix heeft zo'n site;

Verstandig kleurgebruik. Moeje ff zoeken hier op z'n naam..

Verwijderd

Topicstarter
Ow... dus daar staan al kleuren combinaties gedefinieerd :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50
Meestal in Illustrator met Pantone coated, uncoated en process. Gewoon een aantal vierkantjes tekenen en daarmee experimenteren.

Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben, je hebt een hoop mensen die dit ook doen maar waar kleurencombinaties uitkomen waar je van :r

En afgezien daarvan is het vaak een kwestie van smaak.

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 13:44 schreef Xtentic het volgende:
hoe zorg je dat kleuren bij elkaar passen :?
Je creativiteit gebruiken, en gewoon uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:02 schreef willem169 het volgende:
Meestal in Illustrator met Pantone coated, uncoated en process. Gewoon een aantal vierkantjes tekenen en daarmee experimenteren.

Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben, je hebt een hoop mensen die dit ook doen maar waar kleurencombinaties uitkomen waar je van :r

En afgezien daarvan is het vaak een kwestie van smaak.
:X dan heb ik echt blijkbaar geen gevoel voor kleuren :{

Verwijderd

Je hebt wel van die mooie kleurencirkels. Dan moet je eigenlijk steeds de tegengestelde kleuren nemen, maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Pantone (oid) kleuren waaier e.d.

Gewoon een kleur kiezen, steunkleur e.d. beetje onzicht en tweaken ermee tot je goed zit.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:22 schreef spoooky het volgende:
Je hebt wel van die mooie kleurencirkels. Dan moet je eigenlijk steeds de tegengestelde kleuren nemen, maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
zijn er geen progies die dat berekenen dan, of een js site die dat doet..

/me denkt aan een ideetje voor Pelle :P

• Willem
Op woensdag 02 januari 2002 14:22 schreef spoooky het volgende:
Waarom?
Complementaire kleuren zijn vaak heel erg lelijk in combinatie met elkaar vind ik persoonlijk. Koud vs warm.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm ik probeer altijd maar wat uit

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:28 schreef Flat© het volgende:
hmmm ik probeer altijd maar wat uit
Ja dat probeer ik ook maar dan krijg je lelijke kleuren blauw bv.. qua combinatie ;)

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hmmmm ik zoek ff die staalbibliotheken in illustrator maar tot mijn grote verbazing kan ik ze niet meer vinden :?

Waar zijn ze in godsnaam gebleven die dingen :?

Ik heb dan illustrator 9.0 windows versie.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 02 januari 2002 14:30 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Ja dat probeer ik ook maar dan krijg je lelijke kleuren blauw bv.. qua combinatie ;)
Like tweakers... :r tis meer paarsig vink ook.. onbestemd duffe kleuren

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 02 januari 2002 14:32 schreef izzii het volgende:
Hmmmm ik zoek ff die staalbibliotheken in illustrator maar tot mijn grote verbazing kan ik ze niet meer vinden :?

Waar zijn ze in godsnaam gebleven die dingen :?

Ik heb dan illustrator 9.0 windows versie.
F1 = HELP luilak

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erikjongen/color.gif

net ff gemaakt met Photoshop 5.5 maar vind de kleuren :r

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:32 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Like tweakers... :r tis meer paarsig vink ook.. onbestemd duffe kleuren
Mag ook, maar ik krijg die combinaties niet voor elkaar, zie voorbeeld :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat belangrijk voor de kleurkeuze is het belang van bepaalde kleuren in de gaten te houden;
vaak is de basis een specifiek palet van een aantal kleuren in eenzelfde spectrum (ongeveer gelijksoortige of trapsgewijze spectrumwaardes) die de uitstraling bepalen

daartegenover kun je dan contrasterende kleuren gebruiken, voor titels, kopteksten, navigatie-elementen, specifiek extra contrasten voor links.

om mooie een bijeenpassend kleurpalet te kiezen wil het nog wel een handig trucje zijn om lukraak een kleurig psd-tje te maken en deze in ImageReady te beprken tot 8-12 kleuren, automatisch probeert ImageReady dan een optimaal palet te vinden.

Voor de contrasten ben je toch wel aangewezen op je eigen kleurgevoel, een site als http://verstandigkleurgebruik.xangadix.net/ en wat studie naar kleurenleer (Itten de distelman - Bauhaus) kan je hiervoor helpen door je een theoretische basis te geven, maar verwacht daarvan niet dat deze je kunnen opschepen met een lib-je van 'kloppende' kleurcombinaties, dat is vaak enkel uit te vinden door trial-and-error (of nabije verwantschap met 'ik ben dol op kleuren'-Frank Govers)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 02 januari 2002 14:35 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Mag ook, maar ik krijg die combinaties niet voor elkaar, zie voorbeeld :P
Nou ik vind die combi prima kunnen.. zeker als je de wat lichtere als hoofdkleur pakt.. en de donkerste voor de accenten. Maar goede indruk krijg je vooral als je het in je design uitprobeerd..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:38 schreef RM-rf het volgende:
wat belangrijk voor de kleurkeuze is het belang van bepaalde kleuren in de gaten te houden;
vaak is de basis een specifiek palet van een aantal kleuren in eenzelfde spectrum (ongeveer gelijksoortige of trapsgewijze spectrumwaardes) die de uitstraling bepalen

daartegenover kun je dan contrasterende kleuren gebruiken, voor titels, kopteksten, navigatie-elementen, specifiek extra contrasten voor links.

om mooie een bijeenpassend kleurpalet te kiezen wil het nog wel een handig trucje zijn om lukraak een kleurig psd-tje te maken en deze in ImageReady te beprken tot 8-12 kleuren, automatisch probeert ImageReady dan een optimaal palet te vinden.

Voor de contrasten ben je toch wel aangewezen op je eigen kleurgevoel, een site als http://verstandigkleurgebruik.xangadix.net/ en wat studie naar kleurenleer (Itten de distelman - Bauhaus) kan je hiervoor helpen door je een theoretische basis te geven, maar verwacht daarvan niet dat deze je kunnen opschepen met een lib-je van 'kloppende' kleurcombinaties, dat is vaak enkel uit te vinden door trial-and-error (of nabije verwantschap met 'ik ben dol op kleuren'-Frank Govers)
......page shows.........
Na een HD-crash op de server wordt er aan gewerkt om deze site langzaam maar zeker te herstellen en verder uit te breiden.
Zeer binnenkort is hier weer meer te zien...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:40 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nou ik vind die combi prima kunnen.. zeker als je de wat lichtere als hoofdkleur pakt.. en de donkerste voor de accenten. Maar goede indruk krijg je vooral als je het in je design uitprobeerd..
Het was maar een voorbeeld, de 1e kleus is alverwerkt in mijn site maar moet een verloop hebben naar blauw ofzo, of een andere kleur die in de site past ;)

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op woensdag 02 januari 2002 14:33 schreef OzBoz het volgende:

[..]

F1 = HELP luilak
Solly zat gewoon met mijn welbekende neus te kijken koos iedere keer weer stijlbibliotheken in plaats van staalbibliotheken |:(

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 02 januari 2002 14:42 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld, de 1e kleus is alverwerkt in mijn site maar moet een verloop hebben naar blauw ofzo, of een andere kleur die in de site past ;)
Waarom blauw.. wordt al snel cheap in combi met geel.. zo'n fjn NS gevoel ofzo. Das puur smaak. Maar misschien een hele donker diepe niet al te verzadigde blauw.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zoals jullie misschien weten door naar mijn sig te kijken staat die site tegenwoordig hier: http://www.xangadix.net/verstandigkleurgebruik/

ik werk zelfs aan een update :)

hier wat illustrator werk waaraan je kleurcombo's kunt toetsen en testen:

Afbeeldingslocatie: http://melkweg.hku.nl/colortjes3.jpg

maar trial and error dus :)

Stoer; Marduq

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 20:30

WarPuppy

Electronic Technology

[afbeelding]

Die kleuren kan je wel gebruiken, tis ff wennen, ik heb ze ook, nml hier.

Okay, misschien iets te overwalmend, maar vind het wel ok, je moet er even naar kijken :)

Tis idd moeilijk om kleuren te kiezen, simpelste wat ik altijd doe, is ik kies de basiskleur uit (in photoshop).
Dan gebruik ik meestal het tegenovergestelde voor de letters (iets zachter, dus geen wit-zwart contrast creëren). En voor de rest, een afwijking van de basiskleur. (dus als je basiskleur rood is, gebruik ik voor de achtergrond licht-rood, en voor de tabelranden donker-rood).

Ah, tis beetje feeling enzo, je moet het in je hebben (ik dus niet :( ).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:56 schreef XangadiX het volgende:
zoals jullie misschien weten door naar mijn sig te kijken staat die site tegenwoordig hier: http://www.xangadix.net/verstandigkleurgebruik/

ik werk zelfs aan een update :)

hier wat illustrator werk waaraan je kleurcombo's kunt toetsen en testen:

[afbeelding]

Tnx..

http://www.xangadix.net/verstandigkleurgebruik/TABEL1.html

deze pagina is erg handig *bookmarkt*

maar trial and error dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:52 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Waarom blauw.. wordt al snel cheap in combi met geel.. zo'n fjn NS gevoel ofzo. Das puur smaak. Maar misschien een hele donker diepe niet al te verzadigde blauw.
Welke kleuren passen dan wel goed bij me site :?

• XangadiX

XangadiX

Op woensdag 02 januari 2002 15:00 schreef Xtentic het volgende:

[..]

deze site is erg handig

*bookmark*
anytime ;)

Stoer; Marduq

• Dennis
  • Laatst online: 01-04 14:39
Welke site ?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:04 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Welke site ?
deze?

• OzBoz

OzBoz

[..]

Nou ik zou dat blauw iig skippen.. maar das puur smaak verhaaltje.. tis niet zozeer dat het vloekt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:06 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

deze?
nee

deze! url is 1001% anders ;)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
ik heb de gewoonte om vaak oranje te gebruiken, vind ik wel een leuk kleurtje zoals op de layout waaraan ik werk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:06 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nou ik zou dat blauw iig skippen.. maar das puur smaak verhaaltje.. tis niet zozeer dat het vloekt.
Mja persoonlijk dus... :{ site gezien?

• Dennis
Op woensdag 02 januari 2002 15:09 schreef Xtentic het volgende:
Mja persoonlijk dus... :{ site gezien?
OzBoz heeft de site gezien ja. Ik vind persoonlijk je lay-out nogal druk, maar ja das ook een voorkeursmaak. Ik ga meestal voor iets lichtere (rustigere) lay-outs.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:10 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

OzBoz heeft de site gezien ja. Ik vind persoonlijk je lay-out nogal druk, maar ja das ook een voorkeursmaak. Ik ga meestal voor iets lichtere (rustigere) lay-outs.
:'( dus layout zuigt eingelijk :?

• Dennis
Op woensdag 02 januari 2002 15:11 schreef Xtentic het volgende:
Ik zeg niet dat het zuigt. Als jij denkt dat het zo goed is moet je het zo houden. Maar donkergeel en donkerblauw zoals je het nu hebt ligt denk ik iets te ver van elkaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:13 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het zuigt. Als jij denkt dat het zo goed is moet je het zo houden. Maar donkergeel en donkerblauw zoals je het nu hebt ligt denk ik iets te ver van elkaar...
lichtblauw dan, ik heb gewoon een combinatie nodig die ik kan benutten voor forms etc... ik wou eingelijk de kleuren van ut fotoboek van fok gebruiken mja dat is ook zo onsportief ;)

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 02 januari 2002 15:11 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Nou ze zijn er veel slechter.. maar tis ook niet echt consequent qua stijl etc.. post um es op sitechecks.nl krijg je weer de nodige opbouwende kritiek waar je van leert (voordat het hier de sitecheck-kant op gaat).

• Dennis
Op woensdag 02 januari 2002 15:14 schreef Xtentic het volgende:
lichtblauw dan, ik heb gewoon een combinatie nodig die ik kan benutten voor forms etc... ik wou eingelijk de kleuren van ut fotoboek van fok gebruiken mja dat is ook zo onsportief ;)
Als je nou eens je code wat beter zou organiseren en je CSS ín je html stopt voordat het helemaal 'klaar' is, dan zou ik eens wat dingen kunnen uitproberen.

Ik denk dat je met lichtblauw trouwens helemaal geen slechte zet doet...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 15:09 schreef Karp het volgende:
ik heb de gewoonte om vaak oranje te gebruiken, vind ik wel een leuk kleurtje zoals op de layout waaraan ik werk.
wow, dat oranje vind ik een beetje te heftig voor zo'n groot vlak
't ligt misschien ook een beetje aan je monitor, maar ik vind 't echt niet prettig lezen

en Chandler: ik vind 't best mooi hoor, dat geel met blauw.
misschien als je 't geel iets donkerder/roder maakt, dat 't nog wat fijner kijkt

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:14 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nou ze zijn er veel slechter.. maar tis ook niet echt consequent qua stijl etc.. post um es op sitechecks.nl krijg je weer de nodige opbouwende kritiek waar je van leert (voordat het hier de sitecheck-kant op gaat).
Done B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:20 schreef Flat© het volgende:

[..]

wow, dat oranje vind ik een beetje te heftig voor zo'n groot vlak
't ligt misschien ook een beetje aan je monitor, maar ik vind 't echt niet prettig lezen

en Chandler: ik vind 't best mooi hoor, dat geel met blauw.
misschien als je 't geel iets donkerder/roder maakt, dat 't nog wat fijner kijkt
Veel kan ik jammer genoeg niet veranderen omdat dat in bv plaatjes verwerkt zit en ik niet meer over de orginele psd bestanden beschik, ik ga nu gewoon zoeken naar een mogelijkheid om me site toch iets practischer te maken en de kleurencombinaties passend te houden ;)

• Dennis
Op woensdag 02 januari 2002 15:21 schreef Xtentic het volgende:
Done B-)
Hij stond er vanochtend al :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:22 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Hij stond er vanochtend al :)
True ;)

• Willem
Op woensdag 02 januari 2002 15:09 schreef Karp het volgende:
Dit vind ik nou een typisch geval van schraal complementair kleurgebruik...
(XangadiX, ga je deze term op je site zetten?)

Nee. Niet doen dus. Het leest uitermate onprettig. Dat oranje komt echt op je afgevlogen.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
het is pas een begin, er komt straks een plaatje op de achtergrond enzo

* Karp likes kanji

just wait and see

Verwijderd

kijk eens op http://graphicdesign.about.com/library/color/blweb.htm

beetje slap allemaal maar soms wel erg handig. Jammer van die irri pop-ups

• Raymond
  • Laatst online: 11:14
Hé XangadiX, dit komt van je site af:
Ik zit inmiddels in het vierde jaar van kunstacedemie Minerva waar ik media kunst studeer. In de eerste twee jaar heb ik uitgebreid kleurenleer gekregen. (stillevens schilderen met maar 2 complementaire kleuren enzevoorts) Daarnaast heb ik natuurlijk ook kunstgeschiedenis gevolgt.
Krijg je op de kunstacademie geen les in nederlands? Ik vind persoonlijk spel- en grammaticafouten bijna net zo irri als html errors en kleurenblindpersoononvriendelijke kleuren!

edit: Ik maakte dezelfde fout :o

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:58
Vergeet niet om http://www.lighthouse.org/color_contrast.htm door te lezen. Daar staateen hoop over wat je wel en niet moet doen met kleur, en waarom.

Daarmee zorg je ervoor dat ook mensen die kleurenblind zijn (zo'n 8% van de mensen!) ook iets aan je site hebben.

• XangadiX

XangadiX

sterker nog, het klopt niet eens meer; ik doe tegenwoordig een MA en zit in het VIJFDE jaar van de Kunstacademie...

NEway, spelfouten boeien me niet zo eigenlijk, maar je moet bij schurem zijn die heeft mijn spelling nagelopen ;)

Ik ga hem toch binnenkort updaten ik zal het meenemen.

en nee, schraal complementair kleurgebruik zal ik niet gebruiken, ik heb het lierver over complementair cleurgebruik zum kotsen, maar in dit geval zal ik het hebben over kleurgebruik dat een tikje overdone is, in de meest understatement achtige zin van het woord

Stoer; Marduq

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erikjongen/color.gif

het is natuurlijk ook zo dat het er heel anders uitziet als je de ene kleur voor de text gebruikt en de ander voor de achtergrond.. hou daar ook rekening mee. deze kleuren kan je best nog wat van maken hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 21:38 schreef Phuq-R het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook zo dat het er heel anders uitziet als je de ene kleur voor de text gebruikt en de ander voor de achtergrond.. hou daar ook rekening mee. deze kleuren kan je best nog wat van maken hoor...
okey maar als we dan eens 3 geel tinten willen gaan gebruiken wordt ut al wat moeilijker :{

• Passenger
  • Laatst online: 29-03 21:52
[afbeelding]

ach, met een beetje creativiteit kun je er best wel wat mee hoor

Afbeeldingslocatie: http://www.sbpro.nl/GoT/stylized_head.jpg

• Dark Blue
  • Laatst online: 25-03 18:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet niet of het al genoemd is, maar websites moeten - vind ik - altijd rustige kleuren hebben.

Of een combinatie van een berg rustige kleuren met 1 flitsende kleur er doorheen.
Ik vind het design en de kleuren van www.maxfoodmarket.nl erg gewaagd, omdat je ze al niet zo vaak ziet.
Als je inlogt krijg je een geel-oranje popup menu voor je neus!

Te witte sites vind ik ook niet mooi. Ik ben nu in een periode dat ik er 'grijzige lijntjes' doorheen wil. of net een klein vlakje iets donkerder. Maar dat grijzige zal aan het jaargetijde liggen.

Ik vind het nog steeds fout dat een standaard hyperlink blauw wordt, rood en paars. Het valt wel lekker op, maar wat valt er nou bij knalblauw te combineren? css eroverheen dan maar weer.

Ik gebruik op sites meestal een kleurencombinatie die ik ergens anders al gezien heb en die ik mooi vond.
Laatst kreeg ik een logo aangeleverd en moest daar een site omheen bedenken. Logo: paars met geel; gewenste stijl: stijlvol en met klasse... na veel peinzen heb ik het met kersenhout en donkerpaars gecombineerd. Je moet toch wat... is ook een kant van webdesigner zijn, vind ik.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• XangadiX

XangadiX

Op donderdag 03 januari 2002 00:59 schreef Toeter84 het volgende:

Ik gebruik op sites meestal een kleurencombinatie die ik ergens anders al gezien heb en die ik mooi vond.
ik neem aan dat ergens anders ook kan slaan op bossen, wouden, schilderijen en vergezichten en niet alleen op andere websites?

Stoer; Marduq

• Passenger
  • Laatst online: 29-03 21:52
Op donderdag 03 januari 2002 00:59 schreef Toeter84 het volgende:
Je moet toch wat... is ook een kant van webdesigner zijn, vind ik.
"je moet toch wat"... ik weet t niet, ik val je niet persoonlijk aan hoor maar ik heb altijd een btje mn twijfels bij dat soort uitspraken... Dat wil eigenlijk zeggen dat je een beetje aanrommelt, net zo lang tot de kleurtjes een klein beetje grappig bij elkaar staan... Ik denk dat er met paars en geel best wel een website te maken is die stijl en klasse uitstraalt... alleen zal je de kleuren dan niet in pure vorm moeten gebruiken! Een beetje transparantie doet soms wonderen! Gebruik bijv es fel geel, en fel paars naast elkaar op 1 laag, en daaronder een laag WIT... en maak dan die laag van geel/paars es 20% zichtbaar (qua transparantie dus)... Volgens mij is daar best wel wat van te maken, en dan hoef je niet met andere kleurtjes te rommelen (ja, die kun je er wel BIJ pakken, maar niet als HOOFDKLEUR gaan gebruiken...)

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op donderdag 03 januari 2002 11:33 schreef XangadiX het volgende:

[..]

ik neem aan dat ergens anders ook kan slaan op bossen, wouden, schilderijen en vergezichten en niet alleen op andere websites?
Kleurencombinaties komen (voor mij iig) overal vandaan.. van cd covers tot tv reclames tot cola flessen :)

Een simpele manier om bijpassende kleuren te krijgen vind ik ook bijv. in psp of in photoshop 2 layers over elkaar te leggen, en dan de effecten doorzoeken, multiply, invert, etc.

Levert meestal leuke effecten op :)

Stop uploading passwords to Github!

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Meestal gebruik ik een paar (iets van 3 ofzo) kleuren die ongeveer het zelfde zijn. Duz 3 kleuren blauw of geel, oranje en rood. Dan neem ik voor de text meestal wit of zwart, of een hele donkeren of hele lichte tint van de kleuren die ik al gebruikt heb.

Of, soms zie je een leuke combo als je op straat loopt, tv kijken oid. Er zijn heel veel mogelijkheden om je combinaties vandaan te halen.

Ik zou alleen willen aanraden om, als je van je zelf weet dat je niet zo heel goed bent met kleurencombinaties, om dan bestaande te gebruiken. Duz niet zomaar zelf wat kleuren in Photoshop aan te klikken en klaar, maar kijk is op andere websites ofzo. En *jat* dan die combo's. Dat is namelijk veel beter als zelf een combo maken die vloekt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Je zou evt. deze site nog als inspirator kunnen gebruiken, hij is o.a. voor dat doel gemaakt: http://www.colorschemer.com/online/

NERDCORE FOR LIFE

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op donderdag 03 januari 2002 21:43 schreef Dr.Bob het volgende:
Je zou evt. deze site nog als inspirator kunnen gebruiken, hij is o.a. voor dat doel gemaakt: http://www.colorschemer.com/online/
die's handig! *added to bookmarks*

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1