[MPlayer] foutmelding met DivX ;-)

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Detected AVI file format!
MainAVIHeader.dwFlags: (272) HAS_INDEX IS_INTERLEAVED
VIDEO:  [DIV3]  640x352  24bpp  23.98 fps  1073.2 kbps (131.0 kbyte/s)
[V] filefmt:3  fourcc:0x33564944  size:640x352  fps:23.98  ftime:=0.0417
Clip info: 
 Encoder: Nandub v1.0rc1
Detected audio codec: [mp3] drv:1 (MPEG layer-2, layer-3)
mp3lib: Processor ID: 665
mp3lib: Using Pentium-MMX optimized decore.
AUDIO: srate=48000  chans=2  bps=2  sfmt=0x10  ratio: 16000->192000
Detected video codec: [divxds] drv:4 prio:0 (DivX ;-) (MS MPEG-4 v3))
fs seg 0x40018000
Loading DLL: 'divx_c32.ax'
Using DirectShow codec: divx_c32.ax
Decoder is capable of YUV output ( flags 0x9)
Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
VO: [xmga] 640x352 => 640x352 Packed YUY2 
open: No such device
Couldn't open /dev/mga_vid
FATAL: Cannot initialize video driver!
*** free_stream() called ***

Ik begrijp hieruit dat /dev/mga_vid dus niet bestaat. Waar wordt die door gebruikt en hoe krijg ik hem wel?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MGA=Matrox. Heb je een Matrox kaartje ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Dat MGA Matrox is weet ik, maar heb een 3Dfx Voodoo 3

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

wat je dan moet doen is gewoon ff die mga-vid verwijderen ( als root wel te verstaan ) rm /dev/mga_vid should do the trick

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
Opgeven dat-ie SDL moet gebruiken is werkt ook goed (als je dat meegecompileerd hebt tenminste):

mplayer -o sdl

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

als ik het me goed herinner is dat niet -o sdl maar -vo sdl. Naast sdl kun je ook nog voor een hoop andere opties kiezen, die je kunt zien met 'mplayer -vo help'. 'vo' staat overigens voor video output. Je geluid kun je op dezelfde manier instellen met -so.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ajvdvegt
Het moet inderdaad -vo zijn. Ik heb mplayer zelf er maar even bij gepakt, en het moet ook -ao zijn ipv. -so :)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

...hmm, 1-1 ;) . Was ik even vergeten, ik heb ze standaard goed gezet zodat ik eigenlijk nooit aan die opties zit.

* odysseus wil een arts-soundplugin voor mplayer, dan hoef ik tenminste niet meer elke keer arts te killen om een video te kijken...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 02 januari 2002 20:07 schreef odysseus het volgende:
...hmm, 1-1 ;) . Was ik even vergeten, ik heb ze standaard goed gezet zodat ik eigenlijk nooit aan die opties zit.

* odysseus wil een arts-soundplugin voor mplayer, dan hoef ik tenminste niet meer elke keer arts te killen om een video te kijken...
D'r was voor esd zo'n hack dattie open()s naar /dev/dsp afving en dan 'doorluste' naar zichzelf (beetje ranzig om zo achter de rug te zitten te rommelen, maar het schijnt te werken)... Zou dat er niet ook voor arts zijn?

Twordt btw een tijd voor ALSA imho...

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 02 januari 2002 21:39 schreef deadinspace het volgende:
D'r was voor esd zo'n hack dattie open()s naar /dev/dsp afving en dan 'doorluste' naar zichzelf (beetje ranzig om zo achter de rug te zitten te rommelen, maar het schijnt te werken)... Zou dat er niet ook voor arts zijn?
Dat is er inderdaad, dan moet je programma's die geen arts gebruiken starten met iets als 'artsdsp programma plus argumenten'. Schijnt inderdaad te werken, ik heb het eigenlijk nog nooit gebruikt. Maar de oplossing is er dus inderdaad.
Twordt btw een tijd voor ALSA imho...
Inderdaad...en dan iedereen dat gebruiken, geen aparte OSS-drivers meer...helaas denk ik niet dat het veel gaat oplossen, projecten als KDE draaien namelijk niet alleen onder GNU/Linux maar ook onder bijvoorbeeld *BSD. En ik denk niet dat ALSA overal aanwezig is waar KDE kan draaien, helaas.

* odysseus wil standaarden...*zucht* :7

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 13:28 schreef PluueeR het volgende:
code:
1
2
3
4
...
Loading DLL: 'divx_c32.ax'
Using DirectShow codec: divx_c32.ax
...
Als je ook nog '-vfm 5' toevoegt als je mplayer opstart, dan worden niet de windows dll's gebruikt, maar code van 'ffmpeg' (of zo iets...), in ieder geval lopen (bij mij) de divx'jes dan wat beter.

* _Squatt_ heeft niet zo'n supersnelle pc...

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 02 januari 2002 22:05 schreef odysseus het volgende:
Inderdaad...en dan iedereen dat gebruiken, geen aparte OSS-drivers meer...helaas denk ik niet dat het veel gaat oplossen, projecten als KDE draaien namelijk niet alleen onder GNU/Linux maar ook onder bijvoorbeeld *BSD. En ik denk niet dat ALSA overal aanwezig is waar KDE kan draaien, helaas.
Mja, kwestie van tegen ALSA compilen als je het op GNU/Linux wilt draaien en tegen BSD soundstuff compilen als je het op een BSD wilt draaien... Is compiletime op te lossen dus.

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Dit lijkt mij een issue van de verkeerde driver gebruiken...devices weghalen heeft weinig zin als deze al niet bestaan. Kaarten zouden automagisch gedetecteerd moeten worden, zo niet dan moet je even handmatig selecteren welke je wilt met -vo. Persoonlijk gebruik ik een accelerated framebuffer (fbdev) of directfb (hoewel ik die nog voor m'n geforce moet compileren...geeft wat issues).

De codec die ik gebruik is divx4, en die selecteer je door -vc divx4 te gebruiken. Deze is echt bloedsnel (http://www.projectmayo.com).

Het enige probleem wat ik heb is dat vidiootjes op een framebuffer echt heel erg donker worden afgespeeld....'k zie bijna niets. En nee, het helpt niet om de monitor settings aan te passen, want die staan al op maximaal. Ik kan alleen fatsoenlijke lichtsterkte krijgen door -vo vesa te gebruiken, maar dan zuigt het beeld weer...*zucht* :-)

succes.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

• ajvdvegt
Op woensdag 02 januari 2002 22:11 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

* _Squatt_ heeft niet zo'n supersnelle pc...
In de nieuwste versie (bijna 0.60) zijn een boel MMX optimalisaties doorgevoerd. Op mijn dual Celeron 400 gebruikt-ie nog maar de helft van 1 van de processoren voor het afspelen van een DIVX-backup! (en dat zonder ffmpeg, dat ben ik er nu in aan het compileren)
[update]
Hij's klaar, maar met ffmpeg gebruikt-ie ongeveer 75% CPU tijd (van 1 proc).
[/update]

Een upgrade is dus zeker de moeite waard.

Pagina: 1