Meer problemen met athlon systeem?

Pagina: 1
Acties:

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Het is mijn opgevallen dat op GoT bijna alle problemen met poeters betrekking hebben op amd procs met via, ali of sis chipset, maar intel procs met via chipsets ook.

alleen amd met amd of intel met intel procs / chipsets lijken goed met elkaar samen te werken en weinig problemen te geven.

wie heeft hier een mening over.

voor mezelf koop ik vanaf nu alleen nog maar zelfde merk proc / chipset. ik denk hierbij aan een Athlon MP met 760mpx chipset of een 0.13 micron p4 met 845 of 850 chipset (ddr of rampbus).

als achtergrondinfo zeg ik er ook bij dat ik zelf nooit een amd proc in mijn bezit heb gehad(behalve 486 dx-2/66) maar daarmee wel veel problemen zie. ook mijn eigen p3-1000 met via 694z chipset(asus cuv4x) heeft gewoon veel meer problemen dan welk bord met intel chipset. als voorbeeld hiervan neem ik mijn p2b-ls plank met bx chipset waarop allerlei soorten vga kaarten, procs en sound kaarten in hebben gezeten. deze heeft gewoon altijd PERFECT gewerkt.

Verwijderd

vergeet niet dat 80% van de tweakers een amd proc in hun bezit hebben!!

dus dan heb je al snel wat meer problemen

ik denk wel dat je gelijk het dat een amd en intel het beste(inieder geval met de minste problemen werken) met respectievelijk een amd of intel chipset

Verwijderd

inderdaad hebben de meeste tweakers een amd proc en dan het meest met een via chipset, dus vandaar dat je daar de meeste "vragen" over tegenkomt. Is dus een zwaar vertekend beeld. Intel/intel en AMD/AMD geeft ook conflicten hoor. Alleen wordt amd/amd bijna niet verkocht omdat ze kwa chipset achterliepen. Nu is dat effe anders, maar een maandje of wat geleden nog wel. (nu ligt het eraan wat je wil, iemand met een single proc systeem zal nog wel een kt266a VIA chipset nemen.)

• LeNNy
Op woensdag 02 januari 2002 13:25 schreef donicpiranja het volgende:
vergeet niet dat 80% van de tweakers een amd proc in hun bezit hebben!!

dus dan heb je al snel wat meer problemen

ik denk wel dat je gelijk het dat een amd en intel het beste(inieder geval met de minste problemen werken) met respectievelijk een amd of intel chipset
Zou wel iets leuks zijn voor de poll. Maar 80% lijkt me een beetje veel, ik schat zo tussen de 60 en de 70% amd users op tweakers.net.

Verwijderd

ik heb hiervoor een Dell Dimension D333, dus een Pentium 2 333Mhz met Intel chipset. Was ik overigens zeer tevreden over!! Nooit vastlopers!! Superstabiel!! Precies zoals het hoorde!!

Nu heb ik een nou ja, zie sig... Dus een AMD met VIA chipset... Waarbij ik ook zeer tevreden over ben... Ja je moet drivers installeren om em stabiel te krijgen ja!! Maar dat moet je volgens mij met elke chipset doen!! Ik vraag me persoonlijk af waar jij je conclusies vandaan haalt... (ow sorry ik weet het alweer) Veel mensen hebben gekut met een andere chipset, omdat bijna iedere tweaker hier een AMD met VIA chipset koopt... Daar kijk ik er dan ook niet van op als de meeste mensen problemen hebben met de combo... Logisch eigenlijk... Zoals ik al zei, ik ben supertevreden met de combo!! Er moet alleen nog een Athlon XP1800 komen... :9

• LeNNy
Op woensdag 02 januari 2002 13:50 schreef pjot het volgende:
ik heb hiervoor een Dell Dimension D333, dus een Pentium 2 333Mhz met Intel chipset. Was ik overigens zeer tevreden over!! Nooit vastlopers!! Superstabiel!! Precies zoals het hoorde!!

Nu heb ik een nou ja, zie sig... Dus een AMD met VIA chipset... Waarbij ik ook zeer tevreden over ben... Ja je moet drivers installeren om em stabiel te krijgen ja!! Maar dat moet je volgens mij met elke chipset doen!! Ik vraag me persoonlijk af waar jij je conclusies vandaan haalt... (ow sorry ik weet het alweer) Veel mensen hebben gekut met een andere chipset, omdat bijna iedere tweaker hier een AMD met VIA chipset koopt... Daar kijk ik er dan ook niet van op als de meeste mensen problemen hebben met de combo... Logisch eigenlijk... Zoals ik al zei, ik ben supertevreden met de combo!! Er moet alleen nog een Athlon XP1800 komen... :9
onder andere haalt ik die conclusies uit alle problemen die voorbijkomen op got en van alle lui die ik ken met een poeter en dat er ook heel wat. (ow sorry ik weet het alweer ;-)

maar altijd zijn er wel weer nieuwe problemen met die via dingen. okee... intel dat ook die 820 chipset. daar hebben ze ook veel problemen mee gehad. maar van die kan ik me het wel voorstellen. rambus is moeilijkte implementeren omdat het op 400mhz draait en je dan veel timings/ overspraak/ em problemen kunt krijgen. daarna kwam weer dat probleem met die rambus naar sdram converter. tja dat is ook niet zo gek, rambus ombouwen naar sdram. dat is ook vragen om problemen.

maar die via dingen, slechte performance door busmastering en bursts, timing problemen met sb live, bout via service packs die elke keer weer andee problemen veroorzaakten, nvidia drivers die naar 2x agp gaan op een via plank enz, enz, enz.....

zulke problemen heb je gewoon niet met een intel/intel combo... plank erin, kaarten erin. chipset driver(waar nodig) en klaar met die hap. daarna geen problemen meer.

maat van mij had dual via plank die ook zijn plank weer kon omruilen.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

Je vergeet ook nog dat juist de mensen met problemen hun vragen stellen, en de mensen bij wie het goed gaat die gaan dat ook niet nog eens hier neer zetten.

5325wp

Verwijderd

Intel + Intel is gewoon goed
AMD + Via + huidige viadrivers = ook gewoon goed
Intel + Via = blijft ruk

Mijn ervaring

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
tis ook wel de software die ook meespeelt, Windoos 98 slaat gewoon vaker vast dan XP (daar weet ik zelf alles van, haha)

ik heb zelf een pentium 3 600mhz :(, de volgende wordt een amd

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik heb zelf ook de nodige ervaringen met AMD/VIA en die deel ik liever niet met Intel gebruikers :)
Het is wel degelijk waar dat er meer problemen zijn met AMD/VIA systemen dan INTEL/INTEL systemen, en dat komt echt niet omdat de meerderheid van GoT AMD/VIA heeft hoor!
VIA chipsets hebben gewoon rare kuren, bugs, trage PCI performance, brakke drivers en nog meer dingen die je bij Intel chipsets niet tegen zult komen.
Daar in tegen zijn ze vaak wel de snelste, en daar draait het bij veel tweakers om, dat beetje geknutsel nemen ze op de koop toe, of sterker nog, als er niks te knutselen is hebben ze niets te doen! :)
Ik draai zelf AMD/VIA vanwege m'n beperkte budget maar achteraf denk ik dat ik beter had door kunnen sparen voor een INTEL/INTEL systeempje.
Momenteel draaid m'n systeem redelijk, SB live! = nu SB audigy en windows 98se is nu win2k.
Heb nog wat kleine probleempjes met Detonator XP 23.11, spontane reboots en vastlopers maar dat is opgelost met Detonator 12.41 :)
En toch zou ik geen AMD systeem meer kopen, bouw dagelijks INTEL systemen en die draaien gewoon, niks geen gekloot met drivers en hardware dat niet werken wil.
Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :?

/me is niet echt een tweaker :)

• LeNNy
Op woensdag 02 januari 2002 14:14 schreef Crash_neo het volgende:
Je vergeet ook nog dat juist de mensen met problemen hun vragen stellen, en de mensen bij wie het goed gaat die gaan dat ook niet nog eens hier neer zetten.
dat bedoel ik ook, en die problemen zijn vaak amd + via,sis en ali probs. Persoonlijk denk ik ook dat het niet ligt aan de amd proc maar aan de chipsets. want die amd proc heeft de bus afgeleid van de digital alpha en die is gewoon goed.
Pagina: 1