Toon posts:

Asus AV266-E en instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds ruim een week de "trotse" eigenaar van het in de sig. genoemde systeem. Op 100 Mhz lijkt het systeem goed te lopen, maar op 133 Mhz heb ik vette problemen.

Reeds vele topics en guides heb gevolgd. Ik ben begonnen met een aantal verse installaties, zowel met W2K en WIN98, het begint al vaak lekker met blauwe schermen tijdens de installatie op 133 Mhz. Ik heb de biossen 1004B, 1004B_E en de beta 1005_15 al geprobeerd en ook de settings uit guides gebruikt.

Ook ben ik begonnen met alleen een kaal systeem met alleen het videokaartje erin, maar dit mocht ook niet baten.

Windows loopt vaak al spontaan vast en Unreal Tournament, Sisoft Sandra testen en Radeon demo's ook. Op 100 Mhz gaat dit wel goed.

Kan iemand mij nog goed tips geven of moet ik maar eens met het systeem teruggaan en een ander mobo gaan kopen. Ik heb nu al vier dagen lopen ouwehoeren met het spul en het komt me echt :r

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 15:07

jorammeke

OpperPrutser

Zou het geheugen of voeding kunnen zijn.

Al eens geprobeerd deze te wisselen met die van een andere??

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

Verwijderd

Yep, ik had zelf ook een 350W voeding, deze bleek achteraf te "goedkoop" te zijn en kon niet tippen van de vraag van de 266a chipset / XP1800 / GF3. Na een degelijke voeding erin gezet te hebben waren de problemen weg! (Dit waren dan voornamelijk veel start/sluit/timing problemen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeerd om met maar een reepje geheugen de boel te installeren, ook op verschillende banken, maar ik houd hetzelfde probleem.

Wellicht ligt het aan de voeding, maar het energievreten op 100 Mhz of 133 Mhz bus maakt toch niet zoveel uit?

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 15:07

jorammeke

OpperPrutser

Dat kan wel degelijk uitmaken.
Op 100MHz heb je minder last van rimpels in de spanning.
De voeding moet een zo rimpel mogelijke 5V/12V leveren.
Een goedkope voeding kan dat vaak niet.

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13

wdv

AMD recommended voeding? (kast?)

Ik heb zelf overigens al 2 nieuwe A7V266-E Raid omgeruild. De derde was pas helemaal OK.
Pagina: 1