Kleuren laserprinter, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi...

Ik overweeg de aanschaf van een kleuren laserprinter.

onderandere zullen er foto's van producten in onze brieven mee geprint worden.

Ik heb zelf ervaring met de HP 4500 printer. De kwaliteit daarvan is best behoorlijk, maar het ding maakt veel lawaai, en het mechaniek voor de 4 losse toners is eigenlijk niet echt handig.

Hebben jullie ervaring met deze en/of andere kleuren printers?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Nou ja, vier losse toners lijkt mij handiger dan een toner met alle kleuren erin. Is er een kleur op, dan kun je hem in het geheel vervangen.

Ik ken ook de HP4500, maar ik kan me niet herinneren dat hij zo lawaaierig is? Misschien alleen tijdens het printen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19760

Nou, ik heb zelf ervaring met de 4550(PCL6) en ben daar zeer over te spreken...heb geen idee wat het kost, maar hij is over het netwerk snel genoeg en print aardig wat kleurenppg's in een minuutje. Daarnaast vind ik hem vrij stil, print ie schitterend en heeft ie 3 lade's...genoeg info?

/edit: vraagje: verkoop je de oude kleurenlaser trouwens? zo ja, wat moet dat ongeveer kosten en wat betaal je voor de toners?
\Edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 11:26
heb ook ervaring met de 4500 en 4550. zijn goed printer, ook in een netwerk omgeving. afdruk kwaliteit is goed te noemen. enigste nadeel is dat het opwarmen en calibreren zo lang duurt. Ook als je het ding een half uur niet gebruikt hebt ozo gaat ie in de powersave, waarna hij weer moet opwarmen en calibreren.

kortom perfect dieng, goed kwaliteit, toners goed te verkrijgen. maar niet voor in je kantoorkamer. maakt teveel herrie en af je paar keer op een dag wat afdrukt duurt het uren met opwarmen. als printer in een printerhok voor speciale afdrukken en als je er mee vele mensen van gebruik maakt, is ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8234

Op woensdag 02 januari 2002 13:04 schreef LeNNy het volgende:
kortom perfect dieng, goed kwaliteit, toners goed te verkrijgen. maar niet voor in je kantoorkamer. maakt teveel herrie en af je paar keer op een dag wat afdrukt duurt het uren met opwarmen. als printer in een printerhok voor speciale afdrukken en als je er mee vele mensen van gebruik maakt, is ie perfect.
Ook die ingebouwde webserver is heerlijk. Je kunt precies zien hoever de cartridges leeg zijn, en hoeveel er geprint, is. Hij staat standaard aan, gewoon http://ipadresprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
ThanX people...

Het nadeel van het mechaniek met de 4 toners is zeker niet de er vier losse toners zijn, maar dat de boel in een soort carousel zit, en als je kleuren gebruikt, moet de heleboel draaien en doen, dat kost tijd, en is misschien een beetje kwetsbaar.

Ik heb een oude KL. Laser printer, slechts een HP laserjet 4000T. Als ik die weg doe, hoor je het van me... :)

Zijn er mensen met ervaringen met Xerox of Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35599

HP heeft goeie machines, maar je blijft wel alles vervangen, houd daar rekening mee. Het is niet enkel de aanschaf, maar hij blijft geld kosten. Bovendien maken volgens mij alle kleurenlaserprinters lawaai. Ze moeten gekoeld worden en worden nog een stukkie warmer dan een normale laserprinter en dat maakt lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57
Op de uni waar ik gewerkt heb (maastricht) hebben we wax printers (techtronix als ik me niet vergis qua spelling)

leuk spul alleen in aanschaf 15.000 pieken maar geeft wel een schitterend resultaat en is makkelijk bij te vullen (4 verschillende blokjes was voor zwart en kleur)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44
Ik hoorde laatst van een kennis die al verschillende kleurenlasers heeft gehad dat je echt GEEN HP moet pakken.. Hij gebruikte zelf lang minolta maar dat was ook niet alles..

Wat hij nu gebruikt ben ik vergeten.. maar Minolta was iig beter dan de HP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Die Wax printers zijn i.d.d. erg mooi, maar sinds dat Xerox tektronix over heeft genomen vind ik het met de service huilen :( lijkt wel of Xerox er geen zin in heeft...
Wij hebben hier een Tektronix kleuren laser, elke keer als ie onderhoud nodig heeft is het weer een drama om een monteur ter plekke te krijgen, gaan dagen overheen, we hebben voor de rest HP's als ik die belt dan heb ik altijd binnen een dag iemand op de stoep staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 09:09
Ik heb een qms magicolor gx, A3 kleuren laser. 1200 DPI. ben er erg over te spreken. vind de kwaliteit beter dan hp die vaak erg donker is imho. De qms trekt er een soort waxlaag overheen die het enigszins laat glimmen. ander voordeel qms (=minolta) is dat het 220 grams papier aan kan. heeft overigens ook een ingebouwde netwerkkaart, 100 MBit, en ook een webserver, en is via telnet te configureren. Verder een hdd voor lettertypes en swapping, maar je kunt er ook op bijhouden wie er vanuit het netwerk geprint heeft en zo kosten in rekening brengen.

QMS heeft ook een goedkopere A4 kleuren laser, ik geloof dat die maar 3000EUR kost. heb hem zien draaien en hij is erg snel. een aanrader !! en behoorlijk stil trouwens.
Bij de office centre staat een epson, ik ken iemand die hem heeft maar vind het ook niet zo byzonder, is wel goed koop (dikke 2000 EUR ? moet ik om liegen) komt een beetje goedkoop op me over.

vergeet bij die textronix niet dat een setje wax 500 EUR kost ! en het is maar 300 dpi of tegenwoordig meer ? en dan de opwarmtijden, en de wax die je verliest als je hem alleen al aanzet.... no thanx ! Ik heb er een poos mee gewerkt maar ben er niet kapot van.
Maar fair enough, een setje toner voor de qms 330 kost ook 700 EUR (grofweg) hoewel je daar denk ik wel langer mee doet.

it's the car that separates the man from the boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57
ok die wax printer laat je dus dag en nacht aanstaan (wij althans al genereert dat ding een enorme warmte....)

is nog steeds 300 DPI (de Phaser 850 althans) en een ander nadeel is dat eens in de zoveel tijd het ding zichzelf gaat testen en er dan flink wat inkt doorheen duwt...maar wij verbruiken ongeveer 1 set inkt per week (leuk met sheets printen en zo...) en het geeft wel top kwaliteitje...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356

Ik heb hier een QMS Magicolor 2 desklaser, ongeveer anderhalf jaar oud, over van een bedrijf wat gestopt is.
600 dpi, leuke kwaliteit, 24 mb onboard en 10 mb netwerk en/of parralele poort.

Mag weg voor 2200,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44495

Ik heb nu ervaring met een hp 8500, tektronic 350 wax, en qms magicolor+

De QMS is het mooiste, 2400 dpi, wordt ook gebruikt voor het afdrukken van medische foto's de prijs ken ik niet, wel weet ik dat we op de nt server nogal wat driverproblemen hebben gehad.

De HP 8500 draaid goed maar veel trager als ik verwacht had voor zo'n kostbare machine. Veel problemen met toner etc

De Tektronic is al wat ouder, een waxprinter, kwaliteit is heel mooi, vrij vlot, wel lange opwarmtijd. De huidige schijnen helemaal mooi te zijn en vlot. Collega's die zich veel bezig houden met het beheer van ongeveer 500 printers zijn over deze kwalitatief nog het meest te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

die krengen zijn wel reete duur , vind ik
en die toners kosten ook goud geld
ik zou zelf voor een goede inktjet gaan, dat doe ik binnekort ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22865

Op donderdag 03 januari 2002 00:44 schreef enigma het volgende:
die krengen zijn wel reete duur , vind ik
en die toners kosten ook goud geld
ik zou zelf voor een goede inktjet gaan, dat doe ik binnekort ook
Ik denk dat als je veel print dat een laserprinter dan toch voordeliger is per pagina.
Die inktjet patronen zijn echt schofterig duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14254

Minolta QMS hebben wij er meerdere van. Bevallen *erg* goed.
En 2200 voor die 2e-hands QMS moet je niet doen, nieuw zijn ze ongeveer net zo duur :)
Die QMS-printers hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding (niet dat dat wat zegt maar goed). Wij zijn er zeer tevreden mee!
Onze klanten ook trouwens :)

Brother zou ik niet doen, daar heb ik persoonlijk slechte ervaring mee. Maar goed dat zegt niet zo heel veel helaas. De hele printer ging over z'n nek als je via netbios print (was een type HL-nogwat).
HP is ranzig duur :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 03 januari 2002 09:14 schreef Drone60 het volgende:
Ik denk dat als je veel print dat een laserprinter dan toch voordeliger is per pagina.
Die inktjet patronen zijn echt schofterig duur....
tsja bij inktjet zijn de printers brutaal goedkoop en de inkt schofterig duur, bij laserprinters is het andersom :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 17:10

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Ok, misschien toch maar een minpuntje aan de Hp color lasers.
Mijn ervaring is dat ze erg snel vervuild raken. Komt voornamelijk door die 4 losse toners. Dus regelmatig even uitzuigen om doffe ellende te voorkomen. Inderdaad zijn ze wat langzaam met opstarten, maar de kwaliteit van de afdrukken is om te kwijlen.
Suc6.

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
ThanX all.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even over die QMS Laser printer het is 2200 guldens dus dat moet nog naar euro's omgerekend worden. Nieuw heeft hij meer dan 6500 Mark gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 15:32

dijkmane

biertje ?

Op woensdag 02 januari 2002 13:30 schreef palloquin het volgende:

Zijn er mensen met ervaringen met Xerox of Canon?
de engines van alle HP printers worden gemaakt door Canon !
die heeft de kleuren laser printer uitgevonden en erg veel keuze.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 16:47

AMDFreak

Intel is zo..

uhmz.. hoe zit dat eigenlijk met de kwaliteit? is het ong het zelfde als een deskjet 995c ?

Of is het eigenlijk niet echt geschikt voor photoz?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 14:30
Wij gebruiken een Minolta Dialta op het werk.. Haarscherp en werkt op olie & laser basis.

Helaas een aanschafprijs van 48.000,-
Wij leasen hem full opp. voor iets van 1200,- p/m.
Da's incl. 1200 afdrukken per mnd.

<edit>

Een goedkopere maar goede machine is de Minolta/Qms 6100 serie..
Beginprijs vanaf €4000,- geloof ik.

</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
Op donderdag 03 januari 2002 15:00 schreef wkrabbe het volgende:
Nog even over die QMS Laser printer het is 2200 guldens dus dat moet nog naar euro's omgerekend worden. Nieuw heeft hij meer dan 6500 Mark gekost.
6500 mark ??? In nederland staat hij voor €1599 in de boeken..

Weet je zeker dat het een 2200 qms is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
Magicolor 2200 Desklaser, kleurenlaserprinter €1.224,80
Magicolor 6100 DeskLaser, kleurenlaserprinter €2.722,32
Magicolor 6100 N Print System €3.755,16

Bron: Gistron

Dus meneer wkrabbe.. Dat klopt niet geheel wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het betreft een qms magicolor 2 desklaser en geen qms 2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die qms nog even als ik er naast zit qua prijs dan moet ik effe mijn collega bellen omdat die hem mij heeft aangeboden. Mogelijk kan hij de originele factuur nog opduikelen.

Ik wil in ieder geval geen printer verpatsen voor veel te veel geld. Laat dat duidelijk zijn. Meer info volgt nog...
Pagina: 1