[X-BOX] Voor wie Halo al gespeeld hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Ik liep laatst de Discovery in rotterdam binnen en raad eens wat ze daar hadden staan. Die gigantische grote X-Box. damn wat is dat ding groot en log. Affijn, ik een beetje geilen op het apparaat en toen kreeg ik de controller in mijn handen gedrukt en hups! Halo werd opgestart.
Met grote moeite kon ik mijn erectie onderdrukken want ik moest me nu gaan concentreren op het feit dat ik het grootste spel ooit zou gaan spelen.

*kouwe douche*

Als je de gameplay van de n64 fps spellen kut vond, vind je deze ook kut. de graphics vielen me ook zwaar tegen en de vijanden vond ik nou ook niet echt knetter.
ik heb natuurlijk maar een heel klein beetje gespeeld, maar ik vond mijn eerste kennismaking met halo vies tegenvallen!
De controller vind ik trouwens ook niet fijn in de hand liggen. Zeker niet in tegenstelling tot die van de gamecube.
Ik heb bij de discovery ook Luigi's Mansion gespeeld en ik moet zeggen dat alles van de gamecube beter lijkt dan dat van de X-Box.

wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah ik heb dus ook luigis mansion gespeeld en vind dat weer helemaal niks.. heb ook Halo gespeeld en dat vind ik dus wel een van de beste spellen die er zijn :)

Dan de controller ; NGC controller is wel aardig, maar de xbox controller vind ik persoonlijk toch wat beter

graphics, tsja dat ligt er maar net aan wat je ervan gezien hebt, en op wat voor tv met wat voor bekabeling..

als je Halo heb gespeeld op dat strand dan schrik je je gewoon rot.. zo mooi is da ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ik vond luigi's mansion ook niet helemaal geweldig, maar ik vond de graphics en de gameplay gewoon vele malen fijner.
ik weet niet, maar ik heb ook geen problemen met kinderachtige spellen.
ik ben 19 en zit nu bijna elke dag geemuleerd Yoshi's Island te spelen. Geweldig!
en de controller zijn we het dan gewoon niet over eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op woensdag 02 januari 2002 12:40 schreef daFubar het volgende:
Met grote moeite kon ik mijn erectie onderdrukken want ik moest me nu gaan concentreren op het feit dat ik het grootste spel ooit zou gaan spelen.
Dat lijkt mij toch in handen van Sony met MGS2. Halo lijkt mij ook best gaaf maar ik zit toch echt veel meer te wachten op MGS2. Er is een flinke hype geweest over Halo maar echt niet zo erg als MGS2. En het grootste spel OOIT kan je denk ik NOOIT zeggen want je weet niet wat de toekomst gaat brengen.

Ik heb zelf nog niet met de X-box of GC gespeelt maar ze lijken mij allebei wel leuk. Zowel de PS2 als de X-box en de GC krijgen/hebben wel goede spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Ik heb zelf ook mogen spelen met mgs2 en dat spel is ook erg meesterlijk ! ik vraag me af of een halo'tje daar tegen op kan maar ik zal het zien als ik er mee heb gespleeld...

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okk gaan we linken? :)

Ik heb ook mogen spelen met Halo en in onze Review staat te lezen dat eh :) Ik weet het niet, beetje vreemde review :D
boeiend

maar ehm ik vind dat Halo zeker aan zijn hype komt.. van MGS2 weet ik het nog niet, vraag het me nog maar af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:33 schreef WouteRF het volgende:
okk gaan we linken? :)

Ik heb ook mogen spelen met Halo en in onze Review staat te lezen dat eh :) Ik weet het niet, beetje vreemde review :D
boeiend

maar ehm ik vind dat Halo zeker aan zijn hype komt.. van MGS2 weet ik het nog niet, vraag het me nog maar af..
Ik vraag het me niet af, ik weet het wel zeker. MGS2 heerst :D Het verbeterd deel 1 op praktisch elk punt, en MGS was al 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

edit:

Het ging natuurlijk om HALO, ik heb hem ook gespeeld en vond het maar "zozo". Ik wijt 50% van mijn oordeel wel aan mijn inmiddels vergevorderde aversie tegen "3D Shooter nummer 123272", HALO heeft ongetwijfeld wat meer gevarieerde gameplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie nog steeds niet overtuigd zijn.. check dan deze Gamespot Video Halo Review.. is wel iets over de 80mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Ja tuurlijk halo lijkt me ook zeer relax. Van de screenies en filmpjes die ik heb gezien zal het ongetwijfeld een goed spel zijn!

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb ook (alle?) Xbox spellen gespeeld bij MS en ik vond HALO ook niet heel erg spectaculair. Ik heb ff staan multiplayen met Paella, en het was wel leuk opzich, maar ik denk niet dat het kan tippen aan PC FPS-ers. Grafisch was ik ook niet heel erg onder de indruk. Het zag er zeker niet slecht uit, maar op een beetje PC kan je het beter draaien qua graphics.

Maar ik moet toegeven dat ik alleen PC gewend ben qua spellen, en dus ook niet heel lekker met de controller overweg kon :)

Kan het ook niet vergelijken met de PS/2 en de Gamecube...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet overtuigd, check dan de 2e halo review op gamespot :)
ftp://ftp.zdnet.com/gs/xbox/action/halo/halo_xbx-vp.mpg

en je moet gewoon ff wennen aan de controls denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:35 schreef MrRudi het volgende:
Ik vraag het me niet af, ik weet het wel zeker. MGS2 heerst :D Het verbeterd deel 1 op praktisch elk punt, en MGS was al 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.
uhm...eerlijk gezegd vond ik mgs een beetje tegenvallen...maar misschien komt dat omdat ik metal gear 2 van de MSX al kende...dat spel en sd snatcher waren hun tijd gewoon ver vooruit (IMO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Halo wordt cool als hij op PC komt. FPSen op consoles zijn waardeloos, altijd geweest, met uitzondering van Medal of Honor op de PSX.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht maar.. het is echt heeel goed te spelen. beter dan welke fps op een console dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
Op donderdag 03 januari 2002 10:48 schreef WouteRF het volgende:
wacht maar.. het is echt heeel goed te spelen. beter dan welke fps op een console dan ook
daar kun je wel gelijk in hebben, maar het speelt volgens mij echt heel anders. je beweegt anders dan met de muis.

met de muis kun je je zo verschrikkelijk snel omdraaien en onwijs snel mikken. dat is echt geweldig. je bent superwendbaar. dat mis ik een beetje met de controls van alle fpssers op consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 13:46 schreef daFubar het volgende:

[..]

daar kun je wel gelijk in hebben, maar het speelt volgens mij echt heel anders. je beweegt anders dan met de muis.

met de muis kun je je zo verschrikkelijk snel omdraaien en onwijs snel mikken. dat is echt geweldig. je bent superwendbaar. dat mis ik een beetje met de controls van alle fpssers op consoles.
Vind ik ook, ik heb een paar FPS games gespeeld op consoles maar ik blijf erbij dat dit soort spellen (net zoals RTS) op de PC thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag een uurtje of eh 6 Halo gespeeld, Multiplayer deathmatch en co-op, dat is toch echt dikke fun hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:36 schreef WouteRF het volgende:
heb vandaag een uurtje of eh 6 Halo gespeeld, Multiplayer deathmatch en co-op, dat is toch echt dikke fun hoor..
Ja dat jij het leuk vind weten we nu wel Wouter ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik heb ook 5 uur achter mekaar HALO zitten spelen op een breedbeeld tv daarstraks. En ik moet zeggen, het is een super spel. Geluid is subliem, graphics zijn ook gewoon zeer goed, level design is goed, gameplay is ook heel vet. Heb een stuk of 3 of 4 chapters van de single player gespeeld. Enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken is dat het af en toe een beetje "oh weer zo'n gang, hey weer zo'n stukje" was. Maar vooral de schaduwen en de lichteffecten in HALO zijn zo ontzettend goed gedaan, nog nooit zoiets gezien op welke console dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 00:28 schreef zanac het volgende:
Yup, ik heb ook 5 uur achter mekaar HALO zitten spelen op een breedbeeld tv daarstraks. En ik moet zeggen, het is een super spel. Geluid is subliem, graphics zijn ook gewoon zeer goed, level design is goed, gameplay is ook heel vet. Heb een stuk of 3 of 4 chapters van de single player gespeeld. Enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken is dat het af en toe een beetje "oh weer zo'n gang, hey weer zo'n stukje" was. Maar vooral de schaduwen en de lichteffecten in HALO zijn zo ontzettend goed gedaan, nog nooit zoiets gezien op welke console dan ook.
Je moet het ook inderdaad vergelijken met de beste CONSOLE-shoot 'em up die er is (Red Faction) en dan is Halo vele malen beter. Graphics van dat eerste level (ruimteschip) zijn ook niets vergeleken met de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hmz, in theory is de PlayStation 2 toch veel krachtiger dan de XBoX. Terwijl de XBoX nu ongeveer 80~90% optimaal gebruikt wordt wordt de PS2 nog maar voor ongeveer 50% optimaal gebruikt. In de toekomst zullen de PS2 spellen er dus beter uitzien dan de XBoX spellen.

Geloof je me niet? Volg de link en lees het zelf, MS gebruikt gewoon een marketing truuk zodat ze kunnen zeggen dat ze de krachtigste console hebben, das gewoon flauwekul)

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ff een recap, omdat de site down is, waarom de PS2 krachtiger is. De celeron proc in de XBox is een cisc processor en heeft voor een commando meerdere clockcycles nodig, terwijl de PS2 een RISC processor heeft en dus voor elk commando 1 cycle nodig heeft. Vervolgens is het geblaat van MS over hun grafische processor gezeik, het ding heeft maar een vierde van de power die ze zeggen. Er zitten alleen 4 hardware FSAA units op het ding, dus ze doen echte kracht * 4. De PS2 bleek dus ook veel krachtiger te zijn op dat gebied. De PS2 heeft ook 4MB geheugen speciaal voor de GPU, XBox weer niet. En de geheugen bandbreedte bleek in de PS2 ongeveer even snel te zijn omdat in MS's tabelletje alleen de theoretisch haalbare waarden staan, waarvan de PS2 ongeveer 90% haalt en de XBox maar 60%~70%. Bovendien is de PS2 structuur gebaseerd op een constante flow van data zodat de caches (waarvan de PS2 er meer heeft dan de XBox) optimaler gebruikt worden dan de XBox met zijn pc architectuur.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Op woensdag 20 maart 2002 14:08 schreef GambitRS het volgende:
ff een recap, omdat de site down is, waarom de PS2 krachtiger is. De celeron proc in de XBox is een cisc processor en heeft voor een commando meerdere clockcycles nodig, terwijl de PS2 een RISC processor heeft en dus voor elk commando 1 cycle nodig heeft. Vervolgens is het geblaat van MS over hun grafische processor gezeik, het ding heeft maar een vierde van de power die ze zeggen. Er zitten alleen 4 hardware FSAA units op het ding, dus ze doen echte kracht * 4. De PS2 bleek dus ook veel krachtiger te zijn op dat gebied. De PS2 heeft ook 4MB geheugen speciaal voor de GPU, XBox weer niet. En de geheugen bandbreedte bleek in de PS2 ongeveer even snel te zijn omdat in MS's tabelletje alleen de theoretisch haalbare waarden staan, waarvan de PS2 ongeveer 90% haalt en de XBox maar 60%~70%. Bovendien is de PS2 structuur gebaseerd op een constante flow van data zodat de caches (waarvan de PS2 er meer heeft dan de XBox) optimaler gebruikt worden dan de XBox met zijn pc architectuur.
:Z nog nooit zoveel bullshit gezien, maar dat wordt ook al in andere topics uitgelegd... >:)

Maar ook ALS dit waar zou zijn slaat het nergens op, want ik heb nog nooit een beter (qua graphx) ps2 spel gezien dan het mooiste xbox spel (doa3?). Het gaat gewoon om de games en die zijn gewoon mooier op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Nu online
Dat stuk heb ik ook gelezen, Staat wel erg veel Bullshit in. Die kerel had door speciaal apparatuur gemeten hoeveel bandbreedte er wel niet gebruikt werd om DOA3 te spelen. Stond een foto bij van een opengemaakte Xbox met wat kabeltjes in de kast en een meetapparaatje derbij :P Dat verhaaltje was een dikke HOAX

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28
De celeron proc in de XBox is een cisc processor en heeft voor een commando meerdere clockcycles nodig, terwijl de PS2 een RISC processor heeft en dus voor elk commando 1 cycle nodig heeft.
lol, lees er eens wat over voor je zo'n verhaal afsteekt.

Pst brug kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zeg maar 1 ding: Geloof wat je ziet, getalletjes en stats kunnen nog zo mooi zijn, de beelden zijn het bewijs en niemand gaat mij vertellen dat er dan ook maar 1 spel is op een andere console die het haalt bij bijvoorbeeld DOA 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Op donderdag 03 januari 2002 10:41 schreef Samor het volgende:

[..]

uhm...eerlijk gezegd vond ik mgs een beetje tegenvallen...maar misschien komt dat omdat ik metal gear 2 van de MSX al kende...dat spel en sd snatcher waren hun tijd gewoon ver vooruit (IMO).
Met jou kan ik praten :) MSX ownde gewoon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je niet moet vergeten is dat het GOED programeren voor een RISC processor vele malen moelijker is. Heel veel programmeurs hebben daar geen zin in. Dus ik betwijfel of die ps2 nog zoveel beter word. Wat je ook niet moet vergeten is dat RISC processoren meestal langzamer zijn qua mhz, puur omdat die dingen nog niet zover als de 'normale' cisc processoren en duurder zijn.

Wat betreft de controller, als je vind dat de xbox controller goed is dan klopt er toch echt iets niet. De controller van de gamecube is echt vele malen fijner. Kheb ze beide in m'n handen gehad en de gc controller is veel natuurlijker.

Wat betreft halo, tja jammer jammer jammer....
kheb lang uitgekeken naar dit spel, ongeveer 2-3 jaar geleden begon het al. Het zou voor de apple uitkomen en de eerste filmpjes zagen er subliem uit. Maar nu ik zie dat ze qua leveldesign nog in kinderschoenen staan hebben ze naar mijn id dat hele spel verneukt. Zoals andere mensen hier al gezegd hebben, fps-en zijn niet voor consoles weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen dinsdag naar de Game Cube tryout party geweest en ik vond en vind nog steeds dat de NGC veel beter is dan de X-Box, gamepad is fijner wel ff wennen maar toch die x-box gamepad is veel te log en te groot en zo als de x-box zelf. De gameplay van de NGC spellen is veel en de graphics mogen er zijn. De xbox mag wel de krachtigste zijn, maar dat zegt nog helemaal niks, het zijn de spellen die de consoles maken of breken. En nintendo is in mijn ogen een meester in het maken van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Op woensdag 20 maart 2002 17:46 schreef Hitpoint het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag naar de Game Cube tryout party geweest en ik vond en vind nog steeds dat de NGC veel beter is dan de X-Box, gamepad is fijner wel ff wennen maar toch die x-box gamepad is veel te log en te groot en zo als de x-box zelf. De gameplay van de NGC spellen is veel en de graphics mogen er zijn. De xbox mag wel de krachtigste zijn, maar dat zegt nog helemaal niks, het zijn de spellen die de consoles maken of breken. En nintendo is in mijn ogen een meester in het maken van games.
Nou ,dat dacht ik dus ook toen ik een nintendo 64 kocht :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Stukje over PS2 sneller dan de Xbox.
Whaha het lijkt wel geef aan op hoeveel procent je console maar gebruikt wordt dag.
Xbox wordt nu ook voor 40% gebruikt (net zoals ps2) en kickt op het moment dus de ps2 zijn aars. Dus als iemand het ooit lukt om uit beide consoles het maximale te halen, wat bij de xbox veel eerder gaat gebeuren omdat het veel simpeler is (zoals ook op die site stond en in verschillende topics), dan schopt de Xbox nog steeds kont.

http://sites.dgnet.nl/gsx/ShowContent.asp?ContentID=7863

PS2 kan niet aan xbox tippen, maar daar gaat dit hele topic niet over dit topic gaat over Halo en de enige 2 woorden die ik voor Halo heb (4 eigenlijk) zijn:
Open mond en Fun!!!

Besturing is onverwacht goed, controller is perfect voor ons europeanen en amerikanen, veel beter dan die kleine dingen uit japen, kun je tenminste ook eens lekker mee gooien enzo, gewoon robuust.
Maar gameplay is gewoon lekker, richten is in het begin wat wennen, maar na 15 tot 30 minuten heb je schieten en rondlopen onder de knie en dan is het feesten geblazen >:)
Graphics (mind de Open mond opmerking) mooi, omg, mooiste omgevingen die ik tot nog toe in een game gezien heb, mooie textures alles is mooi :). En dan die warthog, wat een machtige machine, wielen draaien onafhankelijk van elkaar, het gras dat omhoog spat, het echte offroad jeep gevoel :) het vergt enige oefening maar daarna is het zooooo vet.

Veel verder dan de drop op de planeet ben ik niet gekomen, want toen moest ik iemand anders laten spelen in de winkel >:) damn ik moet echt snel sparen nu :D
Pagina: 1