Instabiel systeem!! videokaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb een leuk systeempje maar omdat ik mijn oude videokaart verkocht had heb ik even een Diamond Viper TNT2 32 Mb erin gezet (ben op zoek naar een leuke Geforce GTS 64 Mb). Ik heb ook een ander moederbord (3R) en processor gekocht, namelijk: Abit kt7a- raid met een 1.4 Ghz Athlon. Nu is mijn systeem zeer instabiel geworden :( . Zeker bij verschillende spellen die niet eens willen opstarten. Het systeem boot dan uit zichzelf. Wat is het meest logische onderdeel dat brak is?? Ik heb niet alles dubbel liggen om dat even te testen...

Verder:
Windows 98SE geinstalleerd
Kingston geheugen 256 Mb
Codegen 350 Watt
2 * IBM harddisk (46 + 40 Gb)

Heeft iemand een suggestie !!

Verwijderd

windows en troep opnieuw geinstaleerd na de hardware verandering?
zo niet , dan is dat het waarschijnlijk.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Gisteren weer na ± 1 maand draaien er helemaal vers weer opgezet na een totale format :)

Daarna... hangen bij het beginnen van een spel.. Rally 2002.. :(

Ik begrijp het niet..

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Niemand een idee??

Verwijderd

Nou, als je detonator XP 21.81 gebruikt en je hebt het dan nog dan ligt het niet aan je grafische kaart, maar ik denk aan je main

Verwijderd

Bij ons op school hebben ze ook van die systeempjes.
Deze hebben hetzelfde probleem.
Als het goed is moet een bios update dit probleem verhelpen.

p.s. reboot hij regelmatig als je een floppy probeert te lezen?

Verwijderd

flikker er alles af en haal um helemaal uit elkaar en zet dan alles weer in elkaar en dan weer alles erop zetten en zorg dat je de allerlaatste en GOEIE drivers heb en de laatste bios kijken of het wat geholpen heeft.
later daafie

Verwijderd

Ah, een verse installatie en dan alle drivers geinstalleerd? Je VIA 4in1 drivers, nieuwste bios voor je mobo enz? Anders direct doen, ook drivers voor je videokaart pakken en in eerste instantie niet oc-en als alles stabiel draait dan direct oc-en >:)

Verwijderd

Misschien je voeding die niet genoeg kan leveren aan je combinatie?

Wellicht een HD uitschakelen en andere kaarten (die overbodig zouden kunnen zijn, SCSI kaart, Raid-kaartje, ehm noem maar op) er uit halen en dan opstarten en kijken of hij het stabiel wil blijven doen?

Verwijderd

Hier zou het heel goed aal kunnen liggen, omdat als je een spel opstart wordt alle hardware intensief gebruikt, ik zou een cd-rom of hd loskoppelen, omdat deze de meeste stroom vreten.
Op woensdag 02 januari 2002 15:50 schreef CRiViT het volgende:
Misschien je voeding die niet genoeg kan leveren aan je combinatie?

Wellicht een HD uitschakelen en andere kaarten (die overbodig zouden kunnen zijn, SCSI kaart, Raid-kaartje, ehm noem maar op) er uit halen en dan opstarten en kijken of hij het stabiel wil blijven doen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoeken naar: kt133a instabiel. Daar zit je antwoord wel tussen, AGP aperture size e.d. aanpassen vooral met die tnt2-tjes was dat erg.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort hier absoluut niet thuis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.