2e videokaart/monitor en spellen

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Ik heb naast mijn Gf3ti200/Sony 21" nog een Cirrus 4mbPCI/HP 17" aangesloten.

Nu is het niet mogelijk om met deze 2 kaarten CS op te starten (of eigenlijk: OpenGL spellen). Ik krijg iig een melding dat ie OpenGL niet kan initialiseren...

Ik vind het een beetje vreemd, aangezien eigenlijk CS alleen de 1e videokaart zou moeten gebruiken.
Hoe kan ik dit forceren, zodat ik niet telkens de 2e videokaart uit hoef te schakelen?

Verwijderd

zou wel cool zijn,als je aant csén bent dat je dan nog kan praten met msn of internetten

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Je kunt met ultramon met een dubbelclickje je 2e monitor uitzetten. Ultramon is zowiezo een musthave voor dual monitor setups... :)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Onder win2k werkt opengl niet met 2 videokaarten. Onder xp heb ik er geen last van. Ultramon is wel handig om te gebruiken in dit geval.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Stefke
Op woensdag 02 januari 2002 13:42 schreef Adonias het volgende:
Je kunt met ultramon met een dubbelclickje je 2e monitor uitzetten. Ultramon is zowiezo een musthave voor dual monitor setups... :)
Ah :) Dat scheelt iig al een hele hoop! tnx

Ik draai win98 btw, maar heb XP prof al een paar weken liggen. Daarmee zou het wel moeten werken dus?

Maar hoe werkt dat dan onder XP? Gaat één monitor naar OpenGL(spel) en de andere blijft gewoon op de desktop staan?

Ik heb het overigens gisteren pas geinstalleerd en alleen nog maar CS (OpenGL) geprobeerd. Andere OpenGL-spellen en directX-spellen heb ik nog niet geprobeerd, dus ik weet nog niet waarmee ik nog meer probs heb.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 13:48 schreef stefijn het volgende:

[..]

Ah :) Dat scheelt iig al een hele hoop!

Ik draai win98 btw, maar heb XP prof al een paar weken liggen. Daarmee zou het wel moeten werken dus?

Maar hoe werkt dat dan? Gaat één monitor naar OpenGL(spel) en de andere blijft gewoon op de desktop staan?
Jep. Zo werkt het ja. De 2e monitor schakelt wel terug naar de resolutie die je in het spel gebruikt. Ik ben nu trouwens Star Trek Armada II aan het downen. Die schijnt gebruik te maken van 2 monitoren. Weten jullie eigenlijk nog meer spellen die gebruik maken van 2 monitoren? Dit lijkt me namelijk wel een gaaf gezicht.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
ST Armada II heb ik ook dual monitor draaien op mijn Radeon 8500 nu, alleen ik denk dat die 4 MB vid. kaart van jou het niet gaat trekken...... Je kan het natuurlijk altijd proberen he... maar goed :)

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 13:53 schreef Carnivorous1 het volgende:
ST Armada II heb ik ook dual monitor draaien op mijn Radeon 8500 nu, alleen ik denk dat die 4 MB vid. kaart van jou het niet gaat trekken...... Je kan het natuurlijk altijd proberen he... maar goed :)
Ik was niet de topicstarter hoor :). Ik heb een GF2 MX Twinview. Lijkt me wel te werken. Weet je trouwens nog meer spellen?

• Stefke
Op woensdag 02 januari 2002 13:51 schreef wcduck het volgende:

[..]

Jep. Zo werkt het ja. De 2e monitor schakelt wel terug naar de resolutie die je in het spel gebruikt. Ik ben nu trouwens Star Trek Armada II aan het downen. Die schijnt gebruik te maken van 2 monitoren. Weten jullie eigenlijk nog meer spellen die gebruik maken van 2 monitoren? Dit lijkt me namelijk wel een gaaf gezicht.
Heb ik gemerkt. Je eventuele winamp en chatschermpjes op de 2e monitor blijven dan niet staan, tenzij je de resolutie in het spel net zo hoog zet als je normale desktop (Maar ja, dat moet met mijn Gf3ti200 niet zo'n probleem zijn, 1280x1024 ;) )

Verwijderd

ik schakel bij 3dspellen gewoon altijd van te voren mijn 2e monitor uit.. om problemen te voorkomen.

is het eigenlijk ook mogelijk om als je 2 3dkaarten hebt, bijv, halflife op 2 monitoren langs elakar te spelen?

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 14:12 schreef spott het volgende:
ik schakel bij 3dspellen gewoon altijd van te voren mijn 2e monitor uit.. om problemen te voorkomen.

is het eigenlijk ook mogelijk om als je 2 3dkaarten hebt, bijv, halflife op 2 monitoren langs elakar te spelen?
Ik weet wel dat je met Quake 2 het beeld over meerdere beeldschermen kan verdelen. Volgens mij is Half Life ook de q2 engine(of niet?), dus hiermee zou het dan wel moeten kunnen. Je moet ff in het nieuws van tweakers zoeken. Het stond namelijk op de frontpage.

• Stefke
Op woensdag 02 januari 2002 14:12 schreef spott het volgende:

Ja, maar dat is dus berelastig als je telkens naar je display props moet om dat te doen :Z Maar daar hebben we dus blijkbaar een handig progje voor :) .

Aan de andere kant, als het WEL kan kun je tenminste je chatzooi (IRC ICQ ed) op je 2e monitor in de gaten blijven houden

En wat wil je met 2 monitoren in HL?? Je vizier in het "midden"? :? In vliegsims zou het wel handig zijn, 1 scherm met view en 1 met controls.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 14:18 schreef stefijn het volgende:

[..]

En wat wil je met 2 monitoren in HL?? Je vizier in het "midden"? :? In vliegsims zou het wel handig zijn, 1 scherm met view en 1 met controls.
Het werd op die site uitgevoerd met 3 monitoren. Het vizier zat dus in het midden van het middelste beeldscherm(met 2 monitoren is het idd alleen maar lastiger).

• Stefke
Op woensdag 02 januari 2002 13:38 schreef mark_m het volgende:
zou wel cool zijn,als je aant csén bent dat je dan nog kan praten met msn of internetten
Overigens, je kunt dit al met Halflife IRC, een progje dat je mIRC-channel over je HL-scherm heen projecteert in doorzichtig blauw. Dat werkt echt perfect :)

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Op woensdag 02 januari 2002 13:55 schreef wcduck het volgende:

[..]

Ik was niet de topicstarter hoor :). Ik heb een GF2 MX Twinview. Lijkt me wel te werken. Weet je trouwens nog meer spellen?
HEHE ow ja das waar... je haalt de dingen wel redelijk makkelijk door mekaar met al die hardware hiero!!!!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een nonsense allemaal, ik draai al heel lang dualmonitor. Ik heb pas 1 proggie (lees spel) gevonden dat t niet meer doet, dat gebruik ik dus niet meer :)

Ik heb enige tijd zelfs 3 monitoren gehad, nooit problemen mee gehad, installeren is heel simpel en t werkt fantastisch.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1