Nu nieuwe PC bestellen, weinig geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Nou, ik heb gekeken in de pricewatch maaruh ik dus echt dik te laat met geheugen inslaan.

Ik wil PC2100 DDR geheugen kopen voor een goede PC [ rond de €2400,- ].
Maar nu zit ik te twijfelen, zal ik nu 'maar' 256MB kopen of toch gewoon 512 of zelfs 768MB kopen?

Is er al berichtgeving dat de prijzen weer gaan dalen?
Want €70,- is toch veel geld voor 256MB, tenminste...vergeleken met 2 maanden geleden.

w00t

Verwijderd

Jah, je hebt inderdaad gelijk, ik vind het zelf ook verdomd duur, was er zelf ook over aan het twijfelen maar toen heb ik me maar es voor 150 Duitse Marken 1gig ram gehaald, winkeltje in Duitsland waar de prijzen nog laag waren, tegenwoordig betaal je 150 piek voor een gewone 512MB SD-ram module, en daar heb ik dus een week geleden 2 SD-ram modules voor gehaald, misschien is importeren een goeie oplossing.
Je kan op alles wachten, maar of dat nu allemaal zo verstandig is.

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

ga bij jezelf na wat je het meest met de pc wil doen. Zoals je weet, spelletjes en beeldbewerking hebben geheugen nodig, internet en office niet echt. Denk er eens over na om een stapje minder snellere proc te kopen maar wel met meer geheugen. Des te sneller de proc des te meer vermogen hij nodig heeft om zijn eigen stappen te controleren, een amd 1.2 is dus echt niet 200 mhz langzamer dan een 1.4. Aan welke systeem eisen was je eigenlijk aan het denken?

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op woensdag 02 januari 2002 12:32 schreef mdusink het volgende:
ga bij jezelf na wat je het meest met de pc wil doen. Zoals je weet, spelletjes en beeldbewerking hebben geheugen nodig, internet en office niet echt.
spelletjes veel geheugen nodig??
neuh...256MB is voor bijna alle games meer dan zat.

Maar foto/video bewerken is idd wel erg relaxt met 512 (of meer) ram :)

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Denk even operation flashpoint of RTCW. Dan ga je mij niet vertellen dat je daarmee met 265 "genoeg" hebt. 512 is dan veel relaxter. Uiteraard moet je dan wel 2000 of XP draaien, want die kunnen echt wat met die extra 265. Denk ook dat ik het nu heb over het laden van het spel, niet alleen het spelen.

Verwijderd

Tja, zodra je boven de 512 mb komt schiet het niet echt op hoor, alles daarboven wordt toch bijna nooit aangesproken, en als je geen windows 2000 of xp gebruikt, wordt alles daarboven toch niet gebruikt door windows.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 02 januari 2002 12:42 schreef mdusink het volgende:
Denk even operation flashpoint of RTCW. Dan ga je mij niet vertellen dat je daarmee met 265 "genoeg" hebt. 512 is dan veel relaxter. Uiteraard moet je dan wel 2000 of XP draaien, want die kunnen echt wat met die extra 265. Denk ook dat ik het nu heb over het laden van het spel, niet alleen het spelen.
Operation Flashpoint en RTCW draaien goed bij mij op 184MB hoor, dus 512 is fijn, maar niet per se nodig.

• FireStarter
Nou RTCW speel ik nou dus de optie 256MB kopen valt af.
En ik doe nu laaste steeds meer photoshoppen, dus.
Ik denk dat ik nu gewoon 512MB koop, en straks [ lees: een maand of 4] koop ik wel, als het interresant is, nog 256MB bij.

Bedankt voor de heldere uitleg.

w00t

Verwijderd

Wees er wel op bedacht dat mmer dan 2 bankjes gevult voor instabiliteit kan zorgen. Dit geld ook als je wel 3 of 4 DIMM slots op je moederbord hebt.

• FireStarter
Huh, waarom dat?

w00t

Verwijderd

Heeft te maken met timing van geheugen en meest belangrijk iets wat ontwerpers fanout noemen. Dit houdt in dat de fanout bepaald hoeveel een chip poort belast mag worden. Hier worden in de praktijk wel eens fouten mee gemaakt. Het kan ook voorkomen dat een geheugen DIMM een te zware belasting voor een chip poort blijkt te zijn. Die ene geheugen module kan er dan voor zorgen dat poort niet snel genoeg hoog of laag kan worden. Of zelfs niet hoog genoeg meer. Dit alles blijkt uit de data sheets van de chipset fabrikant en moet door de ontwerpers van moederborden goed geinterpreteerd en geimplementeerd worden. Als dit te veel componenten kost wordt een bord te duur een slechte implementatie levert een instabiel moederbord op. Meestal bewandeld een fabrikant de gulden middenweg. Of te wel hoe ver kan ik gaan zonder dat de klanten weg lopen of het product onverkoopbaar wordt. Alles heeft met geld te maken.
Niemand wan jullie tweakers zal een heel duur bord kopen omdat het stabiel is. Over een paar maanden wil iedereen weer een nieuw bord kunnen kopen als er een nieuwe processor uitkomt of een snellere grafische bus.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 22:55 schreef Blueberry het volgende:
...
Dit alles blijkt uit de data sheets van de chipset fabrikant en moet door de ontwerpers van moederborden goed geinterpreteerd en geimplementeerd worden. Als dit te veel componenten kost wordt een bord te duur een slechte implementatie levert een instabiel moederbord op.
...
hangt dit dan niet meer van de prijsklasse van je moederbord af? met een duur moederbord zou dit toch geen probleem mogen zijn, misschien als je zo een supergoedkoop gaat halen maarja je krijgt wat je betaalt natuurlijk
en btw ik heb toch liever stabiliteit en lang meegaan hoor B-)
my 2 eurocents 8-)

Verwijderd

Ik zat laatst een stukkie muziek te editten met CoolEdit 2000, hed ff 3 applicaties van CE2000 openstaan. Keek ff naar mn RAM, normaal 172/512, nu 489/512 ;) >:) :7

edit: 1489/512? yeah right :)
Pagina: 1