Toon posts:

Monitor geeft kleuren over elkaar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet eruit of gewoon een instelknop op het scherm de zaak zou moeten oplossen, maar er is helemaal zo geen knop...

probleem: monitor (onbekend merk) geeft zijn rood/blauw/groen nie exact over elkaar, waardoor alles ook 3 keer op het scherm staat (overlappend over elkaar)

!! hij doet het ook in DOS...
!! ook op mijn kast aangesloten doet het zo (geen driverprob dus

volgens mij is ie gewoon stuk
of niet?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Da's een instelling met de afbuigmagneten. Dit kan je vaak niet zelf instellen, en is heel erg link om zelf te proberen vanwege de hoge voltages in de kast en de kans is groot dat je het verprutst. Bij een goedkope monitor zou ik hem gewoon wegdonderen en een nieuwe kopen. Zelfs bij mijn dure Iiyama zijn de 3 kleuren in de hoeken niet exact alligned, maar da's alleen in de hoek en daar kijk ik meestal toch niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Tijdens fabricage zullen de magneten wel goed hebben gezeten maar zijn nu met zijn allen verschoven.
Als je het rustig doet kun je de hele magneten ring in 1 keer een iets verdraaien zodat het een iets beter wordt.
Het is wel een rot karwei en je moet niet aan de hoogspannings draden komen want daar krijg je een kick van ;) en raak je wat opgeladen van :+
Maar je kunt het altijd proberen.
Wel van te voren een streep over de magneet ringen zetten zodat je ze altijd weer naar de oude plaats kunt draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Is het scherm van mijn oma, maar is nog onder garantie dus gaat ie gewoon binnen...

zelf heb ik ook een Iiyama, maar ik zie niks slecht in de hoeken, alleen als ie opstart (en een paar uur niet heeft aangestaan) kleurt ie langs links een dikke cm rood, maar da verdwijnt binnen enkele sec. dus daar leef ik wel mee :)