Toon posts:

Wat is H-moire of V-moire?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In het menu van me monitor kan ik V-moire en H-moire kiezen heeft iets met horizontaal en vertikaal te maken alleen als ik die waardes ervan verander dan zie ik helemaal geen verandering op me monitor ?
Dus waarvoor is H-moire en V-moire?
Het gaat om een Samsung SyncMaster 753DF

Verwijderd

Topicstarter
Oeps ffs niet opgelet moet bij beeldkanonnen;

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:01

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Weet het niet precies, maar weet wel dat als je je h- of v-moire tot z'n uiterste instelling zet je binnen een minuut pijn aan je ogen krijgt van het beeld waar je dan naar kijkt...

Ik geloof dat de instelling bedoeld is om het moire effect te counteren. Het moire effect is wat je bijvoorbeeld op tv ziet als iemand met een streepjeshemd heen en weer beweegt (als ik het goed heb).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:01

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

http://www.woordenboek.nl geeft ook niet echt een antwoord waar je wijzer van wordt:
moi·'ré (het ~)
gevlamde zijde

moi·'ré (bn.)
gewaterd, gevlamd

moi·'re·ren (ov.ww.)
(weefsel) een gevlamd patroon geven => vlammen

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Moiré is een strepenpatroon dat je bijvoorbeeld krijgt als je door hele fijne rasters kijkt. Als je even Googlet op moiré dan vind je wel een paar van die patronen..

Verwijderd

[topic=367272/1/50]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

owkee dan :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.