[ASP/VB]Via ASP een runnend progje aanroepen

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi!

Voor allerlei statistieken ben ik bezig met een DLL'etje te schrijven (die al grotendeels af is) om cpu usage, geheugen, upload snelheid, etc, terug te geven in een ASP pagina (op http://213.84.91.121/stats/index.asp staat mijn halve versie).

Het aanroepen gaat prima, maar de DLL wordt weer ge-unload na de aanroep (duh :) ). Nu wil ik het eigenlijk zo hebben dat de eerste keer dit progje start, en de verdere keren deze zelfde instantie gebruikt (dit i.v.m. gemiddelde waardes).

Heeft iemand een idee (of liever: werkend voorbeeld)?

EDIT: Klein tweede vraagje: ik gebruik een API call om de uploaded bytes van een NIC op te vragen. Die geeft een long terug... Logisch genoeg loopt deze over na een tijdje. Is hier een workaround voor?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Volgens mij kun je hem in de global.asa beter aanroepen en dan in de rest van je pagina als applicatie object van de global.asa benaderen. Good luck!

Download my music on SoundCloud

• Battle Bunny
Volgens mij kun je hem in de global.asa beter aanroepen en dan in de rest van je pagina als applicatie object van de global.asa benaderen. Good luck!
Het aanroepen in global.asa kan ik wel (ook al had ik daar niet aan gedacht |:( ). Helaas heb ik geen idee hoe dat "applicatie object van global.asa" gedoe moet ;(

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Op woensdag 02 januari 2002 10:44 schreef Battle_Bunny het volgende:

[..]

Het aanroepen in global.asa kan ik wel (ook al had ik daar niet aan gedacht |:( ). Helaas heb ik geen idee hoe dat "applicatie object van global.asa" gedoe moet ;(
Zelf heb ik het niet geprobeerd maar dit komt uit msdn:
code:
1
2
3
4
<OBJECT RUNAT=Server SCOPE=Session ID=MyConnection 
PROGID="ADODB.Connection">
REM Object Script
</OBJECT>

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

set application("pointernaarmijnproggievar") = server.createobject("mijndll")

Als je dan in je asp's bijvoorbeeld zegt:

variabele = application("pointernaarmijnproggievar")

Dan heb je hem al.

Werkt natuurlijk niet zoals het hierboven staat maar je kunt een applicatie variabele altijd via application() aanmaken of uitlezen.

Download my music on SoundCloud

• Battle Bunny
Mijn dank is groot. Hier kom ik uit :)
Pagina: 1