Toon posts:

Wat vinden jullie van de layout van CU2.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een site dat zoveel gebruikers heeft (bijna 150.000) vind ik echt dat ze een zeeer lelijke site hebben, zou het geen idee zijn om met een groepje tweakers de site eens op onze manier te maken..

Want ik geloof echt dat dat alles beter kan!

Ik kan het volgende toevoegen
• PHP - MySQL
• HTML
• JS
• Beetje CSS,

in het ontwerpen van een andere layout ben ik jammer genoeg niet zo goed want anders bestond er al lang een beter versie van CU2 >:)...

Wie lijkt dit leuk!? (ook handig voor tels van vrouwen :P)
Haha :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:26
d'r is al een idee wat ik met een groep aan't uitwerken ben, dus je jat ons idee :( ;)

edit: hij zou om 1 januarie online komen maar die deadline is niet gered... nouja, in ieder geval bijna alles ligt klaar.... domeinen zijn al geregistreert etc.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op woensdag 02 januari 2002 10:21 schreef Xtentic het volgende:
• PHP - MySQL
Dacht je dat het allemaal plain html is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ow... :{ jammer..

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik denk dat de content en service van CU2 in bijna 150.000 gevallen belangrijker is dan de grafische ley van de site.

Toch het kan wel iets mooier en iets meer mogelijkheden voor de users om zelf aanpassingen te maken. Beetje blogger idee.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 10:26 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dacht je dat het allemaal plain html is ?
Neuh tuurlijk niet ...

Registreer --> newuser.php dussuh nee, maar dingen die ik zelf kan maken in php/mysql etc. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 10:27 schreef Yellow het volgende:
Ik denk dat de content en service van CU2 in bijna 150.000 gevallen belangrijker is dan de grafische ley van de site.

Toch het kan wel iets mooier en iets meer mogelijkheden voor de users om zelf aanpassingen te maken. Beetje blogger idee.
Dus het leukste zou zijn meerdere layouts etc ;)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ja meerdere ley's is altijd hip. Geeft je toch een community gevoel, maar geeft het geheel een minder statisch iets.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals jullie wel begrijpen kan ik niet dit alles voor elkaar krijgen, iemand leuke suggesties? :D

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
wtf? in p&w begon ook iemand al over het verbeteren van cu2.nl... is die hele crew op GoT geïnfiltreerd om zo nieuwe ideeën op te doen ofzo?

• Willem
  • Laatst online: 15-09 20:28
't is een goed werkende paupersite.

Mediadesign zal 't leuk vinden.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 10:43 schreef Tu-Tone het volgende:
wtf? in p&w begon ook iemand al over het verbeteren van cu2.nl... is die hele crew op GoT geïnfiltreerd om zo nieuwe ideeën op te doen ofzo?
Yep het lijkt er wel op jah.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Het blijkt steeds maar weer dat de lelijkheid van een site voor veel mensen gewoon totaal niet van belang is. Startpagina.nl vind ik nou ook niet bepaald uitblinken wat dat betreft.
Ik kan daar zelf niet zo goed tegen :P het moet mooi zijn, en anders hoeft het niet. Een site is een soort kunstwerk, en daar moet wat van uitstralen. Ik vind dat een site die puur om de dienst zelf zijn opgezet dus ook mooi moeten zijn. alles moet mooi zijn :D

Maar aan de andere kant vind ik het ook niet erg dat ze bijvoorbeeld bij de aldi niet aan die poehaa doen, je gaat er tenslotte heen om boodschappen te doen, niet om naar de mooie binnenhuisarchitectuur te kijken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

leg het voor bij CU2.nl ofzow, dat je dat wil doen :)

/me heeft tegenwoordig de pest aan cu2, aangezien ze het hele profiel dat erop stond (voor leuke onzin) eraf gefuckt hebben, zonder warning

en na 4x mailen hebben ze nog niet eens iets terug gemaild!
nou -> FU CU2! :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Natuurlijk is het mooier als het er leuk uitziet, maar het hoeft niet perse. CU2 heeft nu al een grote user base en als je met een site leden van hun wil afpikken zal je echt meer moeten doen dan CU2 CTRL+C'en met een iets hippere layout.

Je zal toch wel met een pseudo revolutie moeten komen op hetgeen wat CU2 aanbied.

* Yellow|A weet zich nog te herinneren dat er duizenden startpagina.nl klonen bijkwamen maar toch geen van allen startpagina van de troon hebben gestoten... :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Nope maar dat ben ik wel vanplan >:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien moeten we anders het Tweaker fotoboek maar eens updaten, net zoals het Fok! fotoboek.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vind zelf cu2.nl een hele akelige nare site. Puberende van hormoon overlopende teenertjes die hun hele hebben en houwe zonder na te denken op internet zetten brrrr. 'Spreek nooit vreemde mannen aan.' Met daarop de toevoeging 'online en offline'.

On topic:
De layout maakt niets uit bij de dienst die ze aanbieden. Gaat om de teksten en de foto's het hele plaatje erom heen is niet belangrijk. Voordat je cu2.nl van de troon stoot ben je heel veel tijd en evenzovele euro's verder. cu2.nl was de eerste en heeft een voorsprong die je niet meer inhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 11:24 schreef cutter het volgende:
Vind zelf cu2.nl een hele akelige nare site. Puberende van hormoon overlopende teenertjes die hun hele hebben en houwe zonder na te denken op internet zetten brrrr. 'Spreek nooit vreemde mannen aan.' Met daarop de toevoeging 'online en offline'.

On topic:
De layout maakt niets uit bij de dienst die ze aanbieden. Gaat om de teksten en de foto's het hele plaatje erom heen is niet belangrijk. Voordat je cu2.nl van de troon stoot ben je heel veel tijd en evenzovele euro's verder. cu2.nl was de eerste en heeft een voorsprong die je niet meer inhaalt.
Na dat ben ik niet met je eens, er is altijd een manier om beter te worden dan een ander (concureren) alleen ligt het er aan of jou site beter functioneerd/werkt/eruitziet etc.. wanneer je gewoon beter bent zal de tijd ook users brengen :-)

• Passenger
  • Laatst online: 19-08 11:41
volgens mij is dit ongeveer hetzelfde onzinnige id als een concurrent voor tweakers.net of google.com opzetten... ik denk niet dat t gaat werken... Neem de gemiddelde cu2 bezoeker, een meisje van 14 jaar, puisten tot onder dr oksels, en plaatst een foto van een of andere fjortis-babe van een jaartje of 16, begint vervolgens haar profiel met "fawaka" (ik snap nog steeds niet wat het betekent) en lult de rest alleen nog maar vol over 2pac achtige schijtzooi...

Dat dit soort mensen het adres cu2.nl kunnen onthouden is al een wonder... Denk je dat het dit soort mensen ook maar iets uitmaakt hoe de site werkt/eruit ziet? Welnee, het gaat erom dat ze in contact komen met de buitenwereld, en dat schijnt in real life niet echt te lukken, dus vandaar maar op deze manier. Wat voegt het nou voor deze mensen extra toe als er een concurrent komt die:
a) kleiner is (want dat BEN je gewoon, in het begin al helemaal)
b) er mooier uit ziet (het gaat om het contact met andere users, niet om cu2.nl zelf)
c) betere html produceert (wat ziet zo'n figuur van html? ja, een stel onbegrijpbare brabsels, en meer is het niet...)

Ik denk dat je er beter mee kunt stoppen want er gaat veel tijd in zitten, die op den duur vrij weinig tot niets opbrengt!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Cu2 en design? |:(

Die site heeft nu al problemen met de connectie, als de mensen dan ook nog grafische gevalletjes moeten downloaden trekken ze het helemaal niet meer

De site is functioneel zoals die is, kan niet veel design gebruiken, hooguit wat veranderingen in kleuren enzo

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 12:21 schreef Tu-Tone het volgende:
volgens mij is dit ongeveer hetzelfde onzinnige id als een concurrent voor tweakers.net of google.com opzetten... ik denk niet dat t gaat werken... Neem de gemiddelde cu2 bezoeker, een meisje van 14 jaar, puisten tot onder dr oksels, en plaatst een foto van een of andere fjortis-babe van een jaartje of 16, begint vervolgens haar profiel met "fawaka" (ik snap nog steeds niet wat het betekent) en lult de rest alleen nog maar vol over 2pac achtige schijtzooi...

Dat dit soort mensen het adres cu2.nl kunnen onthouden is al een wonder... Denk je dat het dit soort mensen ook maar iets uitmaakt hoe de site werkt/eruit ziet? Welnee, het gaat erom dat ze in contact komen met de buitenwereld, en dat schijnt in real life niet echt te lukken, dus vandaar maar op deze manier. Wat voegt het nou voor deze mensen extra toe als er een concurrent komt die:
a) kleiner is (want dat BEN je gewoon, in het begin al helemaal)
b) er mooier uit ziet (het gaat om het contact met andere users, niet om cu2.nl zelf)
c) betere html produceert (wat ziet zo'n figuur van html? ja, een stel onbegrijpbare brabsels, en meer is het niet...)

Ik denk dat je er beter mee kunt stoppen want er gaat veel tijd in zitten, die op den duur vrij weinig tot niets opbrengt!
Je geeft dus aan dat wanneer er al een soort gelijke site is dat je dan beter maar kunt stoppen met de dingen waarmee je bezig bent... nou ik vind van niet, iets kan altijd beter en waarom denk je dat GOT zo groot is geworden :? omdat het er goed uitziet, vaak updates heeft en gewoon lekker loopt, dat kan ik jammer genoeg van CU2 niet zeggen, okey het loopt mja daar is ook alles mee gezegd..

Ooit heb ik de MDS gedaan en daar werdt ons geleerd dat wanneer er genoeg bv kappers zijn maar jij wilt beginnen dat je dan moet zorgen dat je beter bent dan de anderen, de beste zal overwinnen ;) wie niet waagt wie niet wint :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 02 januari 2002 12:21 schreef Tu-Tone het volgende:
...begint vervolgens haar profiel met "fawaka" (ik snap nog steeds niet wat het betekent) en lult de rest alleen nog maar vol over 2pac achtige schijtzooi...
"eej za..wotaa fitti fitti met mij...lauw zekers..foeti!!.."

jij kent zeker geen suri ;)

maar over dat CU2..dat boeit mij dus totaal niet, het publiek dat daar komt zijn 12-18 jarige, die enge muziek luisteren, volbehangen zijn met belachelijk dure merkkleding, kicken op de nieuwste mobieltjes en beltonen, en vaak belacjelijk lange MSN namen.

</generaliserend</>

Die vinden een mooi design vaak helemaal niet interesant. Parels voor de zwijnen heet zoiets toch..? ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
cu2 is heel anders fan GoT en niet te vergelijken.

GoT levert gewoon betere kwaliteit service (Tweakers) en er komt gewoon een ander soort mensen.

Met cu2 zijn de mensen allemaal hetzelfde. Jij levert gewoon hetzelfde als cu2, maar in een ander jasje. Maar dat jasje kan niemand wat schelen.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 10:21 schreef Xtentic het volgende:
Wie lijkt dit leuk!? (ook handig voor tels van vrouwen :P)
Haha :)
Ben je nou van plan om die hele site opnieuw in mekaar te flansen?
En dan? www.cu3.nl registreren en wachten tot die 150.000 usertjes overstappen op jouw site, omdat je een mooiere lay-out en een ingewikkelder data-systeem hebt ?
I think not..

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op woensdag 02 januari 2002 14:00 schreef oh,when? het volgende:

[..]

"eej za..wotaa fitti fitti met mij...lauw zekers..foeti!!.."

jij kent zeker geen suri ;)
* IschaGast oh,when onze sranang man :P

Tu-Tone weet nu allen nog steeds niet wat Fa Waka is :P
Nou Tu-Tone ik zal het je ff zeggen het betekend hoe gaat het?

Dus je weet voor de volgende keer als je een neger tegenkomt en hij zegt Fa Waka? tegen je dan zeg je rustig dan weet hij dat het goed met je gaat.

Je kan ook zeggen bung dat betekend goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 14:10 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

Ben je nou van plan om die hele site opnieuw in mekaar te flansen?
En dan? www.cu3.nl registreren en wachten tot die 150.000 usertjes overstappen op jouw site, omdat je een mooiere lay-out en een ingewikkelder data-systeem hebt ?
I think not..
You think wrong, waarom is er nu een MediaMarkt bij ons in de stad gekomen :? er waren genoeg zaken die zowat het zelfde boden alleen is MediaMarkt toch ietsje beter dus betekend dat goede concurentie, tis maar een voorbeeld :)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 14:24 schreef Xtentic het volgende:

[..]

You think wrong, waarom is er nu een MediaMarkt bij ons in de stad gekomen :? er waren genoeg zaken die zowat het zelfde boden alleen is MediaMarkt toch ietsje beter dus betekend dat goede concurentie, tis maar een voorbeeld :)
Ik denk dat ik een andere site ga maken met een betere layout, "Samenloop van Tiekers." Komen jullie ook?

Het url wordt: www.ditiseenripjevantweakersmaarmeteenbeterelayout.nl

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op woensdag 02 januari 2002 14:24 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Je bedoelt ze zijn goedkoper.....

Maar je maakt een denkfout je moet niet op hetzelfde doelgroep gooien als CU2 want dat verlies je (tenzij je er een flinke reclame campange tegenaan kan gooien). Maar het is beter om een andere doelgroep te nemen. En zodra je dan een beetje gegroeit bent je doelgroep uitbreiden naar de doelgroep van cu2.

Maar ik betwijfel of alle huppelkutjes en "ren-achter-me-lul"-gozertjes zo ver kan krijgen om over te stappen. Die gasten kunnen niet eens normaal hun computer opstarten. En al zou hun 8 jarig broertje niet voor hun cu2 als start pagina gezet dan zouden ze er ook nooit komen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:34 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Je bedoelt ze zijn goedkoper.....

Maar je maakt een denkfout je moet niet op hetzelfde doelgroep gooien als CU2 want dat verlies je (tenzij je er een flinke reclame campange tegenaan kan gooien). Maar het is beter om een andere doelgroep te nemen. En zodra je dan een beetje gegroeit bent je doelgroep uitbreiden naar de doelgroep van cu2.

Maar ik betwijfel of alle huppelkutjes en "ren-achter-me-lul"-gozertjes zo ver kan krijgen om over te stappen. Die gasten kunnen niet eens normaal hun computer opstarten. En al zou hun 8 jarig broertje niet voor hun cu2 als start pagina gezet dan zouden ze er ook nooit komen.
Je weet het maar nooit en het is altijd mooi als voorbeeld van wat je kan >:) maar tuurlijk gaat de site dan veel anders worden en met leuke mogelijkheden ed.. maar dat is nu nog een secret :P

• Flaman
Tja het kan ook gewoon leuk zijn om zo'n site te maken, helemaal nu omdat cu2 zo crappy is. Gewoon voor de lol en misschien groeit het wel (over 200.000 euro en 4 jaar :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:42 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Tja het kan ook gewoon leuk zijn om zo'n site te maken, helemaal nu omdat cu2 zo crappy is. Gewoon voor de lol en misschien groeit het wel (over 200.000 euro en 4 jaar :) )
Samen?

• Flaman
Samen? huh?

Verwijderd

Topicstarter
samen ontwerpen?...

• Flaman
pff ik kan niet eens fatsoenlijk HTML, laat staan PHP :P

Verwijderd

Topicstarter
Darn :{ mischien een idee om het eens te leren >:)

• Flaman
Lay Out kan ik wel kijken maar niet nu

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Bij CU2 komen alleen van die chattrutjes van 15 jaar.
Daar zou ik ook geen betere lay-out instoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 16:32 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Lay Out kan ik wel kijken maar niet nu
Ok! :)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:36 schreef Erazzzer het volgende:
Bij CU2 komen alleen van die chattrutjes van 15 jaar.
Daar zou ik ook geen betere lay-out instoppen.
CU2 is ook erg sip.

Verwijderd

Um Cu2 zuigt... de lay out enz. dan..het idee vind ik oko zuigen maar ja..
uhm
Er was eerst soort gelijke site maar dat was Engels..
iets me WHO nog wat ofzo.. en .net geloof ik daar kon je in je profiel je eigen layout kiezen enz.
die site is nu geclosed vanwege teveel klachten op het gebied van racisme en zo..en het bieden van warez want veel mensen konden zichzelf niet inhouden....
Nja als iemand die link nog weet...post hem ff...
maarja zoiets is dus ook wel leuk..

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:43 schreef Rmon het volgende:
Um Cu2 zuigt... de lay out enz. dan..het idee vind ik oko zuigen maar ja..
uhm
Er was eerst soort gelijke site maar dat was Engels..
iets me WHO nog wat ofzo.. en .net geloof ik daar kon je in je profiel je eigen layout kiezen enz.
die site is nu geclosed vanwege teveel klachten op het gebied van racisme en zo..en het bieden van warez want veel mensen konden zichzelf niet inhouden....
Nja als iemand die link nog weet...post hem ff...
maarja zoiets is dus ook wel leuk..
Er zijn wel 100 van die sites met trieste cam meisjes die denken dat ze bi (en mooi) zijn en zo. Erg sip allemaal.

De enige echte mooie meiden daar zijn plaatjes van gasten. (fakers) *D

De rest is dik of lelijk of allebei en doen desperate pogingen om maar zo mooi en geil mogelijk over te komen.

Wel lachen evengoed, dat wel.

Verwijderd

maat van me heeft precies hetzelde systeenm gemaakt :)

http://www.ikbeneenfries.nl is echt niet moeilijk hoor

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wat flaman zegt... wij bij tweakers zouden een mooie layout al heel wat meer op prijs stellen dan die lui bij cu2.
Daar ben ik het roerend mee eens. die cu2'ers vinden het niet erg dat de site knaloranje is en overal banners heeft.
Maar denk je dat gotters die alleen hk'en of die in andere fora dan w&g zitten, zich ooit bekommeren om de layout?
Het gaat hier denk ik meer om inhoud dan buitenkant. Razor en ik waren al bezig aan een skin, maar da's er nooit doorgekomen. Waarom niet? Je kunt GoT net zo goed lezen zónder skin... toch?

Van mediadesign vind ik het ook niet verbazend, als je hun site al ziet... :X

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:01 schreef Binne het volgende:
maat van me heeft precies hetzelde systeenm gemaakt :)

http://www.ikbeneenfries.nl is echt niet moeilijk hoor
Er zal tenminste niemand faken een fries te zijn. (8>

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
de helft van CU2 is advertentie :( commerciele zooi. En TRAAAAAAAAAG!
dat was weer mijn gezeur voor vandaag

Verwijderd

Nou, ik geloof dat er enigsinds een kans bestaat. Je moet alleen zorgen dat alles snel en goed verloopt. En add een paar nieuwe features;

//webcam conferrence
//een goed chat systeem
//online games area (denk aan quizen tegen elkaar, over sex en liefde natuurlijk)
//en smileys (doen het altijd goed)

Ja kweet het, het klinkt allemaal blije boel. Maar het zou je wel verschillen met cu2.

Trouwens niet alle na-aap sites doen het ramslecht. Kennen jullie nog amihotornot.com ? Kort daarna kwam spiegeltjespiegeltje.nl en deed het ook goed

:?

Verwijderd

cu2 zuigt als je lelijk bent.......

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 04:39 schreef telephus het volgende:
cu2 zuigt als je lelijk bent.......
Zitten er ook knappe mensen op dan? Waar? (En geen plaatjes die je ook op pr0n-sites kan vinden he?)
Pagina: 1