Toon posts:

geheugen in 2e bankje?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 8kha+ moederbord. nu had ik eersgisteren alles erop gezet en de computer gestart, maar hij deed niks. Ik het geheugen reepje eruit gehaald en ff gekeken.
Toen wilde ik hem er weer in doen, maar dat kan niet meer. De videokaart(geforce3 ti200) zit in de weg waardoor ik de hendeltjes aan de zijkant van dim1 niet meer open kan zetten(is dat normaal?). Ik haal de videokaart er liever niet uit want ik heb hem er ook met veel geweld in moeten drukken dus eruit zal wel niet zo makelijk gaan.
Ik ben er inmiddels achter dat het geheugen reepje kapot is en ik wil vanmiddag een andere gaan halen.

Kan ik dit reepje nou gewoon probleemloos in dim2 doen zodat dim1 leeg is of start ie dan niet op?

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Je kan hem gewoon in de derde doen hoor. Alleen ik zou niet te moeilijk doen over het "met-geweld-verwijderen-van- videokaart" want daar kan het spul best tegen. Soms moet je hard drukken natuurlijk.. vaak ook met dat ram :( .
Ik krijg nog pijn aan mijn vingers als ik terugdenk aan de Isa tijd >:) dat was ook drukken geblazen :9

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:39
Op woensdag 02 januari 2002 10:21 schreef GOTHY het volgende:
Ik heb een epox 8kha+ moederbord. nu had ik eersgisteren alles erop gezet en de computer gestart, maar hij deed niks. Ik het geheugen reepje eruit gehaald en ff gekeken.
Toen wilde ik hem er weer in doen, maar dat kan niet meer. De videokaart(geforce3 ti200) zit in de weg waardoor ik de hendeltjes aan de zijkant van dim1 niet meer open kan zetten(is dat normaal?). Ik haal de videokaart er liever niet uit want ik heb hem er ook met veel geweld in moeten drukken dus eruit zal wel niet zo makelijk gaan.
Ik ben er inmiddels achter dat het geheugen reepje kapot is en ik wil vanmiddag een andere gaan halen.

Kan ik dit reepje nou gewoon probleemloos in dim2 doen zodat dim1 leeg is of start ie dan niet op?
Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad dat de eerste bank leeg is. Of het idd uitmaakt voor de performance zou ik niet weten, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

• J-rom
sorry, ik bedoel bank 2 |:( , en het inderdaad niet echt normaal dat dat ding niet meer open kan. Is je videokaartje niet van een beetje raar formaat, of is de lay-out van je mobo een beetje beroerd :?

Verwijderd

wel vaag, dat je nu je eerst bankje niet makkelijk kan benutten, kan 'ie ook niet een klein beetje open, want vaak hoeft 'ie niet volledig open om het reepje erin te douwen :)

• J-rom
En er zit altijd wel wat speling op zo'n videokaart >:)

Verwijderd

Topicstarter
als het geheugen maar bezet is en de hendels dicht zitten dan zit er nog een millimeter tussen, zodra ik hem open wil doen dan kan ik het geheugen er nog net wel uitkrijgen maar er niet meer in doen. ik heb de geforce 3 trouwens van creative labs.

• J-rom
mmmm... een milimeter, das niet veel, als je de reep er schuin induwt, en daarbij de videokaart een beetje wegdrukt (wat radicaal, maar als je hem er niet uit wil halen kan dit ook wel) , dan krijg je dat reepje er best in denkik, zoals hierboven ook al gezegt werd, is het vaak best mogelijk geheugen erin te krijgen zonder dat ie helemaal open hoeft te staan... . . suc6

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,

ik zal het vanmiddag wel proberen maar ik moet er niet aan denken dat ik, nadat het geheugen misschien goed is de videokaart eraf breek, de videokaart kan ik namelijk zowat niet bewegen en als ik dat wel doe dan hoor ik alles een beetje kraken :?
Pagina: 1