Compaq Armada 1700

Pagina: 1
Acties:

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Voordat iedereen gaat roepen UTFS! Heb ik dus al gedaan.

Ik heb hier mijn eigen (Dus niet gestolen) Armada 1700.

Ooit ben ik zo slim (NOT) geweest om de boot-volgorde te veranderen naar HDD-Only. Nu wil ik dit weer veranderen maar ik heb helaas geen Compaq partitie en kan dus ook niet meer booten van FDD of CD. Is er een manier om via bijvoorbeeld XP toch iets in de bios te kunnen veranderen zodat ik weer van floppy/CD kan opstarten?

Batterijen removen etc heb ik al geprobeerd maar daarmee zet hij dus gewoon alles in de bios op default behalve dus de bootdevices.

Ik denk dus zelf aan een een of ander bios editing tooltje ofzo maar kan helaas niets vinden.

Mucho gracias!

WWW.RC5.NL

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

open schroeven, batterij stekkertje loshalen en paar uur zo laten liggen????? Kan wel eens helpen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Een nacht was lang genoeg.... Helpt dus niet....

WWW.RC5.NL

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

moe je compraq ff vragen of ze nog zo'n tooltje hebbe, nie zoeken op site vindt je toch niet ( :r site )

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Ik weet hoe compaq het doet en dat ze het kunnen, kan er echter niets over zeggen (stilzwijg-contract)

Probleem is echter dat het met floppies werkt en dat jij daarvan niet kan booten. Ik ken de 1700 wel, heb lange tijd met een 1750 gewerkt (prima dingen).

Maare, is het niet mogelijk om de HD af te koppelen en dan te proberen (zodat de bios misschien merkt dat er geen hd is om van te booten) of staat de bios bij de 1700 gedeeltelijk op de HD (zoals bij compaq weleens het geval is)

Kijk anders iemand anders met een compaq lief aan en leen zijn/haar HD-tje met compaq-partitie en probeer het daarmee.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 11:38 schreef Speedpete het volgende:
Ik weet hoe compaq het doet en dat ze het kunnen, kan er echter niets over zeggen (stilzwijg-contract)

Probleem is echter dat het met floppies werkt en dat jij daarvan niet kan booten. Ik ken de 1700 wel, heb lange tijd met een 1750 gewerkt (prima dingen).

Maare, is het niet mogelijk om de HD af te koppelen en dan te proberen (zodat de bios misschien merkt dat er geen hd is om van te booten) of staat de bios bij de 1700 gedeeltelijk op de HD (zoals bij compaq weleens het geval is)

Kijk anders iemand anders met een compaq lief aan en leen zijn/haar HD-tje met compaq-partitie en probeer het daarmee.
Leuk joh... Ik weet het wel maar ik zeg het lekker niet... HDD afkoppelen werkt dus ook niet... :(

WWW.RC5.NL

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Ik zeg dat ik weet hoe compaq het aanpakt, maar dat dat met floppies gaat... waar jij dus niets mee kunt.

Enne, ik zeg geen details omdat ik geen boete aan me broek wil.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Je hebt dus geen BIOS er meer op staan? Aangezien deze op de HDD zou moeten staan.
Kun je deze niet terugzetten dmv een restore-CD (aangezien je toch een legale laptop hebt, heb je die er uiteraard ook bij)
Volgens mij kun je ook wel dergelijk spul downloaden van de Compaq-site.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Oscar begrijpt het niet helemaal :

Nee... Ik kan die image niet terug zetten omdat ik dan van CD moet starten en dat is nou juist wat ik niet meer kan. :(

WWW.RC5.NL

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Met heel veel omwegen heb ik het dan eindelijk voorelkaar...

Via via heb ik een andere HDD geregeld (Zonder W2K of XP maar met dos) en vanuit daar heb ik het setup programma'tje van compaq kunnen gebruiken.

Eindelijk maar toch...

Bedankt voor de loze reacties....

voor de rest : Slotje!

WWW.RC5.NL

Pagina: 1