Toon posts:

BDC uit Browse list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een windows NT4 netwerk met 1 PDC en 3 BDC. Af en toe is 1 BDC uit de browse list verdwenen. Ik kan hem wel gewoon pingen op netbios naam en ip adres maar ik kan geen net use commando uitvoeren.
Weet iemand hoe het komt dat steeds die ene BDC uit de browse list verdwijnt. Dit gebeurt trouwens soms pas na een aantal weken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
verzoek tot meer info:

gebruik je wins?, staat er tussen die servers een router? of een firewall?

wat staat er in de eventlog van die server (bdc)

welke servicepack op de servers? (zijn ze allemaal gelijk?)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik werk met Wins De servers hebben static adressen
Nee zit geen router tussen alleen een switch cisco3500
Service pack is 6A en is op alle servers gelijk.

Verwijderd

3BDC's :7 ?

Dat wordt alleen aangeraden met netwerken van meer dan 95 computers (CONTINUE !). Anders gaat de browserfunctie soms over de zeik.

Ik heb vaker van dit soort problemen gezien :r Helaas zijn de oplossingen vaak simpel maar voordat je ze gevonden hebt ? ... Vaak ligt het probleem aan een router of "domme" hub/switch vanwege het droppen van het UDP 137 pakket. Immers, een router controleert of het zaakje op hardware adres verstuurd wordt en UDP heeft dat niet. Je vertelde dat dit niet het geval was dus deze kunnen we uitsluiten. Wat soms wel het geval kan zijn is een anti-virus programma of personal firewall-achtig proggie.

Verder lijk het me waarschijnlijker dat de netlogon service gecrashed zijn op de 3de BDC. Dan kun je wel pingen maar verder niets meer |:((dit moet uit de eventlogs te halen zijn).

Soms wil het combineren van diverse functies op 1 server elkaar wel eens bijten (RAS, DNS, WINS enz).

Kijk eens of na 36 minuten de server terugkomt in de lijst (zolang heeft de PDC nodig om een gecrashte backupbrowser uit de lijst te werken).

Hint: hou ook alle netwerkprotocollen gelijk. Ik heb ooit eens een systeembeheerder gehad die alle protocollen behalve TCP/IP verwijderd had. Immers, de rest wist ie niet waar die voor waren, dus kon het niet belangrijk zijn. Nu is zo min mogelijk protocollen het beste maar soms zijn er uitzonderingen. Affijn, een probleem wat 3 maanden open stond werd pas opgelost toen ik toch maar weer netbiosoip en netbeui geinstalleerd op ALLE servers (mensen die inbelden kregen soms geen verbinding behalve met de server waar ze op inbelden).