AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Het beste is om in je bios de lpt poort op ecp+epp te zetten: dan werkt meestal zowel je scanner (aannemende dat die ook op je parallelle poort is aangesloten) als je printer.
Ik heb in mijn bios 3 opties: Normal, ECP en ECP+EPP die heb ik allemaal geprobeerd maar werken doet het allemaal niet... Helaas ik geloof dat dit echt een wazig probleem is
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Verwijderd
je hebt de printerkabel al vervangen zie ik...
maar ik moest 3x terug naar de winkel om uiteindelijk een werkende kabel te krijgen! bij de derde kabel (die zo'n apart type nummer had) deed de printer het pas!!
de eerste 2 kabels waren van die goedkope dingen en blijkbaar wilde de printer niet met die el-cheapo dingen werken ofzo
maar ik moest 3x terug naar de winkel om uiteindelijk een werkende kabel te krijgen! bij de derde kabel (die zo'n apart type nummer had) deed de printer het pas!!
de eerste 2 kabels waren van die goedkope dingen en blijkbaar wilde de printer niet met die el-cheapo dingen werken ofzo
Volgens een systeembeheerder die ik heb gesproken maat je scanner dus gebruik van andere draden binnen de printerkabel en zal de poort dus toch gefrituurd zijn toen ik een keer mijn printer heb aangesloten terwijl mijn compu aanstond
.
Ik ga vandaag ff een Usb printerkabel halen want dat schijnt ook te kunnen met die epson
Ik ga vandaag ff een Usb printerkabel halen want dat schijnt ook te kunnen met die epson
Verwijderd
Die systeembeheerder lulde dan aardig uit z'n nek 
Als je de scanner er tussenuit haalt doet hij het dan wel?
Als je de scanner er tussenuit haalt doet hij het dan wel?
Als ik de scanner er tussen uit haalde werkte ie ook niet. Maar ik heb vandaag ff een Usb printerkabel gehaald en die werkt wel dus. Iig ben ik blij dat ik weer kan printen.
En ik kan nu scannen tegelijk
En ik kan nu scannen tegelijk
Een of ander goedkoop oud beestje, maar hij doet 'et wel lekker. het merk!? is Network Scanny.
Verwijderd
is er geen software geinstalleerd voor die scanner, die misschien een beetje in de weg zit?Op vrijdag 04 januari 2002 17:07 schreef RmanX het volgende:
Een of ander goedkoop oud beestje, maar hij doet 'et wel lekker. het merk!? is Network Scanny.
Mustek heeft ook zo'n fijn programma, watch heette dat.
Ik heb ook een scanny met een printer erachter. Aangezien ik mijn scanner toch niet zo vaak gebruik heb ik hem meestal uit staan. Dat irritante progje dat kijkt of je op de scanknop drukt kan je ook uitzetten.
Scanny gebruikt bepaalde drivers die je printer ook gebruikt. De twee apparaten tegelijk gebruiken geeft vaker problemen.
Scanny gebruikt bepaalde drivers die je printer ook gebruikt. De twee apparaten tegelijk gebruiken geeft vaker problemen.
Pagina: 1