Printer Communicatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Mijn vader heeft pas geleden een nieuwe printer gekocht (epson 790) omdat wij dachten dat mijn oude printer niet meer werkte.
maar nadat ik de software heb geinstalleerd geeft ie een communicatieprobleem met de Lpt1 printerpoort en weigert ie ook maar iets af te drukken. Het vreemde is echter dat toen ik hem aansloot dat windows hem wel meteen vond!?
Mijn scanner die ook op de lpt1 poort staat doet het wel goed. Ik heb al geprobeerd mijn scnanner er tussen uit te halen de software heb ik al 10 keer opnieuw geinstalleerd (net zoals windows btw), ik heb al een nieuwe printerkabel gehaald maar dat hielp allemaal geen fluit. Ik heb ook al geprobeerd mijn processor terug te clocken maar ook da was nutteloos. kan het zijn dat mijn printerpoort gewoon gefrituurd is ofzow? :(
In het verleden deed die stomme poort het altijd.
Ik wordt hier helemaal gek van wie heeft er een oplossing voor mij?
Mijn OS is windows98 en mij mobo is een asus p2l97 met een intel 440LX chipset.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57
Het beste is om in je bios de lpt poort op ecp+epp te zetten: dan werkt meestal zowel je scanner (aannemende dat die ook op je parallelle poort is aangesloten) als je printer.

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Ik heb in mijn bios 3 opties: Normal, ECP en ECP+EPP die heb ik allemaal geprobeerd maar werken doet het allemaal niet... Helaas ik geloof dat dit echt een wazig probleem is :(

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

je hebt de printerkabel al vervangen zie ik...

maar ik moest 3x terug naar de winkel om uiteindelijk een werkende kabel te krijgen! bij de derde kabel (die zo'n apart type nummer had) deed de printer het pas!!

de eerste 2 kabels waren van die goedkope dingen en blijkbaar wilde de printer niet met die el-cheapo dingen werken ofzo :?

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Volgens een systeembeheerder die ik heb gesproken maat je scanner dus gebruik van andere draden binnen de printerkabel en zal de poort dus toch gefrituurd zijn toen ik een keer mijn printer heb aangesloten terwijl mijn compu aanstond |:( .
Ik ga vandaag ff een Usb printerkabel halen want dat schijnt ook te kunnen met die epson :)

Verwijderd

Die systeembeheerder lulde dan aardig uit z'n nek :)

Als je de scanner er tussenuit haalt doet hij het dan wel?

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Als ik de scanner er tussen uit haalde werkte ie ook niet. Maar ik heb vandaag ff een Usb printerkabel gehaald en die werkt wel dus. Iig ben ik blij dat ik weer kan printen.
En ik kan nu scannen tegelijk :)

Verwijderd

wat voor scanner hebbie?

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Een of ander goedkoop oud beestje, maar hij doet 'et wel lekker. het merk!? is Network Scanny.
:)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:07 schreef RmanX het volgende:
Een of ander goedkoop oud beestje, maar hij doet 'et wel lekker. het merk!? is Network Scanny.
:)
is er geen software geinstalleerd voor die scanner, die misschien een beetje in de weg zit?
Mustek heeft ook zo'n fijn programma, watch heette dat.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb ook een scanny met een printer erachter. Aangezien ik mijn scanner toch niet zo vaak gebruik heb ik hem meestal uit staan. Dat irritante progje dat kijkt of je op de scanknop drukt kan je ook uitzetten.
Scanny gebruikt bepaalde drivers die je printer ook gebruikt. De twee apparaten tegelijk gebruiken geeft vaker problemen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Pagina: 1