[XP] & Adaptec 2904 SCSI adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-01 18:08

Hastur

I stink, therefore I am

Topicstarter
Volgens de site van Adaptec moet hij compatible zijn met win xp en hij detect hem ook keurig en selecteert er tevens een driver voor. Maar of ik nou die driver kies of de win2k drivers die ik van Adaptec heb gedowned, ik krijg standaard deze error message:

An error occured during the installation of the device

The data is invalid

Iemand anders dit euvel ondervonden of anders misschien een oplossing voorhanden?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 03:56 schreef Hastur het volgende:
Volgens de site van Adaptec moet hij compatible zijn met win xp en hij detect hem ook keurig en selecteert er tevens een driver voor. Maar of ik nou die driver kies of de win2k drivers die ik van Adaptec heb gedowned, ik krijg standaard deze error message:

An error occured during the installation of the device

The data is invalid

Iemand anders dit euvel ondervonden of anders misschien een oplossing voorhanden?

Bij voorbaat dank.
Ik heb dezelfde kaart en werkt perfect hier. XP detect de kaart automatisch. Hij ziet hem als een AIC-7850 PCI SCSI controller.

Sterkte!

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

Topicstarter
Nou dank je wel, dan weet ik dat, dan is het waarschijnlijk iets in mijn systeem setup wat hij niet lekker vindt. Hij detect hem bij mij ook als een AIC-7850 PCI SCSI, maar geeft daarna die data is invalid. Ik had voor de goede orde hem ook nog even terug geplaatst in mijn oude 98SE putertje, maar daar pakt hij hem wel gewoon. Dus het ligt niet aan de adapter. En ik heb ook nog een ander PCI slot geprobeerd, maar dat maakt ook geen verschil.

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk de oplossing van mijn probleem. Ik vond op het forum van computing.net een thread van mensen die hetzelfde probleem hadden en waar uiteindelijk ook de oplossing werd aangedragen. Aangezien het kennelijk vaker voorkomt, zal ik hieronder de uitkomst plaatsen. Voor het geval één van jullie met hetzelfde dilemma zit en dit forum afzoekt voor een oplossing.

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedit" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.

or visit

http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqdrivers.html