Plz, lach me niet uit...

Pagina: 1
Acties:

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 00:33
|:(

Ok, ok, het zal vast een ontzettend domme vraag zijn en en ik had hier en daar vast iets moeten lezen, maare...

De site CDFreaks.com (CDFreaks.com), is die niet precies hetzelfde als Tweakers.net? Misschien van dezelfde makers of zo maare...
:?

Kan iemand het ff uitleggen? :'(

-Stuit

edit:
K'weet niet eens of ik dit hier wel had motte poste ;(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

De lay-out is in ieder geval herkenbaar ja...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

nieuwssite, anvigatiemenu'tje..niets speciaals, is een fijne lay-out, heeft 70% van de sites...

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 03:01 schreef MREn het volgende:
nieuwssite, anvigatiemenu'tje..niets speciaals, is een fijne lay-out, heeft 70% van de sites...
Ja daaaag... Dit is een dikke vette tweakers.net rip!! Menu rechtsbovenin, update tracker, lettertypen, etc, etc..

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 03:06 schreef Agijsbro het volgende:

[..]

Ja daaaag... Dit is een dikke vette tweakers.net rip!! Menu rechtsbovenin, update tracker, lettertypen, etc, etc..
wie zegt dat t.net de eerste was met zo'n navigatie??

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 03:07 schreef MREn het volgende:

[..]

wie zegt dat t.net de eerste was met zo'n navigatie??
Tuurlijk. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik ben het met je eens dat je vaak aan bepaalde dingen vast zit qua lay-out, maar bij deze site is gewoon ALLES overgenomen, totaal geen eigen inbreng.. :r

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik zie totaal geen gelijkenis :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 23:19
dit is allang voorbij gekomen

en dit is dus geen rip, als je dit een rip noemt dan weet je niet wat een rip is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Hahaha.. LOL.. Geen gelijkenis.. Geen rip..

Koop een bril. :P

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dies idd al vaker langsgekomen :z :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik lach je uit! :?

duidelijke topictitel ook :{

• Ramon
Op woensdag 02 januari 2002 03:21 schreef Agijsbro het volgende:
Hahaha.. LOL.. Geen gelijkenis.. Geen rip..

Koop een bril. :P
tuurlijk is er gelijkenis, maar een rip is een 1-op-1 kopie met andere content, en dat is dit niet.

en aangezien dit al eens voorbij is gekomen verwacht ik niet dat ze er nu wel iets aan gaan doen.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 03:38 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

tuurlijk is er gelijkenis, maar een rip is een 1-op-1 kopie met andere content, en dat is dit niet.

en aangezien dit al eens voorbij is gekomen verwacht ik niet dat ze er nu wel iets aan gaan doen.
Ik verander een pixel en 't is plots geen rip meer, daar ben ik 't niet mee eens...

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik zie totaal geen gelijkenis
Kijk eens goed.. want ik zie wel erg veel gelijkenis.

Naar mijn mening is het niet erg als een site zich laat inspireren door andere sites, zeker als deze niet van commerciële aard is. Maar het letterlijk kopiëren van bijna alles wat maar kenmerkend is van tweakers.net - behalve de graphics dan - gaat mij wel erg ver, ook al is de site no-profit.

Dit ruikt naar plagiaat, maar wat doe je eraan op internet. :(

Verwijderd

Poep hee, 9 van de 10 sites met een forumpje erbij lijkt op elkaar! Net zoiets als tv kijken, het is allemaal hetzelfde maar er worden alleen andere programmas gedraaid!

Verwijderd

http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3204

Hey waar ken ik die smiley van?

Deze: :o

In de FAQ staat volgens mij duidelijk dat deze niet zonder toestemming van tweakers.net gebruikt mogen worden.

• Ramon
Op woensdag 02 januari 2002 04:07 schreef CiPHER het volgende:
http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3204

Hey waar ken ik die smiley van?

Deze: :o

In de FAQ staat volgens mij duidelijk dat deze niet zonder toestemming van tweakers.net gebruikt mogen worden.
hoe weet jij nou dat ze geen toestemming hebben gevraagd dan?

waar maak je je druk om? |:(

als de tweakers.net crew dit zo erg had gevonden was de site ALLANG uit de lucht gehaald.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:o

die is origineel UBB. Gemaakt door Monica :P

Verwijderd

Op http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=23 valt te lezen:

Some smilies on this site are © Tweakers.net and used with their permission.

Dus één argument minder. Toch vind ik dat de site te veel overeenkomsten vertoont, ik surf nu een tijdje rond op die site en overal waar ik kom word ik herinnerd aan tweakers.net.

Dat ze een link hebben met Tweakers.net is bewezen door de "geleende" smileys. Mijns inziens hebben ze wel meer geleend dan enkel deze smileys. Maargoed ik zit niet in het MT, dus het is mijn zorg niet. Het MT zal zich denk ik wel bewust zijn van de vermeende plagiaat.

• Ramon
zo te zien is het je zorg wel, misschien kan ik een poging doen die zorg te verlichten door je een aantal links te geven die je dan fijn mag bestuderen;

[topic=227226/1/50]

[topic=124636/1/50]

veel leesplezier.

Verwijderd

Gelezen.

Goed, het is al langer bekend en het MT heeft er geen problemen mee. Case closed i guess. Maar mijn mening is niet veranderd.

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 00:33
Ok, het zal allemaal wel. Zodra er een straat gevecht is met de Tweakers.net crew en die van CDFreaks.com, hoor ik het wel >:)

Stuit (maar toch, |:()

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 06:41 schreef Stuiterbal het volgende:
Zodra er een straat gevecht is met de Tweakers.net crew en die van CDFreaks.com, hoor ik het wel >:)
Ach, als het nou een goede professionele site was geweest... Uiteraard is het niet echt netjes, maar zoals hierboven al wordt gezegd, je doet er weinig aan.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg, Femme dacht er net zo over geloof ik.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Is die site dood?

LinkedIn WoT Cash Converter

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bij mij werkt die site niet eens, ik krijg gewoon een blanco pagina te zien.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg ook een blanco pagina, zowel met IE4 als IE5...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Tweakers is ook een "kopie" geweest hoor :) Deze layout is niet gepatendeerd ofzo.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tis geen rip, maar ik vind het er wel errug veel op lijken [op de manier waarop het news gedeelte is gevormd, de naam "update trackert" etc.

Ik denk dat deze site toch tenminste wat Ideetjes heeft geshopt bij o.a. t.net, maarjah.. wie doet dat nou niet¿ ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ach cd freaks is ook niet meer wat t ooit was..

Verwijderd

uhm dus :? zo kun je elke pagina wel rip-off noeme ofzo, de (html)code is niet overgenomen, alleen de layout-stijl, en is dat verboden? Als iedere pagina een nieuwe layout-stijl zou moeten hebben dan kun je 99.99% van de internet pagina's gelijk maar offline gooien...

en daarbij (zoals iemand al eerder zei) tweakers.net was ook niet de eerste met zo'n layout
Pagina: 1