Trolls?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:49
Mijn laatste twee reacties op de frontpage hebben allebei, na eerst wat omhoog gemod te zijn, uiteindelijk een -1 Troll beoordeling gekregen (een beoordeling, niet eindscore). Ik ben niet ontevreden over de score waar ze op beland zijn, maar de tags ben ik het niet zo mee eens:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=429618: In de (wat oudere) thread over de Nikon Coolpix 880

en

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=430387: Als reactie op de laatste poll.

Ik zie er persoonlijk geen trolls in, maar omdat het 2x achter elkaar gebeurt vraag ik me toch af: ligt het aan mij of aan de betreffende moderators?

(Ik weet dat beide reacties ge-edit zijn; in de Coolpix thread was dat om onnodige extra reacties te voorkomen, in de poll-thread was dat om een wat typo's eruit te halen. Als je naar de mod history kijkt zie je dat dat aannemelijk is; anders zouden ze immers niet eerst omhoog gemod zijn :))

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=429618 :
Of iemand heeft per ongeluk een verkeerde tag gebruikt (wilde -1 overgewardeerd gebruiken) of iemand heeft jou conlusie een troll bevonden (wat dus niet kan want het is een goede eindverglijking :) )

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=430387 :
Of iemand heeft per ongeluk een verkeerde tag gebruikt (wilde -1 overgewardeerd gebruiken) of iemand heeft jou express een -1 troll gegeven omdat hij/zij pro-amd en anti-intel is (wat dus stom is, want moderen moet objectief gebeuren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik kan me je reactie goed voorstellen, omdat het zowat de enige trollmoderatie is in de hele draad (in het geval van de nikon review dan). De andere heb ik niet op die manier bekeken maar de reacties die je plaatst zijn geen trollen dus of er gaat wat fout bij deze of gene mod of er zit iemand op de man te modden.

Ik heb de voorkeur om er van uit te gaan dat er toevallig iets fout gaat, maar als net je laatste twee reacties op die manier behandeld zijn denk ik niet dat dat voor jou erg aannemenlijk is.

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat een serieuze (lees vaste /16) bezoeker dit soort persoonlijke vendetta's uitvecht met moderaties op iemand die IMO altijd vrij goede en serieuze reacties neerzet. Misschien een bekende van je?

Helaas zijn we nog niet zover dat er gekeken kan worden naar wie de uitgevoerde moderaties met de PM. Ook is dit niet genoeg gegronde reden om die moderator op te sporen. Dat zou door de metamodbot op den duur afgevangen moeten worden. Slechts als er sprake is van een zeer gegrond vermoeden van chronisch misbruik kan de herkomst van de moderaties nagetrokken worden.

Wat dat betreft zal in de hopelijk nabije toekomst in jouw geval terecht de tag aangepast worden, de score behouden blijven en de mod in kwestie anoniem blijven. Mocht dit nou bij meerdere reacties in de toekomst weer voorkomen lijkt het me dat je dit draadje weer zonder probleem kunt vinden om het hoogstpersoonlijk goed om hoog te kunnen komen schoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:49
Bedankt voor de reacties. Van de poll-thread is inmiddels de tag veranderd :)

Dat de moderator een bekende is lijkt me vrij onwaarschijnlijk; ik ken irl (vrijwel) geen mensen die ook t.net bezoeken.

Ik ben in ieder geval blij dat het niet aan mijn posts ligt, en ga er gewoon uit dat ik twee keer pech gehad heb met de moderaties (ofwel door vergissing, ofwel door lukraak wat aanmod[d]er[e]ren ;)). Ik hou het in ieder geval in de gaten :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy