Ik heb ok dit moment een pentium 3 450 Mhz (?) processor. Ik ontdekte alleen laatst dat hij de hele tijd op 300 mhz had gedraaid .. heel wazig. Dan was de temperatuur rond de 50 graden. Nu ik hem op 450 mhz heb gezet schiet de temperatuur ineens omhoog naar 70. Dat wordt mij allemaal wat te lijp dus wil ik een nieuwe cooler kopen. Is de dragon orb 3 (7000 rpm) een goeie koop ??
nee dat is zware overkill voor een pentium 450, ik zou als ik jouw was een golden orb pakken, die koelt ook al meer dan genoeg. komt ook nog eens bij dat die orb3 veel herrie maakt. die p3's horen niet warm te worden, allicht eerst ff je koeler opnieuw installeren voordat je een nieuwe aanschaft.
goeie vraag
wat je wel moet weten is dat je met een ORB vaak je core crusht (gebeurd vaker bij AMD procs, maar toch, het is de waarschuwing waard...)
wat je wel moet weten is dat je met een ORB vaak je core crusht (gebeurd vaker bij AMD procs, maar toch, het is de waarschuwing waard...)
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Verwijderd
Een Dragon Orb III past niet op je CPU, een P3 450 is nl. een Slot1-cpu, een Dragon Orb III is een Socket-cooler
Verwijderd
Dat is toch een socketkoeler of niet? Zover ik weet zijn 450's altijd slot 1 dingen, dus zal je een slot 1 koeler moeten hebben. Misschien dat een slot A koeler ook nog past, maar dat weet ik niet zeker, maar die golden orb, wat volgens mij een socket koeler is, zou dan niet passen.Op woensdag 02 januari 2002 02:04 schreef iroes het volgende:
Ok iig allemaal bedankt !
Ik ga denk ik dan toch idd voor de golden orb.
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Bvd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Bvd.
Leuk wordt t wel als blijkt dat je een P3-450 Boxed hebt.
Dan mag je dat ding ook nog los gaan peuteren ook.
XBO: Michaël#3318
als t een boxed is geloof ik nooit dat een pentium zo warm wordOp woensdag 02 januari 2002 13:12 schreef Nefiorim het volgende:
Leuk wordt t wel als blijkt dat je een P3-450 Boxed hebt.
zelfs ALS je die DO3 erop zou krijgen ben je nog 1 a 2 DIMM sloten kwijt, errug handig
.
Koop gewoon bij de lokale elektra boer voor nog geen 25,- een tubetje koelpasta en een standaard koelertje, ben je lekker goedkoop klaar i.p.v. een "dure" Orb die ook nog es flinke herrie maakt (ik kan het weten, ik heb 'm)
Koop gewoon bij de lokale elektra boer voor nog geen 25,- een tubetje koelpasta en een standaard koelertje, ben je lekker goedkoop klaar i.p.v. een "dure" Orb die ook nog es flinke herrie maakt (ik kan het weten, ik heb 'm)
P3 hoort sowieso nie zo warm te worden.Op woensdag 02 januari 2002 13:35 schreef _Dennizz_ het volgende:
[..]
als t een boxed is geloof ik nooit dat een pentium zo warm word
XBO: Michaël#3318
Denk niet dat het erg is, hoor, dat je cpu'tje 70 graden wordt. Zolang ie stabiel is, is het goed...
Had vroeger zelf een celeron 400@400 SEPP en die werkt ook ruim 70 graden, maar hij liep nooit vast.
Nooit problemen met die temperatuur gehad...
En je ken je natuurlijk ook afvragen hoe noukeurig die meting is. Ik zelf had die celeron 400 op drie verschillende mobo's gehad. De eerste twee waren pcchips (
) mobo's, en die gaven een temperatuur aan van 50 graden en de andere gaf een temperatuur van 33 graden. Later die celly 400 op een P3V4X, en daar kreeg ik een temp van 70 graden. En die laatste lijkt me het noukeurigst, omdat die de temperatuur meet via de interne tempsensor van Intel...
Had vroeger zelf een celeron 400@400 SEPP en die werkt ook ruim 70 graden, maar hij liep nooit vast.
Nooit problemen met die temperatuur gehad...
En je ken je natuurlijk ook afvragen hoe noukeurig die meting is. Ik zelf had die celeron 400 op drie verschillende mobo's gehad. De eerste twee waren pcchips (
Even tussendoor. Als je het voltage niet gemod. hebt, hoe kan dan de temp stygen/zo extreem stijgen??Op woensdag 02 januari 2002 01:42 schreef iroes het volgende:Dan was de temperatuur rond de 50 graden. Nu ik hem op 450 mhz heb gezet schiet de temperatuur ineens omhoog naar 70.
Pagina: 1