ik krijg het niet voor mekaar, op de ene pc (xp) draait alles als een zonnetje, ook de euro. op de ander (98SE) krijg ik altijd maar weer € <- zo'n raar tekentje
wat kan ik hier aan doen ?
wat kan ik hier aan doen ?
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Dan heb je je charset van Windows verkeerd staanOp woensdag 02 januari 2002 01:47 schreef johnny.xxx het volgende:
ja hij werkt, maar nu zie ik bij de teksten van anderen nogsteeds een soort rondje met 4 puntjes eraan
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Anoniem: 4629
Anoniem: 37030
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Anoniem: 29780
In de UK-versie zit geen €uro....Op zaterdag 05 januari 2002 11:31 schreef Mightymouse het volgende:
Ik zi hem ook niet heb keyboard al op vs uinternational gezet en taal als dutch (UK versie Win98SE).
Vaag...
Het is nou eenmaal zo.
Op zaterdag 05 januari 2002 11:39 schreef wired het volgende:
Alt+5 werkt ook niet
ieman deen idee om dat wel te laten werken ipv Alt+0128?
dat zal echt moeten helpen hoor. staan je regional settings ook op Amsterdam enzow? bij eigenschappen van de klok? tijdzone dus in NL timezone in ukTaal: Nederlands
Keyboard-Layout: VS Internationaal
Dat lost in 99% van de gevallen het probleem op.
Ik zie bij jou in je post gewoon een Euro-symbool.
Hier staat tekst
alles geprobeert wat in de topic staat? want Windows 98 ondersteunt de € teken.Op zaterdag 05 januari 2002 11:46 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter.. Ik draai hier (ouders PC'tje) met win98 dutch, en IE 5.0. Zou een update naar een nieuwere versie geen zin hebben??
Anoniem: 35412
Anoniem: 26642
Hier staat tekst
Het is nou eenmaal zo.
Hier staat tekst
Hier staat tekst
Hier staat tekst
Anoniem: 11750
Anoniem: 11750
Volgens mij ligt hier toch het probleem: dat je geen Latin-9 hebt is hiervoor een aanwijzing, probeer anders een IE 6...Op zaterdag 05 januari 2002 13:14 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Sorry, maar dat encoding gegoochel werkt ook niet. Er is ook geen optie Latin9 ofzo, en als ik hem op auto zet, dan blijft hij op Western European (windows) staan.
Hear Hear!!Op zaterdag 05 januari 2002 13:22 schreef Theswitch het volgende:
Zodra dit probleem definitief goed opgelost is, moet dit zeker ff in e software FAQ komen.
is dat Latin 9 te downloaden ofzo? ik kan er hier met IE6 niet uit kiezen..Heb je al rechter-muisknop>encoding>andere encodinggeprobeerd? (evt. Latin 9 (ISO), die heb ik hier)
<EDIT> FF uitgeprobeerd: ja hoor! Als je hem op Western Europe zet, krijg ik ook dat tekentje, hij moet echter op LAtin 9 staan: Dit doe je door op auto-select te drukken bij encoding
Hier staat tekst
En waar staat dat in win98se?Op zaterdag 05 januari 2002 13:34 schreef Ragger het volgende:
Ik wil mijn Latin 9 optie terug! Ik draai Win 2000 UK met IE 5.5 SP2.
edit:
gevonden! terugzetten op Unicode (UTF8) helpt. de latin 9 optie is er dan ook weer.
Wij zijn blij voor je, maar ik (wij?) hebben de optie latin 9 niet.. dus vroeg ik me toch echt af waar ik die kan downloaden/installeren..edit:
gevonden! terugzetten op Unicode (UTF8) helpt. de latin 9 optie is er dan ook weer.
Hier staat tekst
Hier staat tekst
Maar heb je dan wel Unicode (UTF8)? Die selecteren. Staat bij mij gewoon onder encoding.Op zaterdag 05 januari 2002 13:51 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
[..]
Wij zijn blij voor je, maar ik (wij?) hebben de optie latin 9 niet.. dus vroeg ik me toch echt af waar ik die kan downloaden/installeren..
Hier staat tekst
Helpt ook niet bij mij als ik die encoding selecteer. Ik blijf 't probleem houden in de regional settings.Op zaterdag 05 januari 2002 14:03 schreef Ragger het volgende:
[..]
Maar heb je dan wel Unicode (UTF8)? Die selecteren. Staat bij mij gewoon onder encoding.
Hier staat tekst
Ik heb windows 2000, daar doet crtl+alt+5 het dus wel. Raar hoor. Ik heb nix ingesteld en gebruik gewoon de standaard windows toetsenbord spullen en dus niet de bij dit logitech keybordje meegeleverde software. Ik gebruik wél VS-internationaal.Op zaterdag 05 januari 2002 11:33 schreef wired het volgende:
bij mij staat ie ook op het toetsen bord maar ctr+alt+5 werkt niet onder windows XP!!
en Alt+0128 werkt wel!
Hoe kan je oplossen dat Ctrl+Alt+5 het wel doet?
Wat ik nog wou zeggen dat in Windows 98 de Ctrl+Alt+5 wel deed en nu in windows XP niet.
Hier staat tekst
Verrek! :-) dawissiknieOp zaterdag 05 januari 2002 11:39 schreef ThaNetRunner het volgende:
vergeet niet dat het rechteralt +5 is. niet de linker. rechter heet ook nog wel eens AltGR.
Zal ik ff doen. Nu maar ff hopen dat een adminnetje dit ff in de faq zetOp zaterdag 05 januari 2002 14:37 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
Theswitch, je bent de held van de dag!!! deze oplossing heeft voor mij gewerkt.. Ik zou er wel ff bij willen vermelden dat rebooten bij mij wel nodig was..
nogmaals bedankt!!!
![]()
![]()
Hier staat tekst
Anoniem: 38780
die heb ik 2 dagen draaien, en heeft dus niet gewerkt aangezien ik het net pas voor elkaar heb gekregen..Op zaterdag 05 januari 2002 14:45 schreef Commodore64 het volgende:
Ik heb verder dit topic niet uitgelezen maar het is heel simpel:
1. Naar windows update gaan, uro zooi downloaden.
2. Naar program files gaan staat er een map in met Eurotool.
3. Install klikken, rebooten.
Klaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr....
nope ik zie geen euro teken.. heb je de oplossing van Theswitch al geprobeerd?Staat hier nu wel een euro-tekentje? :
edit:
Huh Ctrl+Alt+5 geeft in het tekstvlak wel een euro, alt+0128 geeft er ook één, maar ik zie er daarna geen één, en als ik edit, is ie helemaal verdwenen Eerst zie je hem wel en daarna is ie foetsie???
Hier staat tekst
You'r€ the man!!!!Op zaterdag 05 januari 2002 14:24 schreef Theswitch DE OPLOSSING!!!! :
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Volgens mij is Mightymouse helemaal overgestapt op de €uro's...Op zaterdag 05 januari 2002 14:57 schreef Mightymouse het volgende:
[..]
You'r€ the man!!!!
€ind€lijk na tientall€n topics t€ h€bb€n geworst€ld i€mand di€ d€ oplossing h€€ft g€vond€n!!
Hier staat tekst
Anoniem: 34810
Anoniem: 34810
Vindt ik dus absoluut niet. Het gebeurt veel vaker dat je een gewone " of ' wilt gebruiken dan dat je exotische letters nodig hebt. Ik heb dus liever dat die " en ' gewoon normaal werken en dat ik die ene keer per week dat ik eens een keer een maffe letter nodig heb effe iets meer moeite moet doen.Op zaterdag 05 januari 2002 15:23 schreef Kheperi het volgende:
Prôbéér èr ääñ të wèññèñ,
Het is namelijk reuze makkelijk om zo die tremaatjes enzo te typen.
Anoniem: 38780
Ja, nee klopt. Die fixed het wel dat je een €uro in je keyboard heb zeg maar, maar niet die browser shit.Op zaterdag 05 januari 2002 14:52 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
[..]
die heb ik 2 dagen draaien, en heeft dus niet gewerkt aangezien ik het net pas voor elkaar heb gekregen..
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Anoniem: 45522
hahah werd je het beetje zat van de discussie efd?Op zaterdag 05 januari 2002 11:54 schreef efd het volgende:
Samengevat:
taal: NL
tb: VS-internationaal
€uro krijg je dan via:
ctrl+alt+5 en/of
ctrl+alt+e en/of
rechter-alt+5 en/of
alt+0128 (numeriek tb)
Dat vind je niet in de NL versie.Op dinsdag 15 januari 2002 22:17 schreef The Fox het volgende:
Waar vind ik Encodings->Auto-Select in IE 5.5 NL
OK thnx, ik zat bij Opties te zoekenOp dinsdag 15 januari 2002 23:05 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Dat vind je niet in de NL versie.
In Nederland zegt men Beeld -> Codering -> Automatische Selectie
![]()
Anoniem: 21785
Alt-0128 typen i.p.v. alt-128. Alt-5 werkt (als ie werkt; bij mij doet ie het) alleen met de rechter Alt toets.basiep:
okay ik ZIE nu euro's (thanx switch) maar ik kan ze niet maken met ALT-128(Ç), ALT-5() of ALT-4()
nu wat?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq