Toon posts:

MSI-k7tpro2 zeurt en maakt geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude comp nu in een netwerkje staan en na hem dus even niet gebruikt te hebben heb ik het volgende probleem:

Elke keer als ik de comp aanzet hoor ik een soort van piep, maar dan door de boxjes (kast) zeer luid. Het zou gewoon zo'n deurbel kunnen zijn (zo eentje die van die walgelijke muziekjes produceert als je aanbelt).

Verder komt dat mens dan zeuren met de mededeling 'Check local vendor' of 'Re-check local vendor'
Vervolgens springen de ledjes op groen en start de computer op. Met de mededeling 'System available'. En vervolgens werkt het allemaal perfect op 1 vastloper per dag na. (geheugen fout).

Nou heb ik de comp met alleen videokaart, proc en mem opgestart en krijg precies hetzelfde. vervolgens videokaart vervangen, mem vervangen, proc vervangen etc etc en allemaal geen resultaat, blijft hetzelfde.
Er hangt wel een oude monitor aan en met een nieuwe monitor krijg ik die 'deurbel' niet, maar wel weer 'check local vendor':?

Is mijn plank aan het dood gaan, of wat is er in hemelsnaam aan de hand? Hij heeft het altijd perfect gedaan en heeft alleen een maandje uitgestaan.
Dat mens heeft ook een keer iets over de batterij gezegd, maar 1 keer en vervolgens nooit meer. Mijn bios settings worden gewoon onthouden, ook als de voeding eruit is geweest. Ik heb de allernieuwste bios update (wet zo niet welke en had voor deze maand daar nog 2 weken mee gedraaid zonder problemen).

Ik denk dat mijn verdere systeem gegevens overbodig zijn aangezien ik alles al een keer vervangen heb.

Verwijderd

Kijk hier even of je instellingen van je Bios goed staan, deze setup guide was voor mij zeer behulpzaam.
http://www.msi.com.tw/forum/?target=article&tid=1769

Verwijderd

Topicstarter
Kan de batterij ook leeg zijn, want die melding heb ik nogeens gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zo'n batterij halen eigenlijk? Bij de locale compboer? en als ik die eruit haal en vervang, ben ik dan heel mijn bios kwijt of word dat toch nog ergens onthouden?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder?

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:43

Potatoman

koniwa

Op donderdag 03 januari 2002 04:12 schreef funksngrooves het volgende:
Waar kan ik zo'n batterij halen eigenlijk? Bij de locale compboer? en als ik die eruit haal en vervang, ben ik dan heel mijn bios kwijt of word dat toch nog ergens onthouden?
heh local vendor is locale compboer, maar ik weet niet of dat in verband met elkaar staat :)

The cyclographing developer

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
je bios is dan dus gereset als je de batterij eruithaalt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 00:13 schreef makkie het volgende:
je bios is dan dus gereset als je de batterij eruithaalt
Gereset lijkt me logisch, maar is ie dan ook helemaal leeg zeg maar?

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:43

Potatoman

koniwa

Op vrijdag 04 januari 2002 00:14 schreef funksngrooves het volgende:

[..]

Gereset lijkt me logisch, maar is ie dan ook helemaal leeg zeg maar?
Nee, alleen je instellingen zijn weg, bios programma zit er nog in.

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 00:17 schreef Potatoman het volgende:

[..]

Nee, alleen je instellingen zijn weg, bios programma zit er nog in.
dat dacht ik wel, maar ja je kunt het maar beter vragen voordat ik mijn bios weer naar MSI moet sturen :)

denken jullie dat het mogelijk is dat deze baterij oplossing bied? Hij staat nu 2dgn 24/7 aan en geen crash
gehad ofzo (zelfs met win98se :P )

edit:

Ik heb gisteravond wat andere instellingen in de bios gezet en die staan er nog steeds in. Dus dan zal mijn batterij wel niet helemaal leeg zijn gok ik.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
klopt het dat je die 1800+ op 2000+ gebt lopen of zie ik het niet helemaal goed, als dat zo is draai dan eerst default en dan pas overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 00:27 schreef makkie het volgende:
klopt het dat je die 1800+ op 2000+ gebt lopen of zie ik het niet helemaal goed, als dat zo is draai dan eerst default en dan pas overclocken.
Het gaat over mijn oude systeem (tbird900 op een MSI-K7tpro2)
Pagina: 1