Toon posts:

Comp crashed by 512 mb geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
msi k7t 266 pro2
geforce 3 asus
monitor, harddisk etc

bij 256 mb (1 chip) geen problemen

zo gauw ik er een chip van 256 mb bij doe (totaal 512 mb) crasht de computer constant.
Tijdens UT loopt ie vast, computer start opnieuw op, wit scherm, beschermingsfout van windows bij opstarten, fatal errors in windows, echt van alles en nog wat.

OS = win 98 se

Heb verschillende geheugen chips geprobeerd, daar ligt het niet aan, het is gewoon de hoeveelheid waarmee die crasht.

Iemand enig idee of het aan mobo ligt, of aan windows versie
of whatever?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Het kan aan Win98 liggen ja. Al had ik toen ik win98 had geen problemen met 768 mb

optie 2: Is misschien je memory bank kapot ofzo?

Verwijderd

welke memory banks heb je vol zitten??
wat voor geheugen??
allebei de chips apart geprobeert?? (misschien is de ene kaduuk)

en ik had iets gehoord over pro2 mobo's die problemen hadden met 2 of meer geheugenchips, maar daar heb ik geen last van...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Win9x ondersteunt geen 512>= RAM, omdat zijn virtueel geheugen adresserings beheerd dan in de soep loopt: simpel weg een deftig OS zoals XP, 2k, *nix installeren, of je Ram softwarematig reduceren tot 500 Mb of zo (in ME bij mij tot 450 meg) -> No probs.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je gewoon msconfig opstart en dan naar geavanceerd gaat dan kun je daar je geheugen beperken, dan heeft win98 als het goed is geen probs meer met meer dan 512 mb geheugen.

Is wel handig als je b.v. WinXP en Win98 erop hebt staan en je hebt 768 mb geheugen ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik invullen bij geheugen beperken tot dan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op woensdag 02 januari 2002 03:15 schreef Scorpy123 het volgende:
wat moet ik invullen bij geheugen beperken tot dan?
Search is je beste vriend ;) Hiero, [topic=189850/1/30] , daar staat er wel wat over in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1