het gaat nog steeds over mijn chat dus voor wie daar eens heeft op geantwoord. Ik heb nu het zo gemaakt dat als een client connect met de server dat het ip van de client in een lijstje verschijnt. Nu wou ik dat als de client van de chat afgaat dat het ip ook verdwijnt. Ik heb het zo gedaan:
Private sub server_close(index as integer)
Lnaam.RemoveItem server(intconnection).index
End sub
intconnection is dus de hoeveelste connection het is dat de server aanneemt aangezien er meerdere tegelijk op de chat kunnen inloggen. Maar met bovenstaande code lukt het niet om de persoon die de chat verlaat uit het lijstje te verwijderen.
maw.: Het ip adres in de lijst moet verdwijnen als die persoon van de chat afgaat.
Dan ben ik bijna klaar met mijn chat, alleen nog ff iets maken zodat ie bestanden kan verzenden en misschien, heel misschien nog iets met een webcam
Private sub server_close(index as integer)
Lnaam.RemoveItem server(intconnection).index
End sub
intconnection is dus de hoeveelste connection het is dat de server aanneemt aangezien er meerdere tegelijk op de chat kunnen inloggen. Maar met bovenstaande code lukt het niet om de persoon die de chat verlaat uit het lijstje te verwijderen.
maw.: Het ip adres in de lijst moet verdwijnen als die persoon van de chat afgaat.
Dan ben ik bijna klaar met mijn chat, alleen nog ff iets maken zodat ie bestanden kan verzenden en misschien, heel misschien nog iets met een webcam