Zonelabs zit mijn share in de weg.

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Na twee dagen experimenteren, flink de Got en de FAQ's doorspitten is het me eindelijk gelukt. Ik kan op de ene computer een share aanmaken en hem op de hoofdcomputer benaderen.

Het enige waar ik nog niet uitgekomen ben is het volgende probleem.

De hoofdcomputer 192.168.0.1 kan alleen bij de kleine comp 192.168.0.2 komen, als ik op ik op de hoofdcomputer Zonelabs uitschakel.

Aangezien Zonelabs mij tegen aanvallen vanaf het internet moet beschermen doe ik dat liever niet. Ik heb al bij advanced opties gekeken, maar dat werd me teveel abracadabra.

Kan iemand mij vertellen of ik Zonelabs zo kan instellen dat hij hij me wel beschermd, maar mijn lokale shares met rust laat.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

ik kan je niet vertellen hoe je zonelabs moet instellen ik kan je wel een andere firewall aanraden waarmee je eigenlijk twee vliegen in 1 klap slaat. Dat is winroute Pro.

met winroute pro is je comp beveiligd tegen aanvallen van buitenaf en je kan met winroute pro ook meteen internet delen met de andere pc's.

Http://www.winroute.com kan je een demo downloaden van 30 dagen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bij de local zone even 192.168.x.x zetten :)

en dan local zone op low ofzo zetten (met die schuifjes)

Verwijderd

bij security -- > advanced:
klik daar je adapter subnet aan en voeg met "add" een IP range met een naam als "lokaal" toe. Vul voor die IP-range de getallen in waar je PC's in vallen. Dus heb je bijv 192.168.0.1 en 2 en 3 en 4 vul dan 192.168.0.1 tot 192.168.0.254 als IP-range in. Dan kun je elke PC in die range benaderen.