cdrom drivers voor dos

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:03
kheb dus onder freesco een webservertje draaien, nu is alleen het nadeel van freesco dat je alles via diskette erop moet zetten, opzich is dat nietzown probleem, maar als je wat leuke downloads erop wil zetten gaat het echt niet meer, nu heb ik als router een 166 met cd rom speler en 2 gig harddisk (beetje veel voor router :P ), dus leek het me wel handig om dat wat beter te benutten.
kheb de comp gewoon geformateerd met bootdiskette, en ook met diskette freesco erop gezet (kernel wordt dan in ram geflasht), kan ik nu niet gewoon files mbv een rewritable erop zetten?
wat voor drivers heb ik hier voor nodig om die cd rom speler aan de praat te krijgen? en waar kan ik ze krijgen

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

waarom zet je er geen echte distro op?

pc is er meer dan geschikt voor.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt de kernel in ram geflasht? Zozo, knap hoor, ik kan dat niet : )
En waarom zoek je een dos-driver als je er freesco op draait? Waarom niet een "freesco-driver"? (En ik sluit me ook wel een beetje aan bij de poster hier boven mij, over dat je beter een echte distro kan nemen).

• DarkShadow
ja ik kan idd beter een echte distro nemen, maar freesco is lekker lui, en het gaat zow snel, kweenie maar het was toch gewoon een linux kernel die op een diskette past, vervolgens wordt de hele zooi gewoon in je ram gezet, zodat je een snelle toegangstijd hebt?
Of heb ik dat nu fout?
Magoed, het moet dus wel onder dos, je moet de bestanden gewoon onder C:\router\www zetten..., dus gewoon in dos, daarna start je hem pas op... en begint het hele flash gebeuren :P

Welke distro kan ik trouwens het beste nemen, het moet natuurlijk wel een beetje veilig zijn :P maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die belang hebben bij bestandjes op ons netwerk :P
Ik moet iig webserver kunnen draaien, en ook ftp server en ik moet een goed boek hebben over linux want de laatse keer dat ik een distro had draaien is 2 jaar geleden, en toen gebruikte ik meer de kde :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
*wijst op de faq*

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
op www.bootdisk.com kun je generieke cd-rom drivers voor dos vinden..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DarkShadow
tnx, het zal nu wel lukken, mag een slotje op...
Pagina: 1