Toon posts:

Nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw moederbord kopen. Pentium 4 1,7 ghz, 2* 60 gb 1* 30 gb 7200 rpm, geforce 2 mx 64 mb. Er moeten voldoende vrije slots op zitten. Ik heb nu 512 sd ram geheugen. Graag zou ik dit wel willen blijven gebruiken. Echter het nieuwe bord moet wel ddr aan kunnen. Kun je deze naast elkaar gebruiken. Dus bv 512 sd ram en 256 rdram, of gaat dit niet? (misschien stomme vraag).
Waar zal ik het verschil in merken tussen sd ram en ddr ram?
Prijs is niet zo belangrijk.
Wie geeft een goed advies?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Nee, dat gaat niet. Helaas... ;(

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat wil je nou, eerst wil je DDR en dan RDRAM ??? da's wel ff heel iets anders hoor :) op RDRAM P4 borden past zoiezo geen SDRAM en volgens mij op DDR P4 borden ook niet, misschien bij borden met een VIA P4X266 set?

btw ik zou het verschil wel duidelijk aanduiden, DDR geheugen is ook SDRAM dus is het eigenlijk SDR SDRAM, DDR SDRAM of RDRAM (rambus)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 02 januari 2002 00:33 schreef dentluc het volgende:
Waar zal ik het verschil in merken tussen sd ram en ddr ram?
Snelheid, jongen, snelheid..

DDR is in theorie tweemaal sneller dan SDR en dat is ook bijna 100% te realiseren in combinatie met de P4, in ieder geval meer dan icm de Athlon. Wat in theorie nog sneller is, is RDRAM. Maar dit bijzondere geheugen wordt geteisterd door de hoge latencies, waardoor de snelheidswinst ten opzichte van DDR weer teniet wordt gedaan.

Als je werkt met hele grote bestanden die in 1 keer door alle geheugenchips moeten (video editing, photoshop, etc) dan merk je wel eerder dat de P4 van RDRAM is voorzien. Anders zou ik gweoon voor de DDR gaan, al is het alleen maar vanwege de prijs.

edit:

Oh dit zag ik effe niet:[quote]
Op woensdag 02 januari 2002 00:33 schreef dentluc het volgende:
Prijs is niet zo belangrijk.
[/quote]

Nou ga dan voor RDRAM!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb misschien niet helemaal het verschil tussen de verschillende geheugensoorten begrepen, maar ik ben ook geen expert. Ik zal mijn vraag beknopter stellen. Wanneer ik ga voor snelheid, vrije sloten etc, wat is dan de beste keus voor een nieuw moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat voor slots wil je erop hebben?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Voor het antwoord op die vraag kun je beter op www.tweakers.net/reviews kijken.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, da's een persoonlijke keuze. Abit heeft voor mij iets, al was het alleen maar omdat ze de unieke BP6 op de markt hadden gebracht, iets wat geen enkel ander fabrikant aandurfde. Ook zijn het lekkere overklokplankjes gezien mijn ervaringen met de BP6 en KG7 hier.

Dus ik zou zelf voor de Abit TH7-II gaan, als ik een P4 plankje wil. Het heeft 4 geheugenslotjes en 5 PCI slotjes, dus je zit wel goed.

Voor andere P4 bordjes zou ik maar effe rondneuzen op het Net. Asus maakt ook leuke P4 plankjes.
Pagina: 1