"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Verwijderd
ligt er natuurlijk aan wat je kwa partities indeeld,
maar basically vertraagt hett volgens mij niet
maar basically vertraagt hett volgens mij niet
Ligt ook een beetje aan de hdd zelf. Mijn Maxtor vertraagt de zooi gigantisch, dus die gaat er weer uit zodra ik mijn Seagate terug heb.
vooral bij het opstarten is dit goed te merken.
NOu het opstarten duurt sowiezo lang met de IDE ctrler maar die samsung vertraagd de boel idaad heb ik het id
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
De meeste voedingen kunnen maar genoeg RPM leveren voor 1 harddisk, dus als je er een bij hangt heb je grote kans dat de allebei maar op de helft van 7200, dus 3600 draaien.
Verwijderd
Nonsens.Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
De meeste voedingen kunnen maar genoeg RPM leveren voor 1 harddisk, dus als je er een bij hangt heb je grote kans dat de allebei maar op de helft van 7200, dus 3600 draaien.
En ik maar denken dat voedingen stroom/spanning leverden!Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Maar ff serieus, als de voeding het echt niet aankan, dan denk ik niet dat de HD's langzamer gaan draaien, maar dat je PC er gewoon mee stopt en gaat resetten ofzo.
Was het niet zo dat je meerdere HD's op een controler hangt de langzaamste de bussnelheid bepaald?
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Als je voeding niet goed gedimensioneerd is zal de desbetreffende voedingslijn meer rimpels gaan vertonen en warmer worden maar je hdd's zullen nooit langzamer gaan draaien.Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Verwijderd
Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Dit is je reinste onzin, waar dat wist je waarschijnlijk alOp woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Ik weet niet 100% zeker of dat ook is met de huidige ATA66 en ATA100 contorllers.Op woensdag 02 januari 2002 07:30 schreef agent327 het volgende:
Was het niet zo dat je meerdere HD's op een controler hangt de langzaamste de bussnelheid bepaald?
Maar het is bijv wel zo dat als je een hdd achter een cdrom hangt op de controller, de hdd dan langzamer draait dan als je het om zou draaien.
Verwijderd
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.....Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt?
Het is dus inderdaad zo, dat de traagste schijf op 1 en dezelfde controller de maximale snelheid bepaalt. Combo ATA 66 met ATA100, dan draaien ze beide maximaal op ATA66.
Voedingen die niet voldoende vermogen leveren en lager wordende toerentallen??? Waahaaahaa daar ga ik niet verder op in.
Voedingen die niet voldoende vermogen leveren en lager wordende toerentallen??? Waahaaahaa daar ga ik niet verder op in.
kan me niet voorstellen dat dat komt omdat het een maxto is, wel omdat het een ouder type of dat ie langzamer is dan je seagate.Op woensdag 02 januari 2002 00:46 schreef terw_dan het volgende:
Ligt ook een beetje aan de hdd zelf. Mijn Maxtor vertraagt de zooi gigantisch, dus die gaat er weer uit zodra ik mijn Seagate terug heb.
Verwijderd
Zoals mijn goede vriend ooit eens tegen mij zei toen ik iets stoms zei: BULLSHIT.Op woensdag 02 januari 2002 05:25 schreef 23m3 het volgende:
Da was het dan ook weer.
ik heb een 350watt voeding, daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat de hd's te warm worden ofzow. Ik heb te weining koeling voor de hd's in elk geval en ze zitten te dicht op elkaar. Daar ga ik eerst maar eens wat aan doen.
Ja, sorryOp woensdag 02 januari 2002 11:03 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Dit is je reinste onzin, waar dat wist je waarschijnlijk al
[..]
Een serieuze verklaring is misschien dat er twee schijven op dezelfde controller zitten waarvan er een langzaam is. Dan kan het zijn dat de andere ook langzaam werkt omdat op een IDE controller de langzaamste schijf (wat betreft interface, UDMA4,5 etc) de snelheid bepaalt. Maar goed, da's weer overbodig want ik zie net dat dat al genoemd is. Succes iig.
Op zich i het niet zo'n ramp als je hdd op bv ultra dma 66 draait ipv 100. Ze kunnen toch niet meer als zeg een 30mb/s leveren.
100 mb per seconde leveren ze nog lang niet
100 mb per seconde leveren ze nog lang niet
In veel systemen is de HDD idd de ZWAKSTE SCHAKEL (!) 
Als je eens kijkt hoeveel bandbreedte geheugen heeft of de AGP-bus, dan is de HDD daar echt niks bij.
Een snellere HDD kan een systeem echt stukken sneller maken, kijk maar eens hoeveel data er van je HDD geraadpleegd wordt als je bezig bent.
Als je eens kijkt hoeveel bandbreedte geheugen heeft of de AGP-bus, dan is de HDD daar echt niks bij.
Een snellere HDD kan een systeem echt stukken sneller maken, kijk maar eens hoeveel data er van je HDD geraadpleegd wordt als je bezig bent.
Pagina: 1