Partitie LBA probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pas kon ik nog prima partitioneren met mijn harddisks maar nu niet meer ;(

Als ik nu Partition Magic 7 (XP) opstart krijg ik dit:
PowerQuest PartitionMagic Pro has detected an error 116 on the partition starting at sector 38925495 on disk 1.

The starting LBA value is 38925495 and the CHS value is 16450559.
The LBA and CHS values must be equal.
Powerquest PartitionMagic Pro has verified the the LBA value is correct and can fix the CHS value.

Would you like PowerQuest PartitionMagic Pro to fix this error?
Deze melding komt op disk 1 en ook op disk 2, zit op ata100 controller maar mag geen probleem zijn.

Ik heb dus win98 op C: voor noodgevallen. Daarna heb ik op E: windows XP Pro en linux draait op de 2e fisieke schijf.

Nu kan ik dus niet de schijven resizen want dan loopt het zwikkie dus vast :( .

Wie weet er een oplossing ?

• Fairy
  • Niet online
Vaag hee.

Ik druk dus op fix, komt de melding overnieuw maar dus met een andere code. Ik dus 20 keer drukken en nu is de melding weg :?

Is dit safe ???

Ik ga nu rebooten en kijken offet nog lukt, mzzls :)

• Fairy
  • Niet online
Nou, hij liep dus wel, maar eindigde met een fout 1555 ofzo en stopte voor een reboot met spatiebalk dus :(

Nu zit ik met 8 gig unallocated :?

Kutzooi ;(

• Fairy
  • Niet online
Opgelost :)

Nog een keer geprobeerd.

Vaag wel trouwens dat na elke keer dan win windows XP na het opnieuw opstarten nog een keer rebooten omdat er iets is veranderd aan de hardwarestuff ?

vaag :o

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Help jezelf TOPIC :7

Verwijderd

tegen jezelf in de spiegel praten schijnt ook errug therapeutisch te werken! Maar blijkbaar is het dus opgelost.

• Fairy
  • Niet online
>:) *D Ik help mezelf 8-)

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 16:16
Ik heb ook een soort LBA probleempje. Ik heb net nieuwe partities aagemaakt op mijn pc(zie sig). Maar nu wil ik windows 98 installeren en dan krijg ik als ik scandisk run eerst een fout melding: scandisk kan niet lezen van laatste cluster. mogelijk is de schijfpartitie onjuist geconfigureerd.

controleer de instellingen van de bios van de computer, neem contact op met de blah blah blah........

Ik heb wel met fdisk partitie gemaak en heb dat nu inmiddels 3 keer overnieuw gedaan en elke keer krijg ik die fout melding. wat moet ik doen????? :'(

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Pagina: 1