Toon posts:

Radeon 8500 en wazig beeld, bug of defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat de Radeon 8500 wazig beeld levert in XP.

Als je een menu opened (start bv) dan is alle tekst wazig, ja je er een keer met je muis overheen is het goed.

Ik dacht eerst dit is een driver bug, echter heb vrij recent mijn hele pc opnieuw geinstalleerd en wat blijkt, zelfs zonder drivers op een kale XP is het wazig.
Na installatie van drivers blijft het het zelfde.

Is dit normaal of een defect van mij Radeon?
De wazige tekst is alleen maar bij menu's dus start of:bestand, bewerken enz enz(bovenaan in window)
Teksten in documenten en websites zijn wel gewoon goed.

Verwijderd

heb je de neiuwste drivers van internet gehaald?

misschien staat je agp huppelde pup geval te hoog ingesteld... moet de helft zijn van je intern geheugen

Verwijderd

heb ook een radeon maar geen problemen heb je de 7206 drivers van ati en je agp apertursize op 128 hoewel het niet veel helpt maar probeer is wat

Verwijderd

Heb er ook last van en draai XP pro met de 6006 drivers. Zou het een driver kwestie zijn?

Overigens heb ik nog iets mafs; bij een hogere fsb krijg ik snel artifacts (onafhankelijk van de snelheid van de kaart) in opengl. Niet echter in 3d3.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb hier geen last van vage beelden enzo, draai ook XP.
Ik heb driver 6.13.3293 geinstalled en het doet het allemaal goed.
Lekker 100 hertz op 1280x1024 :P

Verwijderd

6.13.3293 ??? waar heb je die vandaan dan??? Als ik op www.ati.com kijk en zoek naar drivers dan zie ik als laatste officiele xp drivers 6.13.3276 en als laatste experimentele drivers 6.13.10.3286.
Als ik 6.13.10.3286 installeer is mijn 2d beeld goed, maar in games zie ik allemaal krassen en vlakken door het beeld. Net of je naar zo'n oude film kijkt. De nature demo van ati doet het dan wel helemaal goed. Als ik 6.13.3276 installeer zijn m'n games goed, maar dan zie ik in de nature demo draadjes aan de visjes.
Overigens komt ik met deze drivers niet door 3dmark 2001. Op een gegeven moment zie je een vent vissen en dan krijg ik een blauw scherm met als mededeling dat ati3dnogwat.sys een beschermingsfout heeft veroorzaakt? Ik draai alles op de standaard snelheid.

Mischien dat deze laatste drivers wel alles goed doen als ik wist waar ze te krijgen zijn.

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 08:19
Op woensdag 02 januari 2002 23:40 schreef S3tracer het volgende:
6.13.3293 ??? waar heb je die vandaan dan??? Als ik op www.ati.com kijk en zoek naar drivers dan zie ik als laatste officiele xp drivers 6.13.3276 en als laatste experimentele drivers 6.13.10.3286.
Als ik 6.13.10.3286 installeer is mijn 2d beeld goed, maar in games zie ik allemaal krassen en vlakken door het beeld.
(..SNIP..)
Ik draai alles op de standaard snelheid.

Mischien dat deze laatste drivers wel alles goed doen als ik wist waar ze te krijgen zijn.
Dat is toch wel precies wat je krijgt als je m overclockt... weet je zeker dat je niet een 250 hebt gekocht en daar het retail bios in hebt geflashed >:) mijn Powerline ATI8500LE had ook wat potloodstreepjes nodig, maar nu draait ie met gemak 280/280.

<offtopic>
Duurt lang he, die f*Ckende Koolance kast. Ik zit bij de eerste 10 van oc-shop, maar zijn pas 5 januari weer open |:(
</offtopic>

*sig*

Verwijderd

Edwin Smit uit Leiden? Volgens mij kennen we elkaar! Michel Moorlag zegt je vast wel iets! Je hebt net weer een brute editie van LanWars gemist man! (www.lanwars.nl)

Anyway ik heb toch echt wel een retail. Heb er bij SWW (zoetermeer) wel 3 weken op moeten wachten, maar ik heb nu dan toch echt wel de orginele "build by ATI".

Weet iemand nu waar ik die nieuwe drivers kan vinden :?

/offtopic
Ik heb de koolance kast al sinds 27 januari (draait perfect overigens!). Heb je geen mail gehad dan? Ik had ook een preorder gedaan en kreeg mail dat ik hem kon ophalen. De shop was alleen voor koolance preorder klanten open.
/end off topic

Verwijderd

laat maar, ik heb ze al gevonden.
6.13.10.6006 op: http://www.tweakers.net/meuktracker/1438
6.13.3293 op: http://www.warp2search.net/article.php?sid=1997&mode=thread&order=0&thold=0

Vanavond maar eens testen.

gr S3tr@cer

Verwijderd

Ik heb een fan geplaatst en m'n virus scanner gedeinstalleerd en nu werken de 3286 drivers prima :)
Problem solved!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Waar heb je een fan geplaatst??
Pagina: 1