Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
en er is software voor om er eentje aan te maken.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Siditamentis astuentis pactum.
maak maar eens een ramdrive aan en installeer daar UT op.Op dinsdag 01 januari 2002 22:47 schreef Varienaja het volgende:
Ik denk niet dat je veel aan een RAM-drive hebt, omdat windows de gegevens die vaak van HDD worden gelezen toch al in een cache (in 't geheugen) staan.
precaching??? wasda??
dat werkt pas echt snel
level laden gaat in een seconde
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
ik heb btw een shareware proggie, ramdiskNT geloof ik...werkt alleen niet geweldig, als ik een disk wil maken van 100MB < dan krijg ik een error, ookal heb ik er 576 mb inzitten er wordt er 90 mb gebruikt @ the moment
edit: de error verteld me dat er te weinig ram in zit...
iemand nog een ander alternatief (voor w2k server svp
Probleem is echter: je moet het dan wel iedere keer nadat je je pc heb reset opnieuw installeren...
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Anoniem: 11193
Relaxt als dan een keer de stroom uitvalt.Op dinsdag 01 januari 2002 23:22 schreef YT-Croc het volgende:
Is dat niet handig voor mijn servertje dat ik de Hd uit kan zetten op de een of de andere manier in windows en dat ie gewoon alles uit het geheugen doet?
Ben je al je gegevens kwijt de op je server stonden!
Dat kan wel, beetje puzzelen maar ik heb gehoord dat het moet kunnen.Op dinsdag 01 januari 2002 23:22 schreef YT-Croc het volgende:
Is dat niet handig voor mijn servertje dat ik de Hd uit kan zetten op de een of de andere manier in windows en dat ie gewoon alles uit het geheugen doet?
je zorgt voor een image op cd (liefst bootable).
je start met deze cd, waar in de autoexec.bat eerst het proggie staat dat de ramdrive aanmaakt.
vervolgens kopieert je de image naar de ramdrive, waar je natuurlijk alle instellingen goed in hebt staan. en geen hdd nodig, en cdrom kun je er ook uit halen.
en voor de reset die net genoemd werd.
voor servers oid is dit opzich wel makkelijk, want die staan toch meestal 24/7 aan en worden niet zo gek vaak gereset.
En om bijvoorbeeld video te bewerken is het ook wel makkelijk.
het gaat namelijk toch vaak om de tijdelijke opslag van gegevens, vaak is het niet nodig tussen tijds te resetten. Dus je kunt de video op een ramdrive laten bewerken, als hij daarmee klaar is kopieren naar de hdd en vervolgens kun je de ramdrive formatteren (of rebooten, ben je hem ook kwijt).
Nu rest mij echter nog een vraag. Als je hybernate, heb je je ramdrive dan nog?
hij smijt in principe je ram leeg op je hdd en schakelt het vervolgens uit, dus het lijkt me dat het dan weg is.
en sorry voor de lange tekst
UT doet bij mij zowiezo geen precaching. Dat doet UT alleen maar onder Direct3D geloof ik.Op dinsdag 01 januari 2002 23:03 schreef terw_dan het volgende:
maak maar eens een ramdrive aan en installeer daar UT op.
precaching??? wasda??
En trouwens: jij zet dus bij het opstarten UT eerst in de RAMDrive. Ik heb 'm vanzelf in de cache na het opstarten. Als ik UT afsluit, en daarna opnieuw start staat ie d'r weer in 2 tellen.
Siditamentis astuentis pactum.
Dat klopt, maar het ligt ook een beetje aan de computer natuurlijk.Op woensdag 02 januari 2002 01:05 schreef Varienaja het volgende:
[..]
UT doet bij mij zowiezo geen precaching. Dat doet UT alleen maar onder Direct3D geloof ik.
En trouwens: jij zet dus bij het opstarten UT eerst in de RAMDrive. Ik heb 'm vanzelf in de cache na het opstarten. Als ik UT afsluit, en daarna opnieuw start staat ie d'r weer in 2 tellen.
Maar ik blijf erbij dat het voor video een leuke oplossing is
offtopic
programma gebruikt om een ramdrive te maken in xp.
ik heb 512 MB mem en ik heb een H: drive gemaakt van 80 MB waar ik wolf mp test II op heb geinstalleerd. en inderdaad, bij het laden wordt de hd niet aangesproken. werkt best aardig.
windows ging trouwens best op zijn bek toen ik in de dos prompt probeerde de h: drive te formatten. bsod. ook wel weereens leuk om te zien na al die tijd.
Anoniem: 16889
leuke missie voor morgen
/edit: ja, geheugen is niet permanent zoals HD. Bij stroomonderbreking (dus ook reboot) is ALLES weg...
Out of order...
Anoniem: 4629
Foutmelding dat ie niet genoeg geheugen kan vrijmaken. En dat ik voor meer info de logboeken in moet duiken.
Uit de logboeken vervolgens:
-----------------------------------------
Type gebeurtenis:Fout
Bron van gebeurtenis:ramdskNT
Categorie van gebeurtenis:Geen
Gebeurtenis-ID:29
Datum:2-1-2002
Tijd:3:07:43
Gebruiker:n.v.t.
Computer:Beschrijving:
RamDiskNT is unable to allocate sufficient memory from the non-paged pool.
Wat ik ook aan settings doe .. het gaat niet. 600 MB RAM vrij, maar zelfs een 100 MB disk aan maken kan niet
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Dan zou ik nog maar eens de schoolboeken in duiken.Op woensdag 02 januari 2002 03:15 schreef the_virus het volgende:
zover ik weet is een ramdrive read only
Kan nu wel babe topics openen zonder hd gekraak
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
en 100 mb ramdisk aangemaakt. ging perfekt.. leuk om wat mee te klooien.. maar meer ook nie.
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Ik zou zonder problemen een 500 MB drive moeten kunnen maken maar dat gaat dus echt niet hé.
Niet met dit programma, en ook niet met 5 andere.
Ja, wat er gebeurd als je je pc uitzet is dat de stroom ervan af gehaald wordt (duh).Op woensdag 02 januari 2002 02:51 schreef itsgreen het volgende:
is het dus echt zo dat je alles kwijt bent bij reboot?
Als er geen stroom meer staat op het ram, gaan alle gegevens daarin pleite.
Een prima idee...NOTOp woensdag 02 januari 2002 12:02 schreef Wilde het volgende:
Je SWAPfile op de ramdisk zetten dan ??
Dat kost je dus geheugen ruimte en je zal dus eerder moeten gaan swappen. Als je dat niet gedaan had was je zelfs sneller geweest omdat ook het swappen naar ramdisk trager is dan dat je het gewoon uit je geheugen had kunnen halen vanwege de extra overhead.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als jij zegt dat je geheugen vrij hebt, zo'n 300mb's (dan wel altijd genomen) zet je je swapfile toch gewoon uit
Maaruh, ramdrive werkt wel sneller met win9x (DOS-based)
Correct me if I'm wrong
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 31477
Geheugen kun je het beste reserveren alvorens windows start. Dit is uitgebreid gedocumenteerd bij ramdiskNT.
Pagefile op een ramdisk zetten heeft wel degelijk zin. Een groot aantal programma's draait namelijk niet als je de page-file op 0 zet. Oa winamp. Zelf heb ik een Ramdisk van 128 gealloceerd, geheugen hiervoor heb ik in boot.ini gereserveerd. Na 7 maanden nog steeds geen BSOD, of andere rariteiten. (Totaal geheugen 1Gb) Performance is goed, maar voornamelijk het geratel van mijn 10K scsi-schijven is enorm gedaald....
Anoniem: 40745
Stel je voor dat voor een grote printopdracht er veel data heen en weer gaat tussen de HD en het geheugen, HD gaat in msecs(10tot de macht-3) en geheugen in nsec(10 tot de macht-9)dus reken na je winst, immers het word nu alleen verplaatst in het geheugen
Hoe groot is je RAMdisk?Op woensdag 02 januari 2002 12:52 schreef SaiyanPrince het volgende:
RamdiskNT werkt perfect. Ook houdt hij de pagefile na het booten weer vast. Dit doet hij door een file te schrijven op je hd.
Geheugen kun je het beste reserveren alvorens windows start. Dit is uitgebreid gedocumenteerd bij ramdiskNT.
Pagefile op een ramdisk zetten heeft wel degelijk zin. Een groot aantal programma's draait namelijk niet als je de page-file op 0 zet. Oa winamp. Zelf heb ik een Ramdisk van 128 gealloceerd, geheugen hiervoor heb ik in boot.ini gereserveerd. Na 7 maanden nog steeds geen BSOD, of andere rariteiten. (Totaal geheugen 1Gb) Performance is goed, maar voornamelijk het geratel van mijn 10K scsi-schijven is enorm gedaald....
Ik heb 786 Mb, waarvan 600 vrij. Maar ik krijg het niet voor elkaar een RAMdrive groter dan 90 Mb of zo te maken.
Dan is het dus compleet nutteloos.
Unreal na iedere reboot opnieuw installeren/copieren kost toch ook tijd.Op dinsdag 01 januari 2002 23:03 schreef terw_dan het volgende:
[..]
precaching??? wasda??
dat werkt pas echt snel![]()
![]()
Lijkt me niet echt nuttig.
Bovendien werkt de cache van win2k best goed.
Ik kan een potje UT spelen, afsluiten, potje Q3 spelen, afsluiten en vervolgens binnen drie seconden weer zitten knallen in UT omdat het hele programma nog in mijn cache zit
En dan zijn er nu nog mensen die vinden dat 128MB genoeg is
Powered bij meergranenbrood.
Anoniem: 35245
Dus eerst je RAM ff defragmenteren
Anoniem: 7094
Kun je es precies uitleggen hoe je dit hebt gedaan? En die swap file vanuit ramdisk even naar HD schrijven voordat de PC afsluit. Hoe heb je dat voorelkaar gekregen? is dat een soort hibernate.Op woensdag 02 januari 2002 12:52 schreef SaiyanPrince het volgende:
RamdiskNT werkt perfect. Ook houdt hij de pagefile na het booten weer vast. Dit doet hij door een file te schrijven op je hd.
dus je hebt een Ramdisk van 128MB gemaakt, en daar de Swapfile op 128MB gezet op die ramdisk. En als je je PC afsluit dan schrijf je die file naar je HD, en als ie weer opstart tijdens het opstarten van HD naar ramdrive
Ik denk persoonlijk ook dat zoiets de performance ten goede komt, en een systeem heeft gewoon een swap-file nodig omdat daar vaker dingen in gecached worden die vaak worden gebruikt, en dat dan niet naar het geheugen schrijft.
dat is bij mij nu ook in 3 seconden gebeurd.. dus al die moeite voor 2 sec tijdwinst.. mha.. neu..Op dinsdag 01 januari 2002 23:03 schreef terw_dan het volgende:
[..]
precaching??? wasda??
dat werkt pas echt snel![]()
![]()

🌞🍃
Anoniem: 26447
Bijzonder domme vraagOp dinsdag 01 januari 2002 23:22 schreef YT-Croc het volgende:

Probeer eens RamDisk2000 Pro (SuperSpeed software). Op mijn server (BX met 1GB) heb ik gewoon een 256MB ramdisk onder W2K (hoger eigenlijk nog niet geprobeerd)Op woensdag 02 januari 2002 13:22 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Hoe groot is je RAMdisk?
Ik heb 786 Mb, waarvan 600 vrij. Maar ik krijg het niet voor elkaar een RAMdrive groter dan 90 Mb of zo te maken.
Dan is het dus compleet nutteloos.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb dus de orginele versie van RTCW.Op woensdag 02 januari 2002 02:05 schreef smvs het volgende:
ik heb nu dit ftp://ftp.externet.hu/pub/mirror/sac/utildisk/ramdnt15.zip
programma gebruikt om een ramdrive te maken in xp.
ik heb 512 MB mem en ik heb een H: drive gemaakt van 80 MB waar ik wolf mp test II op heb geinstalleerd. en inderdaad, bij het laden wordt de hd niet aangesproken. werkt best aardig.
windows ging trouwens best op zijn bek toen ik in de dos prompt probeerde de h: drive te formatten. bsod. ook wel weereens leuk om te zien na al die tijd.
Nu koop ik over 2 weken mijn nieuwe systeem met 512 MB DDR geheugen.
En weet iemand hoe ik nou dat spel gedeeltelijk kan installeren en een deel op de Ramdisk en een deel op de HDD?
w00t
http://members.ams.chello.nl/j.groen6/Ramdisk.rar
/[edit] er zwerft ook ergens een link rond rechtstreeks naar de KB van microsoft, maar die heb ik nu niet bij de hand
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Een nuttig antwoord, dit in tegenstelling tot andere repliesOp woensdag 02 januari 2002 12:52 schreef SaiyanPrince het volgende:

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Anoniem: 1148
RamdiskNT vertelt duidelijk dat als je een ramdisk van boven de 80 of 100MB ofzo wilt aanmaken, je de /maxmem optie in boot.ini moet gebruiken en in RamdiskNT aangeven dat je gebruik wilt maken van deze Exluded Memory.
Als ik een 1500MB systeem heb, en een ramdisk van 1000MB wil maken, dan zet ik /maxmem=500 (1500-1000) achter mn boot.ini windows regeltje:
Het document staat ook hier:
http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm?Page=FAQ_NT#large%20disk
Moraal van het verhaal: windows NT varianten zijn niet erg gelukkig met programma's die grote delen geheugen opeisen, maar toch kan het wel.
Dat is een van die andere programma's die ik al geprobeerd heb. Staat zelfs in de serach.Op woensdag 02 januari 2002 18:27 schreef abbadon het volgende:
[..]
Probeer eens RamDisk2000 Pro (SuperSpeed software). Op mijn server (BX met 1GB) heb ik gewoon een 256MB ramdisk onder W2K (hoger eigenlijk nog niet geprobeerd)
Maar die BSOD'd meteen als ik boot.
Vertel mij dan eens waarom het niet meer dan zoveel mb kan zijn. Er is meer dan genoeg vrij RAM beschikbaar.Op woensdag 02 januari 2002 21:03 schreef BBL the 2nd het volgende:
Wat betreft grote ramdisks: ZOUDEN MENSEN EENS DOCUMENTATIE WILLEN DOORLEZEN?
RamdiskNT vertelt duidelijk dat als je een ramdisk van boven de 80 of 100MB ofzo wilt aanmaken, je de /maxmem optie in boot.ini moet gebruiken en in RamdiskNT aangeven dat je gebruik wilt maken van deze Exluded Memory.
Als ik een 1500MB systeem heb, en een ramdisk van 1000MB wil maken, dan zet ik /maxmem=500 (1500-1000) achter mn boot.ini windows regeltje:
Het document staat ook hier:
http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm?Page=FAQ_NT#large%20disk
Moraal van het verhaal: windows NT varianten zijn niet erg gelukkig met programma's die grote delen geheugen opeisen, maar toch kan het wel.
Ik zoek een RAMdrive van een paar 100 MB die ik @random kan mouten en unmounten.
Als ik geen RAMdrive gebruik wil ik gewoon al mijn geheugen tot mijn beschikking hebben uiteraard.
lijkt me sterk dat het kan want wolf moet volgens mij helemaal in 1 map staan..En weet iemand hoe ik nou dat spel gedeeltelijk kan installeren en een deel op de Ramdisk en een deel op de HDD?
Weet ik in het begin gaat de colsole links alle .pk0-.pk3 files, maar ik weet niet hoe hij zal reageren als ik de console ook vanuit de ramdisk start, wil iemand dat eesn uitproberen?Op woensdag 02 januari 2002 23:33 schreef smvs het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat het kan want wolf moet volgens mij helemaal in 1 map staan..
Trouwens SMVS, hoelang duurt het laden dan van bv. de beach map?
w00t
Die ramdisk progs gebruiken op de 1 of andere manier de non-paged of paged pool, inplaats van het normale werkgeheugen.Op woensdag 02 januari 2002 23:31 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens waarom het niet meer dan zoveel mb kan zijn. Er is meer dan genoeg vrij RAM beschikbaar.
Ik zoek een RAMdrive van een paar 100 MB die ik @random kan mouten en unmounten.
Als ik geen RAMdrive gebruik wil ik gewoon al mijn geheugen tot mijn beschikking hebben uiteraard.
Waarom dit zo ontworpen is weet ik ook niet, maar feit blijft dat het nu zo gebeurt.
Over een unmountable ramdisk heb je niks gezegd tot nu toe, maar in het configuratieprogramma van RamdiskNT (ook 98/ME) zit een optie om de driver te starten/stoppen.
Wat betreft mounten in een directory: dit is nog niet mogelijk omdat de ramdrive niet als hardware device wordt gezien, cq niet in Device Management en Disk Management opduikt.
Enige tip die ik kan geven is het aanmaken van twee regels in boot.ini allebei met een verschillende /maxmem waarde.
Misschien werkt dit wel om de ene keer op te starten met een grote ramdisk, de andere keer met een kleine ramdisk.
Pagefile support is ook beschikbaar. Zie configuratieprogramma.
RamdiskNT werkt nog NIET stabiel onder windowsXP.
Niemand beweert trouwens dat het voor XP geschikt is: alleen winNT en win2000 en varianten. (home/sever/professional/...)
Als je win2000 draait, zou je eens de schijf willen compressen met NTFS en dan nogmaals benchmarken?Op woensdag 02 januari 2002 23:42 schreef robbb het volgende:
snel issie wel: [afbeelding]
Dit haalt mijn Maxtor niet
Temp files erop, Temp IE files. Ik ga eens verder spelen
CONVERT.EXE X: /FS:NTFS
dan progs op de ramdisk zetten, dan ntfs eigenschappen kiezen en voor compressie kiezen.
Kijken wat dat voor effect heeft op accestime en transfer rate.
Dit is overigens in XP
Zulke grappen kan je overal op de wereld maken, behalve in Nederland, want wij zijn gierig.Op donderdag 03 januari 2002 21:57 schreef Jaromir het volgende:
Voor de mensen die net nieuw ram wilden kopen om ook een ramdrive te maken. Is het gewoon teleurstellend dat die prijzen weer omhoog zijn gegaan, gelukkig heb ik nog genoeg reepjes van 512MB liggen
Ik moet deze week nog 512MB PC2100 DDR geheugen halen, weten jullie een goedkope plek? Want in de pricewatch staan allemaal te lage prijzen
w00t
ik denk dat voor velen een ramdrive droompje in water valt.
P.S. een DivX film kijken op een ramdrive lijkt me pas vet.
Met de huidige pc's is een ramdrive zinloos en langzaam. Dus hou je ramdrive maar voor de 486 met 512MB
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ja. Maar daarmee is een berg geheugen dedicated RAMdrive. Ook als ik de drive unmount. Omdat die maxmem line is gebruikt.Op donderdag 03 januari 2002 11:18 schreef BBL the 2nd het volgende:
Over een unmountable ramdisk heb je niks gezegd tot nu toe, maar in het configuratieprogramma van RamdiskNT (ook 98/ME) zit een optie om de driver te starten/stoppen.
Een 486 kan maar 64 MB aanspreken. En de gemiddelde 486 draait DOS en RAMdrive.sys gaat maar tot 32 MB.Op donderdag 03 januari 2002 22:11 schreef Jivecar het volgende:
Zie pcm van afgelopen maand of eerder:
Met de huidige pc's is een ramdrive zinloos en langzaam. Dus hou je ramdrive maar voor de 486 met 512MB
Het was ook niet letterlijk bedoeldOp vrijdag 04 januari 2002 04:19 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Een 486 kan maar 64 MB aanspreken. En de gemiddelde 486 draait DOS en RAMdrive.sys gaat maar tot 32 MB.

Waar het omdraaid is: welk nut denk jij dat een ramdrive heeft. Me = geen !
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
ja, waarom niet?Op vrijdag 04 januari 2002 23:09 schreef Jaromir het volgende:
Als je nu es een DivX film op ramdrive zet, zou dat lekker lopen?
Zelfs vanaf harddisk al prima.
een DivX is gewoon een traag afspelende film (700MB in 2 uur). Dit is dus een continuous data transfer (sequentieel lezen).
Een ramdisk is juist bedoeld om hetzij zeer snel toegang te hebben tot gegevens (accestijd van belang, zoals bij databases), hetzij zeer hoge snelheid (als netwerkshare bv), of beide.
Voor DivX heeft het dus weinig zin...
Maar is het niet verstandiger om als ik een DivX film kijk deze op ramdrive te plaatsen i.v.m. dat de HD dan niet zo veel hoeft te laden en geen haperingen in film?
Algemene dingen waar ramdrives voor worden gebruikt:
*temp files (winzip, MSIE 6.x, winrar, windows zelf)
*history/cookies/sendto/favorites
*kleine databases
*swapfile
*vaak gebruikte programma's (Photoshop bv, dat zelf ca 160MB inneemt en een hoop kleine plugins moet laden)
*bepaalde netwerkspullen, zoals boot-images (bot-from-lan)
hierbij kun je denken aan: image staat op ramdisk, dus in RAM, dus snelle accestime, dus meer IO's per seconde, dus meer clients.
Zo kun je ook logfiles van web- en ftpservers op ramdrive laten schrijven. Levert geen enkele vertraging op.
Ik draai zelf ook 2 RtCW servers. Dus kan ik wel ff kijken hoe dat werkt, en wat voor files je moet laten staan en waar.Op donderdag 03 januari 2002 10:18 schreef robbie007 het volgende:
[..]
Weet ik in het begin gaat de colsole links alle .pk0-.pk3 files, maar ik weet niet hoe hij zal reageren als ik de console ook vanuit de ramdisk start, wil iemand dat eesn uitproberen?
Trouwens SMVS, hoelang duurt het laden dan van bv. de beach map?
Ik ga het ff proberen
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Ik kan via een RAMdisk een DivX in 'n minuutje van partitie naar partitie verplaatsen. Via de HDD duurt dat 6 minuten.Op vrijdag 04 januari 2002 19:14 schreef Jivecar het volgende:
[..]
Het was ook niet letterlijk bedoeld
Waar het omdraaid is: welk nut denk jij dat een ramdrive heeft. Me = geen !
En het compressen/decompressen van veel kleine files gaat ook veel sneller.
Anoniem: 12353
Ehh waarom dit zo ontworpen is? Als ie normaal werk geheugen zou gebruiken dan zou windows stukken geheugen die je al 'n tijdje niet geburikt weg gaan swappen naar.... juist! je harddisk!! en die wilden we nu net niet gebruiken omdat 't zo'n traag klere ding was..Op donderdag 03 januari 2002 11:18 schreef BBL the 2nd het volgende:
Die ramdisk progs gebruiken op de 1 of andere manier de non-paged of paged pool, inplaats van het normale werkgeheugen.
Waarom dit zo ontworpen is weet ik ook niet, maar feit blijft dat het nu zo gebeurt.
WinRAR gebruik iets van 3% CPU-tijd. De rest staat ie op de harddisk te wachten. En da's een snelle disk ook nog.
Dus vanaf een RAMdrive kan ie 100% CPU gebruiken en sequentieel en unfragmented lezen en naar de harddisk schrijven.
Dan is 't in een halve minuut gebeurt of zo ..
RAM->Random Acces MemoryOp woensdag 02 januari 2002 03:15 schreef the_virus het volgende:
zover ik weet is een ramdrive read only
ROM->Read Only Memory
volgens mij ben je een beetje aan het mixen
Multimonitor is relax :P
Anoniem: 39094
Spuit elfOp zondag 06 januari 2002 23:37 schreef MeIsTwisted het volgende:
[..]
RAM->Random Acces Memory
ROM->Read Only Memory
volgens mij ben je een beetje aan het mixen