Toon posts:

Onboard video kaart performance bepaalt door RAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp. Is dat zo? stel ik heb een geintegreerde videokaart. Is het dan zo dat als ik bijv.
Een celeron 600 heb (66Mhz FSB) de grafische kaart performance langzamer is dan bijv. een Pentium 3 500 (100mhz FSB).
Of staat zoiets los van elkaar?
Dus ik kan in dit geval beter een cyrix 933 (133Mhz FSB) nemen i.p.v. een celeron 600 (66Mhz FSB) das dan sneller voor de videokaart?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

:? :? :? :? :?
Ik snap je vraag niet helemaal ,eerst hebbie het over ram en dan heb je het over fsb ?!

Verwijderd

Topicstarter
Die FSB is toch ook de snelheid van het RAM geheugen, en ik heb een onboard videokaart, die is dan een stuk sneller als het ram geheugen op 133Mhz loopt of dat het op 66Mhz loopt niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus je bedoelt eigenlijk dat als je geheugen op 66MHz loopt het langzamer is dan 133MHz. Dat kan in principe wel kloppen ALS het shared video is.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Oh op die manier ...
Ik denk dan wel dat het sneller gaat ,ook al is dan de snelheid waarmee de videokaart het ram gebruikt bijv. maar 66mhz ,hij heeft dan meer bandbreedte voor andere zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo? Kan er een maximale snelheid zijn waarop de videokaart dat geheugen gebruikt?
of een vaste snelheid?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Denk het wel ,misschien werkt die GPU wel alleen op een bepaalde ramsnelheid goed :?
Pagina: 1