Toon posts:

Ik krijg mijn alcatel modem niet getweakt HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet om de modem te tweaken, wat doe ik fout.
Ik begin met telnet 10.0.0.138
en krijg dan een telnet verbinding met user.
ik typ dan in user en dan weer enter.
dan krijg ik de modem te zien, en typ dan: EXPERT en dan krijg ik SpeedTouch (00-90-xx-xx-xx) met daaronder
password waar ik dan ook het verkregen password intyp wat ik niet te zien krijg, maar wat wel werkt volgens velen.
ik heb dus het password ingetikt en dan weer ENTER, en dan krijg ik de volgende mededeling: invalid password....no switch to expert mode.
WAT NU ik weet het niet verder meer wat kan ik allemaal nog proberen om de modem toch te tweaken.

Verwijderd

hehe gwoon beter typen
hij zegt toch duidelijk : invalid password
dat je het niet ziet betekent niet dat het er niet staat
dus gwoon duidelijk !! 1x !! het password intypen en ENTER en t moet werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar, enkel de cijfers of komt er nog wat voor te staan? :(

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:57

Crusader

Arc Nature

Bij het script dat het password voor je berekent moet je de volledige string ingeven, dus inclusief de quotes en inclusief het woord SpeedTouch, precies zoals het er staat.
Anders krijg je een verkeerd wachtwoord terug.
Probeer dus eens het wachtwoord opnieuw te laten berekenen en gebruik dat wachtwoord.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je inc quotes enz kun je een voorbeeld neerzetten voor me aub zodat ik geen fout meer kan maken en voordat ik straks te laat ben.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Heel simpel.
Als je EXPERT intikt, krijg je iets als:

'SpeedTouch (00-90-D0-XX-XX-XX)'

Zie je het eerste en het laatste teken in die regel??
Da's nou een quote. Daar heb je er dus in totaal twee van (aan het begin van de regel en aan het einde van de regel).
Op de één of andere manier heb jij het password van je modem weten te bemachtigen. Jij mag vertellen hoe, maar ik kan het wel raden, namelijk op zo'n internetpagina waar je het kon invullen en op "Submit" kon klikken.
Die pagina gaf dan dat verschrikkelijk grote getal wat je password moet voorstellen.
Nou, tik nogmaals via telnet op de manier die je al eerder beschreef, het woord EXPERT in hoofdletters. Je krijgt dan die regel zoals ik hierboven duidelijk heb neergezet.

EXACT DIE REGEL, dus INCLUSIEF DIE QUOTES, moet je invullen op die pagina die je eerder hebt gebruikt om je vermoedelijk verkeerde password te laten berekenen.

En dan als klap op de vuurpijl:
Vul dat nummer dat je kreeg in als password nadat je dus EXPERT (en ENTER) hebt getikt.

Nou, kan niet missen, als het nou nog niet werkt, dan weet ik het ook niet meer.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:13 schreef Crusader het volgende:
Nou, kan niet missen, als het nou nog niet werkt, dan weet ik het ook niet meer.
lol, waarschijnlijk heeft 't dus niet gewerkt en is de modem dood. of toch niet ?????

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mwoah..
Als je er naar kunt telnetten en je krijgt de juiste responses (zoals in dit geval) dan moet het inloggen ook wel lukken hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt hoor!
Maar ipv om 8606 te tikken heb ik 9606 gedaan van een isdn modem, nu is mijn modem zeker overleden?
of is er iemand die nog wat weet, of het modem kan repareren?

ik kan niet meer telnetten en ook niet meer naar ip 10.0.0.138 om in het modem te komen "HELP"

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je hebt je modem verneukt nu. Ik heb dit namelijk ook gedaan... terugsturen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Komen ze dan niet achter je hackpoging en heb je dan geen garantie meer?

Verwijderd

als ze komen moet je ze koffie geven etc en nergens over lullen, dan krijg je meestal wel een nieuw modem :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik leg net de telefoon neer met kpn, ik heb natuurlijk niet over de hack gesproken maar zij dat ik een software upgrade wilde doen.
en toen zij de dame dat het vaak gebeurt als je hem up wil graden met andere software! ze vroeg me ook welke versie maar dat kon ik niet vertellen omdat ik geen internet meer heb nu ha ha ha.

ik heb al iemand gevonden om de modem te repareren of in ieder geval de chip (eprom) leeg te halen zodat ze niks meer kunnen achterhalen.

Ik hoop dat de reparatie en de hack dan alsnog lukt.

Nog even dit: dus ze komen langs van kpn? en hoe lang gaat dat duren dan ivm de garantie, en krijg je dan gelijk een ander modem van ze?

Hoe gaat dat verder, weet iemand dat.

Verwijderd

Erhm, als je per ongeluk verkeerd nummer gebruikt, kan je dan opeens ook niet meer telnetten naar dat ding? Ook niet als je hem los gooit van de ADSL lijn enzo? Zo wel, dan kan je het terugzetten lijkt me. Anders kan je ook nog dat mooie knopje achterop proberen, mocht dat niet werken dan is er ook nog de zogenaamde PingOfDeath (zo heette die toch?) die je kan toepassen. Dan trekt ie opeens data uit vergeten (maar toch stiekum nuttige >:)) chipjes. Als dat allemaal niet werkt, gewoon langs primafoon gaan en tegen zo'n muts daar zeggen dat het stuk is en je nieuwe wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de modem doet het weer en wel op de normale vpn verbinding, maar is wel gekraakt...mooi he.
ik kan dus kiezen wat ik wil vpn of gehackt ik moet dan alleen wat instellingen veranderen.

Ik ben er nog niet helemaal uit om de andere instellingen zo te zetten samen met de hub dat het ook werkt maar dat zal wel een kwestie zijn van tijd en wat proberen.

Wat betreft de modem hacken: let goed op wat je doet, want als je een fout maakt net zoals mij dan ben je de klos
ik had namelijk de data in hex die 8604 was moeten veranderen in 8606 ipv 9606 wat ik gedaan heb, ik heb het modem dus verteld dat hij een isdn modem was en dat was niet goed.

Met als gevolg dat je niet meer in de modem kan komen (want hij denkt dat hij een isdn modem is) terwijl hij een 'post' moet zijn.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
weet iemand een manier om een reeds getweakte modem
weer terug in originele staat te zetten?
De upgrade heeft echter gewerkt, maar na power off
vd apparatuur is de Alcatel modem niet meer te benaderen...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als je 'm kunt bereiken (via ping 10.0.0.138):

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/default.html

zo niet:

Ping-of-Life uitvoeren (zie handleiding Alcatel).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

De modem werkt nu zoals de bedoeling was, op een netwerk met de optie 'always on' en ik ben helemaal tevreden.

heb hem gisterenavond nog even geprobeerd en met suc6, en heb zojuist de kabels aangelegd en ze direct weggewerkt achter de plinten.

we kunnen dus nu met twee pc's aan het internet hangen.

en heb ook geen problemen met oa: morpheus, msn, icq, enz alhoewel ik daar meerdere mensen over heb horen klagen
bij mij werkt het naar behoren.
Pagina: 1