Wine en NTFS

Pagina: 1
Acties:

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Na lang proberen heb ik eindelijk Wine geinstalleerd gekregen (de laatste CVS-versie).

Maar nu blijkt dat ik bv een klein programma als mIRC niet kan starten owv het feit dat ik nog niet naar een NTFS partitie kan schrijven vanuit linux.

Wine geeft immers als error: error accessing file [urls.ini], check your permissions, or mount your partition with the quiet option.

Maar nu blijkt dat ik de permissions op die schaijf niet KAN bijstellen (goed weet waarom niet) en de quiet optie bij het mounten doet het alleen bij VFAT partities

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Ok dit is niet 100% de fout die hij geeft (zit nu namelijk op een andere pc), maar zullen jullie het mee moeten doen :)

Verwijderd

Linux heeft geen NTFS write support in de kernel. Er is wel read support en die is geloof ik zelfs nog experminenteel. Deze optie moet je wel apart aanzetten in de kernel en eventueel recompilen.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Read support werkt bij mij zeer goed...
Kan alles toch lezen van mijn ntfs-partities.

Dat de write support er niet is is jammer, maar kan ik die quiet optie dan niet gebruiken ofzo? Naar wat ik 'geleerd' heb zorgt die optie er toch gewoon voor dat er geen errors meer gegeven worden?

Verwijderd

De 2.4.X kernel heeft wel NTFS write support.
Er staat alleen wel in koeieletters bij dat het hoogst experimenteel is en je niet verbaasd moet zijn als je FS verklooit wordt :P

Dus je kan je kernel hercompileren met NTFS write support.
Succes als je die stap durft te nemen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:26 schreef nelske het volgende:
Er staat alleen wel in koeieletters bij dat het hoogst experimenteel is en je niet verbaasd moet zijn als je FS verklooit wordt :P
Hmm, ok, die had ik even gemist dan. Persoonlijk zou ik het er niet op wagen.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:26 schreef nelske het volgende:
Dat gaat tot en met NTFS versie 4.5 toch??
Pagina: 1