Hangen door te weinig spanning?

Pagina: 1
Acties:

• pwes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Ik heb een Athlon 900 op een MSI K7T Pro moederbord met 1,25 GB geheugen, 2 harde schijven en een CD-Romstartion en een brander. De grafische kaart is een MSI NVIDIA GeForce2 MX. 300W voeding. Dit draait onder WXPNL. Ik heb de laatste drivers en BIOS updates geïnstalleerd.

De laatste maanden loopt de boel af en toe vast. Bij het opnieuw opstarten, branden de lampjes van de twee CD Rom's en van de HD. Dat blijft verder zo, er gebeurt verder niets, ook niet na 6 uur wachten. Het scherm blijft zwart, je komt dus ook niet bij de BIOS. Ik moet de computer dan minimaal een uur uitzetten en dan start die weer normaal op.

De BIOS is ingesteld op "optimal" waarden. "Fail Safe"heb ik ook geprobeerd zonder succes.

Ik dacht: warmteprobleem. Inderdaad, de twee 7200t. harde schijven worden behoorlijk warm. Maar als je ze loskoppelt, gebeurt precies het zelfde: de computer hangt, zonder dat het scherm van de BIOS instellingen voorbij komt.

MSI heeft dit moederbord uitgerust met diagnostische lampjes. Die branden allemaal rood wanneer de computer hangt, en het manual zegt dan "check battery". Daar heb je dus niet veel aan.

Nu geloof ik dat dit probleem samenhangt met de G-Force kaart. Het valt me op dat de computer hangt na intensief aansturen van het beeldscherm. (Flightsimulator en DivX)De kaart wordt niet opvallend warm.

Nu staat voorin het boekje van de handleiding van de grafiesche kaart dat de spanningsregulator op het moederbord de juiste spanning ononderbroken moet kunnen leveren an het AGP-slot. Maar omdat zowel het moederbord als G_Force kaart van MSI zijn, lijkt dat wel in orde.
Of toch niet?

Wie kan mij helpen.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

geen spanning probleem

ik draai athlon 600 met 512MB pc133 ram, 2 harddisks, 2 cd, sblive, GF3, 2x NIC..

op 250watt

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:03 schreef xMvZx het volgende:
geen spanning probleem

ik draai athlon 600 met 512MB pc133 ram, 2 harddisks, 2 cd, sblive, GF3, 2x NIC..

op 250watt
Jah maar hij heeft wel een Athlon 900 die trekt wel wat meer he ;)

een 300 a 350 watt Voeding is aan te raden met een Athlon in je systeem