sinds dat m'n zusje MSN heeft ontdekt zit ze naar allemaal vage figuren files te sturen, daardoor heb ik dikke lag als ik zit te quaken, is er een manier om de banbreedte per pc te beperken zodat zij maar met bv 3k/sec kan uploaden?
Als zij XP gebruikt, dan kan je de bandbreedte die gereserveerd wordt voor QoS op 99% zetten ...
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
mjah maar het is win2k, kan het daar niet? of heb je dan een apart progje nodig?Op dinsdag 01 januari 2002 21:32 schreef vandijk het volgende:
Als zij XP gebruikt, dan kan je de bandbreedte die gereserveerd wordt voor QoS op 99% zetten ...
Ik dacht dat Windows 2000 ook QoS had, alleen staat die standaard niet geïnstalleerd
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
-
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 08:03 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Verwijderd
Handig om te weten joh, bedanktOp dinsdag 01 januari 2002 21:45 schreef Slarioux het volgende:
Misschien werkt dit ook in 2K:
This is for broad band connections. Might work for dial up.
...
Dit is dus om het om 0% te zetten, maar dat kan natuurlijk in ELK getal worden verandert
6. Hilight the "QoS Packet Scheduler" in left window
dit heeft die van W2K niet, ik zoek nl ook een proggie of iets anders om die limit in te stellen want ik wil dat ook bij mijn zusje doen
veel van ons hebben last van vervelende zusjes
Sorry voor de enorme kick
Ik weet dat het topic ontzettend oud is, De vraag van de topicstarter hoeft niet meer beantwoord te worden
Mijn zusje gebruikt veel kazaa voorder (lekker voor der nu, om de paar minuten hoor je gekraak uit der kamer omdat ze corrupte mp3's heeft, maar dit terzijde
)
En als ik dan online een spel zit te spelen, dan heeft zij de neiging om even 10 minuten lang alle servers af te zoeken naar een goede versie van haar muziek.
Nu heb ik al wat instellingen bij haar veranderd in kazaa (zodat ze zeg ik, minder corrutpe muziek vindt) nu is mij ping dus al geen 1000 meer, maar 500. Nog steeds verre van speelbaar dus. Loop me scheel te zoeken nara een manier om het maximale aantal connecties terug te schroeven, Vooralsnog zonder succes.
Kom nu dit tegen. Ik zal dus bij de utilization op 0% moeten zetten, en bij haar op 99% om te zorgen dat ik alle bandbreedte krijg? (zover zal het niet komen, precies genoeg om der niet te laten klagen over de snelheid, dan is het goed).
Iemand ervaring met deze manier van werken?
Ik weet dat het topic ontzettend oud is, De vraag van de topicstarter hoeft niet meer beantwoord te worden
Mijn zusje gebruikt veel kazaa voorder (lekker voor der nu, om de paar minuten hoor je gekraak uit der kamer omdat ze corrupte mp3's heeft, maar dit terzijde
En als ik dan online een spel zit te spelen, dan heeft zij de neiging om even 10 minuten lang alle servers af te zoeken naar een goede versie van haar muziek.
Nu heb ik al wat instellingen bij haar veranderd in kazaa (zodat ze zeg ik, minder corrutpe muziek vindt) nu is mij ping dus al geen 1000 meer, maar 500. Nog steeds verre van speelbaar dus. Loop me scheel te zoeken nara een manier om het maximale aantal connecties terug te schroeven, Vooralsnog zonder succes.
Kom nu dit tegen. Ik zal dus bij de utilization op 0% moeten zetten, en bij haar op 99% om te zorgen dat ik alle bandbreedte krijg? (zover zal het niet komen, precies genoeg om der niet te laten klagen over de snelheid, dan is het goed).
Iemand ervaring met deze manier van werken?
PSN: DutchTrickle PVoutput
als je een linuxrouter hebt: Linux Advanced Routing & Traffic Control HOWTO : Chapter 9. Queueing Disciplines for Bandwidth Management
hm, ik kijk even naar netlimiter, maar volgens mij draait dat niet in de achtergrond, tis niet echt de bedoeling dta me zusje weet dat ik haar bandbreddte een beetje afknijp, want hier thuis is het internet van iedereen, en dat wordt dus maar eerlijk gedeelt
Geen linux router, anders was het idd een fluitje van een cent dit te doen.
[search=bandbreedte beperken]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Waar denk je dat ik dit topic gevonden heb?DinX schreef op 23 September 2003 @ 20:41:
[search=bandbreedte beperken]
Excuses aanvaardt
[ Voor 7% gewijzigd door Maverick op 23-09-2003 20:45 ]
Zij gebruikt toch zo veel dat jij niet normaal je spelletje kan spelen?Maverick schreef op 23 September 2003 @ 20:40:
hm, ik kijk even naar netlimiter, maar volgens mij draait dat niet in de achtergrond, tis niet echt de bedoeling dta me zusje weet dat ik haar bandbreddte een beetje afknijp, want hier thuis is het internet van iedereen, en dat wordt dus maar eerlijk gedeelt
Sorry, had even over het feit gelezen dat je hem gekicked had
Mijn excuses
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 23-09-2003 20:44 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
IK weet niet of je weet hoe die nieuwe versies van kazaa zoeken, mara die verbindt dus met iets van 1000 servers. Daar sta je echt van te kijken, kwa kb/s verbruikt het misschien niet zo veel, maar je wilt niet weten hoeveel verbindingen ze per minuut opentrekt. die ping van 1000ms was niet theoretisch, maar dat is echt de ping die ik haal op die momenten. Ik wist ook niet dat het ZO erg was.Rafe schreef op 23 September 2003 @ 20:42:
[...]
Zij gebruikt toch zo veel dat jij niet normaal je spelletje kan spelen?
Dinx>> NP
Ik wil niet heel vervelend zijn Rafe, maar Kazaa is echt een ramp als je een upload van 16k/s hebt. Ik merk het direct wanneer hier iemand de kazaa search (en automagisch search more) erop knalt. De d/l zakt in elkaar en de ping stijgt naar minimaal 300. Nadeeltje van @home
. Die ping van 300 is dan niet de ramp, maar wel als je zowiezo al een ping naar de gameserver hebt van 200.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
juist, maar genoeg over de achtergrond, das allemala niet van toepassaing. Het enige wat ik wil weten is of het op de manier die ik noem gaat werken zoals ik denk?!
Of is het al genoeg om het alleen hier op 0% te zetten?
Of is het al genoeg om het alleen hier op 0% te zetten?
[ Voor 16% gewijzigd door Maverick op 23-09-2003 20:56 ]
Als je op de pc van je zusje de upload lekker laag zet en zelf voor kazaa ook laag dan houdt je waarschijnlijk nog wel genoeg bandbreedte over voor je games.
Van NetLimiter is het inderdaad jammer dat het niet als service maar als trayicon draait, zo kan zij het altijd zien en als ze het eenmaal weet ook weer weghalen of anders instellen...
Van NetLimiter is het inderdaad jammer dat het niet als service maar als trayicon draait, zo kan zij het altijd zien en als ze het eenmaal weet ook weer weghalen of anders instellen...
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Overigens is die paar kb die ze verzend niet zo erg. Het gaat meer over de connecties die ze open trekt per seconde
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
goeie tip, ik moet ik de pc van me moeder maar is onder handen nemenSlarioux schreef op 01 January 2002 @ 21:45:
Misschien werkt dit ook in 2K:
This is for broad band connections. Might work for dial up.
1.make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator priviliges.
2. start - run - type gpedit.msc
3. expand the "local computer policy" branch
4. expand the "administrative templates" branch
5. expand the "network branch"
6. Hilight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. in right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. on setting tab check the "enabled" item
9. where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0
reboot if you want to but not necessary on some systems
your all done. Effect is immediate on some systems. some need re-boot.
This is more of a "counter what XP does" thing. In other words, XP seems to want to reserve 20% of the bandwidth for its
self. Even with QoS disabled, even when this item is disabled. So why not use it to your advantage. To demonstrate
the problem with this on stand alone machines start up a big download from a server with an FTP client. Try to find
a server that doesn't max out your bandwidth. In this case you want a slow to medium speed server to demonstrate
this. Let it run for a couple of minutes to get stable. The start up another download from the same server with
another instance of your FTP client. You will notice that the available bandwidth is now being fought over and one
of the clients download will be very slow or both will slow down when they should both be using the available
bandwidth. Using this "tweak" both clients will have a fair share of the bandwidth and will not fight over the bandwidth
Dit is dus om het om 0% te zetten, maar dat kan natuurlijk in ELK getal worden verandert
Ik heb een jaartje geleden een progje gehad waarmee je die speed limiet PER PC kan instellen. Het progje heette: Bandwith controler (ongeveer). Ik denk dat het nog wel ergens te vinden is... Hiermee kan je alles instellen.
Succes ermee
Edit:
http://download.com.com/r...2F3001-2085-10188777.html
Dat is m
Succes ermee
Edit:
Dat is m
[ Voor 31% gewijzigd door Meastro1983 op 23-09-2003 23:19 ]
Meastro1983 schreef op 23 September 2003 @ 23:17:
Ik heb een jaartje geleden een progje gehad waarmee je die speed limiet PER PC kan instellen. Het progje heette: Bandwith controler (ongeveer). Ik denk dat het nog wel ergens te vinden is... Hiermee kan je alles instellen.
Succes ermee
Edit:
Dat is m
Heb ik dus helemaal niets aan. toch bedankt.Limit the data rates of all traffic flowing through your server
Dat QoS, gebruikt dat niet alleen de bandbreedte op het moment dat die iets moet hebben.. en dat je de overige tijd gewoon 100% hebt? Tenminste dat dacht ik, en zo ja, dan is dit geen oplossing voor TS en kicker.
ik heb bij mijn eigen zusje netlimiter gewoon geinstalleerd, en vast gezet op 2kb/s up en 100 kb/s down, ik heb nog nooit wat van haar gehoord.
als ze eventueel vraagt wat het is zegje toch gewoon iets van beveiliging ofzo.
of is je zusje zon computer nerd
(volgens mij kan je op netlimiter ook een wachtwoord zetten)
als ze eventueel vraagt wat het is zegje toch gewoon iets van beveiliging ofzo.
of is je zusje zon computer nerd
(volgens mij kan je op netlimiter ook een wachtwoord zetten)
Verwijderd
Hey heb dit even opgeduikeld uit de search.
Ik heb hier een draadloosnetwerk draaien, en deze computer is waar internet binnenkomt. De server dus.
Ik wil die andere pc upload en download limiten tot de helft van mijn upstream/downstream.
Ik heb bandthwidthcontroller gedownload maar die ziet alleen mijn vaste netwerkkaart (kaart die gebruikt wordt voor internet) dus daar heb ik niets aan. Is er een dergelijk programmaatje die ik op deze pc kan draaien om de ander te limiten?
Ik draai windows xp hierop.
Thanks
Ik heb hier een draadloosnetwerk draaien, en deze computer is waar internet binnenkomt. De server dus.
Ik wil die andere pc upload en download limiten tot de helft van mijn upstream/downstream.
Ik heb bandthwidthcontroller gedownload maar die ziet alleen mijn vaste netwerkkaart (kaart die gebruikt wordt voor internet) dus daar heb ik niets aan. Is er een dergelijk programmaatje die ik op deze pc kan draaien om de ander te limiten?
Ik draai windows xp hierop.
Thanks
Pagina: 1