Toon posts:

Ferry corsten --> hoe vocals isoleren

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de ferry remix van new years day van u2, heeft hij de vocals van Bono geisoleerd van het originele nummer van u2, hoe doet hij dit?

In het origineel zit er dus muziek onder de vocals, maar in de remix heeft ferry corsten dezelfde vocals maar dan met een trance beat, zonder de u2 begeleiding..

hoe isoleerd hij die vocals?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij belt Bono op en zegt stuur mij ff een CD'tje met vocals :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Doat wordt wel vaker gedaan hoor, maar ik heb me dat ook vaak afgevraagd, denk niet dat zo simpel is.

Je kan misschien wel bepaalde frequenties eruit filteren en dat moet je dan vaak doen ofzo :?

Zoiets :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 01 januari 2002 21:11 schreef dreeke het volgende:
Hij belt Bono op en zegt stuur mij ff een CD'tje met vocals :?
*D

• Janoz
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon het geluid fourier transformeren en vervolgens de juiste frequenties eruit proberen te filteren...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:15 schreef Janoz het volgende:
Gewoon het geluid fourier transformeren en vervolgens de juiste frequenties eruit proberen te filteren...
sim-pel :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Mijn reply was dus wél serieus.... Denk je dat Ferry moeilijk gaat doen met allemaal zooi om die stem eruit te gaan filteren, terwijl de jongens van U2 een acapella hebben liggen?
Hij moet sowiso de rechten hebben om het nummer te remixen en uit te brengen

Er zijn wel programma's voor de pc die doormiddel van bepaalde frequenties te filteren ervoor zorgen dat je voornamelijk de vocals overhoudt, maar dit werkt ook niet waterdicht. Cooledit en Soundforge bijvoorbeeld

Verwijderd

Het is zelfs zo dat Bono ferry heeft gevraagd om hem te remixen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 01 januari 2002 21:31 schreef kreischer2000 het volgende:
Het is zelfs zo dat Bono ferry heeft gevraagd om hem te remixen.
zou inderdaad wel eens heel goed kunnen, meestal komt het van de artiest zelf

Verwijderd

Vocals isoleren kan niet.
Je kunt best een heel eind komen door aan de gang te gaan met equalizing, maar een deel van de begeleiding zit absoluut in hetzelfde frequentiegebied als de vocals, en dit kun je dus niet wegfilteren.

Nou ken ik de remix waar je het over hebt niet, maar bij remixen is het meestal zo dat de remixer beschikking krijgt over de losse sporen van de originele opnames.

Verwijderd

Nuff said. :)

Verwijderd

Een hele lelijke manier om het met cooledit te doen:

1) maak een fragment van de muziek
2) maak een fragment van de muziek+vocals
(je moet het wel een beetje precies doen)
3) pak het fragment van de muziek alleen
4) selecteer de hele wave
5) ga naar 'noise reduction'
6) kies voor de optie 'select current wave as noise' of iets dergelijks (ik heb cooledit momenteel niet bij de hand dus ik kan niet checken), daarmee analyseert hij de huidige waveform en maakt daar een spectrumanalyse van.
7) sla het resultaat op met 'save'.
8) pak het fragment van de muziek+vocals
9) ga wederom naar noise reduction
10) laad eventueel het opgeslagen resultaat
11) stel eventueel wat extra dingen in
12) laat hem processen.
13) beluister resultaat
14) indien resultaat goed, stoppen.
15) indien resultaat brak, undo, goto 11 until 14=true; :)

wat je dan doet is het volgende: je zegt tegen cooledit dat de muziek de noise is, vervolgens gaat hij bij het fragment met de zang proberen om de noise (de muziek dus) eruit te filteren.

9 van de 10 keer krijg je een blikkerige substantie met daarin de vocals. maar met een beetje tweaken en proberen valt er echt nog wel iets goeds van te maken. bovendien, als je het gebruikt in een volledige compositie, dan creeer je weer zoveel frequencies erbij dat de blikkerige geluiden soms weer wegvallen.

nogmaal, heel erg crappy manier om het te doen, maar het werkt opzich wel een beetje :)

jewst.

p.s. of pak kazaa, gnucleus, morpheus, edonkey en zoek op 'a capella', je zult je verbazen van hoeveel nummers er al standaard a capella versies bestaan.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:24 schreef jewst het volgende:

1) maak een fragment van de muziek
2) maak een fragment van de muziek+vocals
(je moet het wel een beetje precies doen)
3) pak het fragment van de muziek alleen
4) selecteer de hele wave
5) ga naar 'noise reduction'
6) kies voor de optie 'select current wave as noise' of iets dergelijks (ik heb cooledit momenteel niet bij de hand dus ik kan niet checken), daarmee analyseert hij de huidige waveform en maakt daar een spectrumanalyse van.
7) sla het resultaat op met 'save'.
8) pak het fragment van de muziek+vocals
9) ga wederom naar noise reduction
10) laad eventueel het opgeslagen resultaat
11) stel eventueel wat extra dingen in
12) laat hem processen.
13) beluister resultaat
14) indien resultaat goed, stoppen.
15) indien resultaat brak, undo, goto 11 until 14=true; :)

wat je dan doet is het volgende: je zegt tegen cooledit dat de muziek de noise is, vervolgens gaat hij bij het fragment met de zang proberen om de noise (de muziek dus) eruit te filteren.
HAHAHA jaaaaaah zo zou ik het ook doen.
Het eindeffect is idd vaak nogal metalig....

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 01 januari 2002 21:31 schreef dreeke het volgende:
Mijn reply was dus wél serieus.... Denk je dat Ferry moeilijk gaat doen met allemaal zooi om die stem eruit te gaan filteren, terwijl de jongens van U2 een acapella hebben liggen?
Hij moet sowiso de rechten hebben om het nummer te remixen en uit te brengen

Er zijn wel programma's voor de pc die doormiddel van bepaalde frequenties te filteren ervoor zorgen dat je voornamelijk de vocals overhoudt, maar dit werkt ook niet waterdicht. Cooledit en Soundforge bijvoorbeeld
Klopt, maar stond zo droog :)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 11:21

vinnie1908

Appel != peer

Op dinsdag 01 januari 2002 21:33 schreef dreeke het volgende:

[..]

zou inderdaad wel eens heel goed kunnen, meestal komt het van de artiest zelf
Ja met artiesten die zijn/haar in het slop zien belanden idd wel. Maar denk niet dat Bono naar Ferry stapt omdat te zeggen. En ik denk dat hij wel een acapela uitvoering zal leveren op aanvraag.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

misschien niet helemaal goed gedacht, maar waarom moeilijk doen met stemmen eruitfilteren als je de pianomelodie ook gewoon kan namaken?

Het is maar net wat het beste resultaat geeft in de kortste klap natuurlijk :)

hmm..
EDIT!: (ik zat weer eens aan een andere remix van new years day te denken)
andersom (zoals hier bedoelt wordt zie ik) dan gebruikt ie natuurlijk gewoon de a-capella versie.

kwestie van platenmaatschappij bellen en wachten :)

De stem staat op een apart spoor, dus dat zal niet zo moeilijk zijn om die te krijgen als je toestemming hebt.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
Op dinsdag 01 januari 2002 22:24 schreef jewst het volgende:

bla bla bla...
hmmm. Verzin je dit nu ter plekke of hebbie dat zelf al eens zo geprobeerd. ;) Ik niet iig. Lijkt mij namelijk precies hetzelfde als gewoon een frequentiereeks filteren en dat werkt ook niet met vocals (zie de reply van Amp).

Maar mocht jij positieve ervaringen hebben met deze oplossing dan hoor dat natuurlijk graag...

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 16:27
Op dinsdag 01 januari 2002 23:49 schreef vinnie1908 het volgende:

[..]

Ja met artiesten die zijn/haar in het slop zien belanden idd wel. Maar denk niet dat Bono naar Ferry stapt omdat te zeggen. En ik denk dat hij wel een acapela uitvoering zal leveren op aanvraag.
Het is dus wel zo, dat Bono, Ferry gevraagd heeft. Sterker nog eigelijk wou Ferry hem toch niet uitbrengen omdat hij het gevoel dat er wat ontbrak.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 01 januari 2002 23:49 schreef vinnie1908 het volgende:

[..]

Artiesten vinden het juist vaak kewl om het door een bekende DJ te laten remixen. Madonna heeft ook hele CD's vol met remixes van het Ray of Light album (ook wel "Raymixes" genoemd)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 00:18 schreef DJTimo het volgende:

[..]

hmmm. Verzin je dit nu ter plekke of hebbie dat zelf al eens zo geprobeerd. ;) Ik niet iig. Lijkt mij namelijk precies hetzelfde als gewoon een frequentiereeks filteren en dat werkt ook niet met vocals (zie de reply van Amp).

Maar mocht jij positieve ervaringen hebben met deze oplossing dan hoor dat natuurlijk graag...
Ik heb het inderdaad zo eens geprobeerd, soms met succes, soms zonder. ligt er een beetje aan hoeveel frequenties elkaar overlappen (muziek met de vocals). Maar het beste resultaat wat ik ooit heb behaald was met Ready Or Not van The Fugees. Als je dat intro pakt, dan heb je van die lage strings die dan een melodietje doen, vervolgens krijg je hetzelfde deel maar dan met vocals van Lauren Hill. Omdat die strings best lage frequencies hebben en die vocals wat meer middenhoog kreeg ik het op die manier nog best redelijk. Bovendien: gewoon wat extra filters, reverbs en extra effecten eroverheen en niemand die er meer wat van hoort.

Maar nogmaals, het is een erg BRAKKE oplossing zo met cooledit, maar het werkt opzich wel :)

Verwijderd

Of een stukje software schrijven, wat frequenties tot op de Hz nauwkeurig kan wegfilteren, en vervolgens een paar nachtjes doorbikkelen. Uiteindelijk kan je met de stereoplaatsing nog wel iets verder filteren, de stem zit nl meestal vrij recht in het midden, en de instrumenten ernaast...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 01 januari 2002 21:15 schreef Janoz het volgende:
Ja, dat gaat ten alle tijde ENORME kwaliteit kosten van de gehele track.
Je kunt best een heel eind komen door aan de gang te gaan met equalizing, maar een deel van de begeleiding zit absoluut in hetzelfde frequentiegebied als de vocals, en dit kun je dus niet wegfilteren.
Nou ken ik de remix waar je het over hebt niet, maar bij remixen is het meestal zo dat de remixer beschikking krijgt over de losse sporen van de originele opnames.
Precies.

Verwijderd

Ik dacht sowieso als je gevraagd wordt voor een remix ofzo je vaak bepaalde elementen krijgt aangeleverd. Dus kale zang, maar ook andere delen van een nummer ( gitaar, piano, etc.)
Hoewel dat zal wel van artiest tot artiest verschillen.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Tha Ra's geluidskaart (AC '97 :r ) heeft een "karaoke-functie" Die zou dus juist de vocalen moeten weghalen. Mooi niet, het lijkt eerder of het door een verkeerd afgestemd transistorradiootje komt ;)

Een track met alleen vocalen heet trouwens een acapella. Zoek maar eens bij Limewire ofzo op de titel van een nummer met "Acapella erachter" :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Denk je dat 'ie daar na 5 jaar nog wat aan heeft?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op diverse p2p netwerken kun je zgn "acapella" versies van liedjes vinden, dit zijn meestal de vocal tracks die op de een of andere manier uit de studio "ontsnapt" zijn ;)
Ik heb ook een tijdlang zitten klooien om de vocals uit een liedje te isoleren, maar zonder lelijke artifacts gaat het niet lukken.Bleef over: Bootlegs met vocal versies of sixties muziek waarop vaak de stemmen afzonderlijk op een kanaal staan (Beatles bijvoorbeeld).Nu zoek ik gewoon de acapella op emule ofzo ;)
edit:
Zoals hierboven al gemeld was dus O-)

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 03-03-2007 02:42 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

ik zie dat ik hier sta te reageren op een topic waar ik 50 jaar geleden ook al eens op gereageerd heb

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 02:48 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 02:46:
ik zie dat ik hier sta te reageren op een topic waar ik 50 jaar geleden ook al eens op gereageerd heb
je vroeg je niet af waarom hij in je AT stond ? ;)

Verwijderd

vocals isoleren geeft altijd behoorlijk slechte resultaten met allerlei phase problemen.
Ferry Corsten is een grote jongen en zal voor de remix de vocalen gewoon op dvd/cd aangeleverd hebben gekregen. Ik heb het nummer net beluisterd en dit is dus echt wel een accapelle/individuele tracks die gebruikt zijn.

Als een producer gevraagd wordt om een remix te doen dan worden de tracks los aangeleverd in bijna alle gevallen.

edit:
lol ik zie nu pas hoe oud dit topic is :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 06:14 ]

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19

DJ Vincento

1422055

Ik vind remixjes van bekende liedjes vaak zeer mooi, al vind ik meestal het originele liedje mooier. Zo is er bijvoorbeeld een remix gemaakt van 'message in a bottle' van Sting / The Police. Remix is mooi, origineel is nog mooier.

Voor de die stemmen sturen ze gewoon even een mailtje naar de des betreffende zanger / band, ook heel vaak vraagt een zanger zelf of iemand zijn liedje wil remixen.

De meeste remixjes vind ik zeer geslaagd, maar hebben jullie ook niet zo'n hekel aan die
remix van 'Eric Prydz Vs Floyd - Proper Education' ? Het is eigenlijk een remix van
'another side of the wall part 2' van Pink Floyd. Pink Floyd is prachtige muziek, maar ik vind die remix echt niet om aan te horen. Als de DJ's maar van 'Hey You' van Pink Floyd afblijven, dat nummer staat bij op nummer 1.
Pagina: 1