Toon posts:

[GF3 TI200] Hercules zonder koeler ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Hercules GF3 Ti200, en hij werkt naar behoren,..op een dingetje na: de koeler. Ik vind dat ie nog al wat lawaai maakt , en nu vroeg ik me af of ik em ook kan vervangen door alleen een heatsink zoals bij sommige leadtek kaarten het geval is. Hij draait niet overgeklokt en dat zal voorlopig ook niet gebeuren.

Iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet heeft Hercules de meeste kaarten zonder koeler.

wat je zou kunnen proberen is eerst met een tempsensor de temperatuur te meten met koeling.
vervolgens de koeler eraf te halen en opnieuw meten, scheelt dit veel of hangt het systeem, dan zou ik het koelertje erop laten.

Mijn Hercules kaart loopt vaak vast omdat er geen koeler op zit, terwijl een ABIT (zelfde type kaart) geen enkel probleem geeft.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zo'n koeler zit er niet voor niets op!! |:(

iStockphoto

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 01 januari 2002 22:28 schreef cheshire87 het volgende:
misschien kun je hem passief koelen.
lukt volgens mij ook bij een celeron waar normaal ook een coolertje op zit. Maar overclocken is er niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
hmm,..nou overklokken was ook niet de bedoeling. Er zit nu zo'n blauw orb achtig ding op. Als die d'r af kan en een passend koelblok zoals bij de Leadteks oem, zou dat wel beter zijn.
Weet alleen niet of dat kan,..vroeg me af of er ook andere mensen zijn die aan hetzelfde denken?? Wordt gek van die herrie !!

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:28 schreef cheshire87 het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar de meeste GF2Mx-en kunnen zonder fan probleemloos draaien terwijl er wel een fan opzit :)

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Juist, ik heb hier een aopen geforce 2 mx zonder fan
die perfect werkt :)

De kick van Electric!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

BaatZ

Prullenbakker :?

ik heb in me 2e pctje ook een gf2mx ti400 hangen zonder koeler, loopt na 2 uur q3 (vakantie...) nog op 50 graden met core en clock 8mhz omhoog.
komt nog bij dat die gpu's wel wat kunnen hebben.
ik zou het gewoon proberen met een tempmetertje erbij dus.

(btw, wat heeft dat kaartje gekost ?)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

ten eerste aan alle vorige mensen ....

hij heb een GEFORCE 3 TI200 en niet een GF2 MX en die zijn totaal niet te vergelijken...

wat betreft het probleem, je moet gewoon proberen met fan ff temp meten en dan met een beetje fatsoenlijke heatsink zonder fan ff temp meten en uiteraard proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, tnx allemaal,...maarre anybody een idee waar of ik da een passende heatsink kan vinden. Is er een standaard voor? De layout van die kaarten is toch meestal reference.De koeler zit met twee pinnetjes vast, maar er zijn evt vier gaatjes.

Ideeen, winkels??

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:13
Moet je ff kijken in de topic die ik vanacht gestart heb...
Daar krijg je nog wel een idee voor de heatsink :)
Asus 8200 ti 500 met Zalman ZM17CU

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Pagina: 1