Toon posts:

Waarom maar downloaden met 4.5K met 56K modem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem dus start ik maar een topic.

Waarom kan ik met mijn 56K modempje niet hoger komen dan 4.5 Kilobyte/sec als ik download terwijl 7 Kilobyte mogelijk moet zijn (56/8=7)?? :?

Verwijderd

Je bent inderdaad niet de enige nee. LOL :D

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 01 januari 2002 20:58 schreef BlackSun het volgende:
Ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem dus start ik maar een topic.

Waarom kan ik met mijn 56K modempje niet hoger komen dan 4.5 Kilobyte/sec als ik download terwijl 7 Kilobyte mogelijk moet zijn (56/8=7)?? :?
Omdat je altijd te maken hebt met overhead, en waarschijnlijk connect je niet eens op 56k6 maar op 45k bps ofzo.

Verwijderd

weerstand

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een manier om die overhead tegen te gaan??

En waarom lukt het eigenlijk wel met een ISDN modem om de peak van 8 Kilobytes/sec te halen??

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik connect altijd maar met 42.6 en soms met 44
Terwijl ik toch een 56k6 modem heb, en andere loggen altijd in met 45 of zelfs 50 :?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 13:42

Crusader

Arc Nature

Haha... sorry, moest even lachen, no hard feelings hoor ;)
Maar zonder die overhead kun je niet internetten. Het hoort bij ieder protocol, ook bij TCP/IP.
In ieder TCP/IP pakketje zit namelijk naast de gegevens die je opvraagt ook informatie over de afzender en waar het pakketje naartoe moet. Wel zo handig, toch?
Dus er is niets aan de hand :)

Dat je de ene keer op bijvoorbeeld 44k connect en dan weer op 50k, heeft puur te maken met de lijnkwaliteit.
De modem schakelt namelijk automatisch over naar een lagere snelheid als er bij de hogere snelheid teveel fouten worden gemaakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ISDN is digitaal en 56k modem gewoon analoog. Daarom kan je snelheid door ruis ed op de lijn veel lager liggen. Verder gaat er nog wat af voor het TCP/IP protocol (tenminste zoiets heb ik me laten vertellen) wat ook snelheid in beslag neemt (met ADSL 512 kbit haal je ook niet max 64 k/sec maar max 54 k/sec)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is niet 56k6 maar gewoon 56k. de max van je telefoonlijn is iets van 52k. Dat haal je meestal nooit. Ikzelf had altijd een verbinding van 48k.

Verwijderd

Anders stel je het bij Windhoos toch in; alleen verbinden bij een snelheid van 56700bps ofzoiets was het. Weet alleen niet meer exact waar je het kan vinden; ergen bij je inbel instellingen.

(als je dat heb ingesteld, post dan ook eventjes hoeveel pogingen je moet ondernemen voordat je verbonden wordt :) )

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Op dinsdag 01 januari 2002 23:12 schreef Noork het volgende:
De max van je telefoonlijn is iets van 52k.
Sorry mnaar ik kan me vergissen.. maar ISDN is ook over de telefoonlijn en daarmee haal je hoger dan 52k namelijk 64/128k... dus de telefoonlijn kan veel hoger hoor

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Met een analoog modem op 56k kun je bijna nooit op 56k connecten. Ik heb er 1 in mijn laptop, en het hoogst wat ik gehaald heb is 53k. Normaal verbindt hij tussen de 43 en 49k, afhankelijk waar ik op dat moment zit.

Als jouw modem bijv. op 45k verbind, dan zou je theoretisch op 5,6 kbyte/s moeten kunnen downloaden. Over het algemeen wordt 5,5 als het maximum aanvaardt waarmee je kunt downloaden met een 56k modem.

Daarnaast zit er op een analoge lijn wat ruis en latency. Het kan bijv best zo zijn dat er sprake is van een klein beetje packetloss, en dus moeten pakketjes opnieuw aangevraagd of verstuurd worden.

ISDN verbindt altijd op 64k, en omdat er minder ruis op de lijn zit en minder latency, is het inderdaad mogelijk om bijna het maximum te verkrijgen. 8 kbyte/s is het theoretische maximum, en meestal is het maximale iets tussen de 7 en 8 kbyte/s.

Ik denk dat je met 4,5 kbyte/s via een analoge lijn niet ontevreden mag zijn. Wellicht dat je met wat registry tweaks zoals MTU waarden (zoek eens naar EasyMTU via google) de snelheid naar 5 of zelfs 5,5 kbyte/s kan trekken. Nieuwe modem drivers die bijv. gebruik maken van compressie technieken die jouw modem wel/niet kan kunnen mischien ook verschil maken.

Hoger dan 5,5 kbyte/s zul je waarschijnlijk niet halen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja 64k kun je halen met ISDN, maar ISDN is een heel andere techniek dan een simpele analoge lijn. en 128 kun je halen door 2 lijnen te bundelen!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Op woensdag 02 januari 2002 11:04 schreef Griffin2k het volgende:

[..]

Sorry mnaar ik kan me vergissen.. maar ISDN is ook over de telefoonlijn en daarmee haal je hoger dan 52k namelijk 64/128k... dus de telefoonlijn kan veel hoger hoor
56k = analoog
isdn = digitaal
Ik haalde met me 56 k altijd 5 tot 5,5 k/s *D :P

Ze moeten overhead gewoon afschaffen :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 13:42

Crusader

Arc Nature

Op woensdag 02 januari 2002 11:04 schreef Griffin2k het volgende:

[..]

Ja, zo ken ik er ook nog wel 1:
1024 kbit/s kan ook over de telefoonlijn. Met ADSL dan wel.
Beetje lastige vergelijking.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1