Hier had uw advertentie kunnen staan!
Ik gebruik hier iig dhclient met chello.
De configuratie en mogelijkheden zullen per client iets verschillen, verder weet ik het niet. dhclient en dhcpcd zijn in ieder geval alletwee veelgebruikt.
De configuratie en mogelijkheden zullen per client iets verschillen, verder weet ik het niet. dhclient en dhcpcd zijn in ieder geval alletwee veelgebruikt.
bij mij werkt DHClient voor geen meter, kijk maar op
[topic=356664]
Hoe ziet jou /etc/dhclient.conf eruit dan?
[topic=356664]
Hoe ziet jou /etc/dhclient.conf eruit dan?
ik gebruik hier dhcpcd, dhclient noch pump werken niet met mijn isp, gisteren nog een gesprek gehad met jotti, hij gebruikt nl pump en zei toen over hoe brak dhclient is, k'dacht toen dat ik het nog nooit eerder gebruikt had, maar toe ik nog suse 6.4 gebruikte herinner ik mij dat het eerst wat ik van freshmeat haalde dhcpcd was
If it ain't broken it doesn't have enough features
Hmzjah, ik vind pump maar een partij brak eigenlijk...
Maar mijn dhclient config is weinig speciaals hoor:
En dat met chello, regio Eindhoven.
Let er wel op dat chello (op sommige plaatsen??) op mac-adres controleert, dus dat als je een andere NIC dan de chello-nic gebruikt je het beste kunt spoofen.
Maar mijn dhclient config is weinig speciaals hoor:
code:
1
2
| supersede domain-name "nowhere space luon.net spacelabs.nl"; prepend domain-name-servers 127.0.0.1; |
En dat met chello, regio Eindhoven.
Let er wel op dat chello (op sommige plaatsen??) op mac-adres controleert, dus dat als je een andere NIC dan de chello-nic gebruikt je het beste kunt spoofen.
dhclient is _vaag_. Standaard install debian testing: @home ergens in Drenthe: no go. Brabant: doet wel. Hier wil dhclient nog niet eens met mijn interne dhcp server werken. Geweldig. Die zou ik dus iig niet nemen 
Pump werkt tot nu toe op al die bakken dus dat blijft ik lekker gebruiken.
Pump werkt tot nu toe op al die bakken dus dat blijft ik lekker gebruiken.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
De laatste keer dat ik pump probeerde ( en dat is al een tijdje geleden, rh 6.0 ) had ik het probleem dat pump ermee stopte als chello eruit lag op het moment dat hij de lease wou vernieuwen.
Als chello dan weer in de lucht was had ik alsnog geen internet omdat pump weer eens was gestopt.
Toen ben ik overgestapt op dhclient en ben dat altijd blijven gebruiken. Bevalt goed, chello ip verandert nooit, ook niet ten tijde van de 1-daagse lease.
Voor de liefhebber mijn dhclient.conf:
Als chello dan weer in de lucht was had ik alsnog geen internet omdat pump weer eens was gestopt.
Toen ben ik overgestapt op dhclient en ben dat altijd blijven gebruiken. Bevalt goed, chello ip verandert nooit, ook niet ten tijde van de 1-daagse lease.
Voor de liefhebber mijn dhclient.conf:
code:
1
2
3
4
| interface "eth1" {
supersede domain-name-servers 127.0.0.1;
prepend domain-name "thuis ";
} |
Mja, wel of niet werkend dhcp bij @home en chello heb ik wel vaker vaag zien doen, ook met andere clients.Op woensdag 02 januari 2002 01:30 schreef Jotti het volgende:
dhclient is _vaag_. Standaard install debian testing: @home ergens in Drenthe: no go. Brabant: doet wel.
Das vaag... Ik gebruik die situatie hier ook (3 Sid bakken met dhclient op een server met Potato dhcpd) en het werkt perfect.Hier wil dhclient nog niet eens met mijn interne dhcp server werken. Geweldig. Die zou ik dus iig niet nemen
Pump zaten nogal wat bugs in, dat weet ik wel... De Woody installer heeft ook dhclient ipv pump vanwege de problemen die er toentertijd mee waren, daarom merkte ik ook op dat ik dacht dat hij brak was (Met pump krijg ik op het universiteitsnetwerk geen IP overigens (maar af en toe weer wel?), met dhclient wel.
Tja, de meningen zijn dus verdeeld. Inmiddels heb ik dhclient eraf gehaalt, en dhcpcd geinstalleerd. Tot nu toe bevalt me dat beter! Nog ff afwachten hoe het verder gaat.
Wat mij opvalt is, dat ik veel meer in mijn config had staan, dan anderen:
nl.
Met deze config kreeg ik ook behoorlijke volle logboeken
(zie URL helemaal bovenaan). Ik heb helaas nog geen oplossing daarvoor bedacht, maar ben lekker overgestapt naar dhcpcd.
igv, Tnx!
Wat mij opvalt is, dat ik veel meer in mijn config had staan, dan anderen:
nl.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| send dhcp-client-identifier 00:01:02:FD:C9:80; supersede domain-name "arnhem.chello.nl"; prepend domain-name-servers 192.168.0.1; send dhcp-lease-time 3600; routers, domain-name, dom request subnet-mask, broadcast-address, routers, domain-name; require subnet-mask, domain-name-servers; timeout 60; retry 60; reboot 10; select-timeout 5; initial-interval 2; script "/sbin/dhclient-script"; |
Met deze config kreeg ik ook behoorlijke volle logboeken
igv, Tnx!
Ik heb inmiddels (lang geleden) een reboot gehad, maar nu heeft ie de hostname ook via dhcp opgevragen. Dan krijg je dus een hostname van chello, en dat wil je echt niet hoor
. Hoe zet ik nu mijn eigen hostname weer terug, en hoe maak ik dhcpcd (wat ik inmiddels gebruik) wijs dattie de hostname niet op mag vragen?
Pagina: 1