Toon posts:

chipset cooler maakt herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Asus a7v266 mobo, hij werkt goed maar die chipset cooler die erop zit maakt een enorm kabaal, soms begint ie te loeien, dan weer te tikken en te brommen.. ik wordt er helemaal gestoord van.

ik heb al geprobeerd hem eraf te slopen zodat ik hem er daarna weer op een goeie manier op kan zetten (evt met rubber ofzo ertussen) maar ik kreeg hem er niet af, zit een of ander raar klik-systeem op

op dit moment heb ik de voeding van die cooler eruit gehaald maar ik begrijp dat dat niet goed is om lang te doen dus weet er iemand hoe je zo'n cooler wat stiller kan laten lopen?

Verwijderd

een nieuwe erop?
bedoel je zo'n kliksysteem met 2 gaatsjes met plastic pennetjes erdoor? dan meot je volgensmij aan de achterkant van je mobo ff kijken. maar je kunt denk ik wel het fannetje eraf slopen en er een neiuwe op zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 20:57 schreef LAuWe het volgende:
een nieuwe erop?
bedoel je zo'n kliksysteem met 2 gaatsjes met plastic pennetjes erdoor? dan meot je volgensmij aan de achterkant van je mobo ff kijken. maar je kunt denk ik wel het fannetje eraf slopen en er een neiuwe op zetten
ja 2 van die rare pennetjes die je kan indrukken, maar er is geen andere manier om hem eraf te krijgen? ik heb weinig zin om de hele kast weer overhoop te moeten halen

Verwijderd

gewoon de draadjes doorknippen/loshalen dat ding word toch niet echt superwarm en nonactiefe koeling is er genoeg voor.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Er hangt me vaag iets bij van iemand met zo'n zelfde probleem. Hij had een mailtje naar Asus gestuurd en kreeg een nieuw koelertje terug. Maar daarmee was het probleem niet opgelost. Het lag er gewoon aan dat het koelertje een beetje op gang moest komen en daar was, volgens dat hij zei, niets aan te doen.
In ieder geval, Suc6

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:00 schreef BrainDamage het volgende:
gewoon de draadjes doorknippen/loshalen dat ding word toch niet echt superwarm en nonactiefe koeling is er genoeg voor.
ja dat heb ik nu al gedaan, maar heb je niet de kans dat de hele boel vastloopt? ik heb verder voldoende koeling in de kast

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
los schroeven
zitten 4 schroefjes in als het goed is, je houdt dan alleen je heatsink over

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:00 schreef cobratbq het volgende:
Er hangt me vaag iets bij van iemand met zo'n zelfde probleem. Hij had een mailtje naar Asus gestuurd en kreeg een nieuw koelertje terug. Maar daarmee was het probleem niet opgelost. Het lag er gewoon aan dat het koelertje een beetje op gang moest komen en daar was, volgens dat hij zei, niets aan te doen.
In ieder geval, Suc6
dat koelertje wat ik heb heeft ongeveer een uur of 3 aangestaan en bleef een enorm kabaal maken, dus het ligt niet aan het opwarmen volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:02 schreef taz3d_nl het volgende:
los schroeven
zitten 4 schroefjes in als het goed is, je houdt dan alleen je heatsink over
is dat beter dan alleen de voeding eruit halen?

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
nee denk het niet, trouwens er zit toch zo'n mooi progje bij asus (asusprobe) kijk daar eens naar de chipset hoe heet die word, pas als deze boven de 45/50 graden uitkomt hoef je je pas zorgen te maken!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:04 schreef Crazy_Casemod het volgende:
nee denk het niet, trouwens er zit toch zo'n mooi progje bij asus (asusprobe) kijk daar eens naar de chipset hoe heet die word, pas als deze boven de 45/50 graden uitkomt hoef je je pas zorgen te maken!! >:)
oki.. ff installen

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:01 schreef Wisp het volgende:

[..]

ja dat heb ik nu al gedaan, maar heb je niet de kans dat de hele boel vastloopt? ik heb verder voldoende koeling in de kast
Je hebt altijd de kans dat je PC vastloopt >:) maar ik heb ook geen actieve koeling @ mn chipset en dr is nog niks stuk :) als je stilte wilt moet je hem er af laten, is iig minder gevaarlijk als de kans dat je koeler sloopt en de fanbladen door je kast heen vliegen.

Verwijderd

Topicstarter
welke is de chipset koeler in het rijtje? MB temperature? die is 37 graden

• taz3d_nl
sticker van de fan af halen druppel olie op het asje en bent weer een paar maanden van dat kabaal af :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:08 schreef taz3d_nl het volgende:
sticker van de fan af halen druppel olie op het asje en bent weer een paar maanden van dat kabaal af :)
nah volgens mij komt ie ergens tegenaan tijdens het draaien, maargoed zolang ie niet overhit raakt zonder cooler laat ik het zo :)

Verwijderd

Topicstarter
btw de cpu temperature is 60 graden, is dat normaal??

• taz3d_nl
het is niet dat hij ergens tegen aan komt maar die fans die ze op die moederborden zetten hebben meestal niet gelagerd asje die droog staat !
als je er een druppel olie op doet ben je van die herrie af
ik heb het zelf ook gehad met mijn coolermaster chipset koeler en met mijn oude abit kt7-raid had ik het ook al
die fans zijn gewoon goedkope rotzooi !!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op dinsdag 01 januari 2002 21:12 schreef Wisp het volgende:
btw de cpu temperature is 60 graden, is dat normaal??
ja, denk het wel want Asus geeft alles toch veel te hoog aan.
Pagina: 1