Toon posts:

Blowhole in front heeft GEEN zin ?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hep dus een blowhole in mijn front gemaakt..

oftwel.. in het ijzer en in het kunstof
en er hangt nu een VELLEMAN 220v cooler in die naar binnen blaast..

mooie fingerguard en alles erbij gedaan..

maar nu komt het:

ZONDER VELLEMAN: CPU idle 29 graden
MET VELLEMAN: CPU idle 31 graden ????

Weet iemand hier iets op te zeggen... plz

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

ja: meet de stressed temperaturen es

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz... meet es de temperaturen als je CPU stressed is, dat zegt een stuk meer ;)

Maar het zo dus kunnen komen doordat je een overdruk creeert, wat in een hogere temperatuur kan leiden...

Verwijderd

Topicstarter
Stressed is bijne idem.

ZONDER VELLEMAN: 35
MET VELLEMAN : 35 a 36

en btw.. wat is OVERDRUK ?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
En wat dan als je 2 keer zoveel lucht afvoert als aanvoert (weet dat t nie kan, maar ik heb iets van 40 CFM naar binnen en 80 naar buiten).
Sorry voor t gebruiken van iemand anders' topic, maar als we t dan toch over overdruk/onderdruk gaan hebben..

XBO: Michaël#3318

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 01 januari 2002 20:38 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Stressed is bijne idem.

ZONDER VELLEMAN: 35
MET VELLEMAN : 35 a 36

en btw.. wat is OVERDRUK ?
Ehmz, dat je meer lucht je kast in pompt dan dat er weg kan...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je moet onderdruk proberen te creeren.
Dus meer lucht naar buiten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Tja kan best kloppen

want ik hep een TARGET HIGHTOWER

en daar kan NOG NIET 1 cooler aan de achterkant (op MOBO hoogte) alleen boven in kunnen er 2

en dan is er maar een vakje van 10 bij 8cm dat toegang geeft tot het bovenste gedeelte van de kast

• Nefiorim
Ben ik blij dat ik met mijn kast (geen idee welk merk) 2 80x80 fans boven de voeding kwijt kan, 1 60x60 bij t moederbord en 1 80x80 voor onder in.

Maar probeer anders een casemod?
Waar een wil is is een weg...

• Nefiorim
CrashOne, werkt dat nog goed zo'n fanadapter?
Ik hoorde dat t nie altijd effectief is omdat ie als t ware de lucht samen moet persen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien heb je een brakke voeding die naar binnen blaast, als dat zo is: voeding openschroeven en fan omdraaien. Dan zuig je ook echt koude lucht beneden en de warme gaat er boven uit. Dan heb je ook geen overdruk.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Target MaxiTower , en met 5 casefans en een slotturbine is alles +- 12°C koeler ...

Verwijderd

Ik ben geen overclocker maar is het niet juist zo dat je juist overdruk moet creeren? Ik kon me nog herinneren van mijn natuurkunde lessen dat een vacuum geen energie kan doorgeven.

Wat ik dus wil zeggen is: hoe minder lucht er in je kast zit, hoe minder de energie kan worden weggeleid. Ik denk dan ook aan het principe van een thermoskan en thermopeen glas. Daarbij is er ook vacuum toegepast waardoor de energie (in dit geval de warmte) niet weg kan.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19
ik heb zelf ook ooit een 220v fan gehad, maar die heb ik toch maar naar buiten laten blazen

de fan zelf werd namelijk superwarm, en hij verwarmde dus de lucht die naar binnen ging....

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mijne heeft bovenin 3 80mm fans die lucht wegzuigen en een 120mm fan onderin die lucht aanzuigt.

met die drie bovenste alleen aan staat mn temp op 41 idle en met 120mm schieten die temps naar 35 idle

scheelt ook stressed minstens 5 graden

(de 120mm zit er nog niet helemaal optimaal in omdat hij valse lucht aanzuigt, binnenkort nog effe een plastic bloempot inzetten) hopelijk gaat de temp dan nog wat omlaag

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
heb je ook een koeler de zuigt dan? achterin dus!

Verwijderd

heb je ook een outake fan !!
die moet dan voor een juiste airflow zorgen

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 01 januari 2002 20:47 schreef Nefiorim het volgende:
CrashOne, werkt dat nog goed zo'n fanadapter?
Ik hoorde dat t nie altijd effectief is omdat ie als t ware de lucht samen moet persen.
Kijk hier maar even, staan pics en temps...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Veen
  • Laatst online: 01:25
Op woensdag 02 januari 2002 15:35 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik ben geen overclocker maar is het niet juist zo dat je juist overdruk moet creeren? Ik kon me nog herinneren van mijn natuurkunde lessen dat een vacuum geen energie kan doorgeven.

Wat ik dus wil zeggen is: hoe minder lucht er in je kast zit, hoe minder de energie kan worden weggeleid. Ik denk dan ook aan het principe van een thermoskan en thermopeen glas. Daarbij is er ook vacuum toegepast waardoor de energie (in dit geval de warmte) niet weg kan.
Maar als in je kast de warmte niet weg kan wat heb je 'r dan aan om juis overdruk te gaan creéren ? Word 'ie alleen maar warmer :?

Verwijderd

Klopt, je moet toch onderdruk creeëren?
Meer lucht eruit dan erin, was het toch?

Conclusie: Outtake fans zijn belangerijker dan intake, blijkbaar

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Kijk, ik ken niets van overclocken, ben geen casemodder whatsoever maar het lijkt me idd correct dat je lucht nodig hebt in je kast om je warmte aan af te geven.
Met een overdruk strop je de boel op, en met een onderdruk doe je de lucht volgens mij veel te rap weg (nog voor hij deftig is kunnen opwarmen). Je moet volgens mij de lucht de tijd geven om even op te warmen (zodat je koelvin warmte kan afgeven), en daarna direct hem naarbuiten voeren zodat hij de andere compenenten niet opwarmt.

Misschien dat een evenwicht het best is ? Dus geen onder- en bovendruk, alleen een goede luchtstroom.

(dus met 2x zelfde fan, 1 IN, 1 OUT (andere combinaties zijn natuurlijk mogelijk))

Of is dit gewoon zever en klopt m'n redenering langs geen kanten :?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1