Ik knutsel meestal zelf m'n querries en selects in elkaar. Soms door hulp van sites of gathering.
Maar nu kom ik er even niet uit, omdat ik niet weet hoe ik het probleem aan moet pakken. Vertel op zullen jullie denken, dus ok hiero m'n idee.
Tabel 1 (csvisits): Hier staan deze kolommen in: visithost | visittime | refer
Wat duidt op:
visithost = het IP van de bezoeker
visittime = de tijd van het bezoek
refer = van welke site ze afkomen
Tabel 2 (csips): Hier staan de IP's van onze members in. Hiermee kunnen we bekijken in de select of er tijdens de bezoeken door members bij waren. (de worden dan vermeld)
met de volgende kolommen: nick | nickip | lastvisit | lastlogin
Wat duidt op:
nick = nickname van de member
nickip = IP van de member
lastvisit = De datum en tijd van het laatste bezoekje van die member
lastlogin = De datum en tijd van de laaste login van de member
Op dit moment heb ik een simpele select die de gehele tabel csvisits laat zien. Niets byzonders dus. Maar nu wil ik zorgen dat achter elke regel komt te staan welke member dit is. En als het geen member van ons is, dat er niets komt te staan. (Laatste detail is overbodig).
Kan iemand mij de QUERY geven van deze SELECT?
Incl. de While graag.
Maar nu kom ik er even niet uit, omdat ik niet weet hoe ik het probleem aan moet pakken. Vertel op zullen jullie denken, dus ok hiero m'n idee.
Tabel 1 (csvisits): Hier staan deze kolommen in: visithost | visittime | refer
Wat duidt op:
visithost = het IP van de bezoeker
visittime = de tijd van het bezoek
refer = van welke site ze afkomen
Tabel 2 (csips): Hier staan de IP's van onze members in. Hiermee kunnen we bekijken in de select of er tijdens de bezoeken door members bij waren. (de worden dan vermeld)
met de volgende kolommen: nick | nickip | lastvisit | lastlogin
Wat duidt op:
nick = nickname van de member
nickip = IP van de member
lastvisit = De datum en tijd van het laatste bezoekje van die member
lastlogin = De datum en tijd van de laaste login van de member
Op dit moment heb ik een simpele select die de gehele tabel csvisits laat zien. Niets byzonders dus. Maar nu wil ik zorgen dat achter elke regel komt te staan welke member dit is. En als het geen member van ons is, dat er niets komt te staan. (Laatste detail is overbodig).
Kan iemand mij de QUERY geven van deze SELECT?
Incl. de While graag.